Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam läheb praamide teemaga edasi märtsis

    Tallinna Sadama juhatus püüab leida lahendust mandri ja saarte vahelisele laevaliiklusele, jätkates konsultatsioone praeguste praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega.

    Teisipäeva õhtul ligi poolteist tundi kestnud Tallinna Sadama nõukogu koosolekul arutati võimalust kasutada praamide hankimisel riigi abi, samuti võeti vaatluse alla majandusministeeriumi ja rahandusministeeriumi koostatud hankedokumendid. Teisipäeval ühtegi otsust vastu ei võetud, vaid pandi paika konsultatsioonide pidamise tähtaeg 5. märts.
    Omaniku tahet kirjas veel pole. Tallinna Sadama nõukogu liige Remo Holsmer  ütles, et praamiliikluse korraldamine mandri ja saarte vahel ei ole praegu Tallinna Sadama põhitegevus, seda ei ole strateegias ega arengukavas. “Me peame siin lähtuma sellest kui ärist ehk kokkuvõttes peab see olema tasuv,” selgitas ta.
    Tema sõnul võib lõplik otsus tulla ka järgmisel, 11. märtsil toimuval nõukogu istungil, kuid selleks peaksid konsultatsioonid olema viljakad ja koosolekul õhku jäänud küsimused peavad leidma vastuse.
    Holsmeri sõnul pidas majandusministeerium laevade ostmiseks poolteist aastat läbirääkimisi praeguste praamide omanikega, kuid need jooksid rappa. Nüüd jätkab läbirääkimistega Tallinna Sadama juhatus.
    Nõukogu liikme sõnul ei saa Tallinna Sadam äriettevõttena otsustada praamihanke tegemist teadmata, mida praamidega tehakse või kus nendega sõidetakse. “Nõukogule on omaniku tahe küll ülimuslik, kuid riik ega üldkoosolek ei ole seda kirjalikus vormis väljendanud,” lisas ta. Holsmeri sõnul osalesid koosolekul kõik nõukogu liikmed, kellele lisandusid ministeeriumi esindavad kantsler Marika Priske, siseturu asekantsler Merike Saks ja õigusosakonna juhataja Eva Vanamb.
    Riigikogu Reformierakonna fraktsiooni esimehe Jaanus Tamkivi sõnul on erakond praamide hanke teemat arutanud ning toetab võimalikult soodsat lahendust. “Põhimõtteliselt on ministri (majandusminister Juhan Parts – toim) suund õige, kui soovida vähendada kapitalikulusid. Need võiksid olla väiksemad ja väljenduda ka riigi makstavas dotatsioonis,” ütles Tamkivi. Tema sõnul peab kindlasti säilima teenuse kvaliteet.
    Tamkivi sõnul on variantidena võimalikud nii uute praamide ehitamine kui ka praegustega jätkamine, sõltumata kehtiva lepingu tähtajast. Kui peaks juhtuma, et 2016. aastaks ei jõuta uusi praame ehitada, kuid soov ikkagi säilib, võib riik sõlmida Vjatšeslav Leedo laevafirmaga lepingu kuni uute praamide tulekuni.
    Eelmisel nädalal teatas riigikogus majandusminister Juhan Parts, et laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine.
     
    Kommentaar
    Hinna langetamine vähendab kvaliteeti
    Tõnis Rihvk, Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimeesPraamide riikliku tellimushinna langetamine toob kaasa ka teenuse kvaliteedi alanemise.Saaremaa Laevakompanii on kvaliteedi nimel teinud palju tööd ja suuri investeeringuid. Kulubaasi vähendamise teise variandina näen piletitulu suurendamist hinna tõstmisega. See otsus on seaduse järgi majandusministeeriumi, mitte operaatori teha. Kui reisijate oma osa kasvab, siis koormus eelarvele kindlasti väheneb. Minister viitab ministeeriumi analüüsile, aga me ei ole kahjuks seda näinud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.