Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põllumees eelistab nelikveolisi sõidukeid

    Arvestades Eesti maapiirkondade sageli keerukate teeolude ning talvisel ajal lükkamata lumega, eelistavad põllumajandusettevõtjad võimalusel kasutada nelikveolisi autosid - olgu nendeks maasturid, pikapid või nelikveolised kaubikud.

    Enamasti eelistavad põllumajanduses tegutsejad universaalseid sõidukeid, mis sobivad nii tööülesannete täitmiseks kui ärikohtumistele sõitmiseks. Põllumeeste Ühistu KEVILI on mitmel korral ühiselt sõidukeid soetanud. Viimati osteti ühishankena 20 Subarut, mille eelised tegevjuht Marek Linnutaja sõnul on just neljarattavedu, kvaliteet ja samas lihtsus. Linnutaja lisas: "Tegelikult on autoost nagu naisevõtt - igaüks tahaks ise valida. Väetiste ja taimekaitsevahendite osas on meestel võimalik teha otsuseid lihtsalt, sest need otsused saab läbi kaaluda ka numbrites. Aga kombaini või auto värvi ja emotsiooni ei saa mõõta."
    Subaruid müüva ASi Mariine Auto Tartu autokeskuse juhataja Egert Tavita hinnangul eelistavad põllumehed töökindlaid, hea läbivusega sõidukeid, mis samas on säästlikud. "Subarud oma väga korraliku nelikveosüsteemiga suudavad nende vajadused selles osas täielikult rahuldada," nentis ta. "Proovisõitudel on meil tavaks viia kliendid raskematesse oludesse, et nad saaksid kogeda auto võimekust ja eeliseid. Paljud saavad suure üllatuse osaliseks, et pealtnäha tavaline sõiduauto suudab hakkama saada ka väga rasketes maastikuoludes."
    AS-i Silberauto PR-spetsialist Andero Kaha leidis, et erinevalt linnaoludest, kuhu sobivad ka esiveolised maasturid ja teised kõrgema kliirensiga autod, hakatakse maaoludes aina enam eelistama pideva või lülitatava nelikveoga autosid. Lukustatava kesk- ja tagadiferentsiaaliga autod ületavad maastikuvõimelt neid sõidukeid, millel seda võimalust ei ole.
    Ta lisas, et samas on iga sõiduki puhul oluline pöörata tähelepanu säästlikkusele, mugavusele ja turvalisusele. Libedal teel toob nelikvedu olulise turvalisuse eelise, samas tähendab pidev nelikvedu enamasti kahe ratta veolise sõidukiga võrreldes suuremat kütusekulu. "Kui täna eelistatakse ka maapiirkondades endiselt peamiselt kaherattaveolisi sõidukeid, siis paranevad majandusolud on tõstnud huvi ka nelikveoliste tarbesõidukite vastu," nentis Kaha. "Kindlasti tasub arvestada kaherattaveolisest mõnevõrra kallima hinnaga, samas on näiteks kuuekohalisele, piisavat kaubaruumi omavale ja seejuures nelikveolisele Vito Mixtole universaalsuse osas raske vastast leida," leidis ta.
    Põllumajandusettevõtjate seas on hea vastuvõtu pälvinud Mitsubishi raudvara hulka kuuluv pikap L200, mille populaarsuse põhjuseks on sõiduautolik mugavusvarustus, mis on kombineeritud lukustatava kesk- ja tagadiferentsiaali ning vaikse aga jõulise diiselmootoriga, ning maastikusuutlikkus. Samuti kuuluvad põllumajandusettevõtjate lemmikute hulka suuremaid kaubamahte liigutada võimaldavad tarbesõidukid. "Tark ettevõtja valib sõidukit selle kasutamise kogukulusid, mitte vaid soetushinda arvestades. Sageli võib mõni ootamatu tehniline rike kaasa tuua ootamatuid kulutusi ning kokkuvõttes minna saamata jäänud tulu näol maksma rohkem kui odavama, aga vähem kvaliteetse sõiduki soetamine säästu toob," nentis Kaha.
    Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu soovitas põllumehele igapäevasõidukiks Ford Rangerit. "Pikapid pakuvad piisavalt mõnusat, puhast ja kuiva olemist, kusjuures veokastis saab vajadusel objektile-põlluservale muretult ja operatiivselt kohale toimetada tööriistad- ja vahendid, mida salongi või pagasnikusse ilma põhjaliku mähkimise-pakkimiseta naljalt ei pane. Ja õnnestunud põdrajahi lõpul pole probleemi saak metsast välja vedada."
    Lillipuu lisas, et võimekas nelikvedu aitab farmeril oma valdusi inspekteerida ka viletsama ilmaga ja kehvemates teeoludes. Kui aga kastikas tundub liiga ekstreemne sõiduriist ja majapidamise autopargis mõni taolise funktsiooniga sõiduk juba olemas, tasub igatahes mõelda nelikveolise sõiduriista peale, mis Eestimaa kestvalt kehvas suusailmas hätta ei jäta.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Leedu külmkapitootja otsustas börsilt lahkuda
Leedu külmkapitootja Snaige aktsionärid otsustasid aktsia denoteerida, teatas Balti lisanimekirjas noteeritud ettevõte täna börsile.
Leedu külmkapitootja Snaige aktsionärid otsustasid aktsia denoteerida, teatas Balti lisanimekirjas noteeritud ettevõte täna börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Leedust paistab Eesti laenuvõtjale rõõmusõnum
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Isamaa saadab abilinnapeaks vastuolulise eksministri
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.