Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi: omamärgitoodete osakaal kasvab jõudsalt
Rimi hinnangul kasvab omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aasta jooksul 20 protsendini.
Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe sõnul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis keskmiselt ühe protsendi aastas. "Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16% ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20%ni,“ lisas ta. Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10%.
Padumäe arvates on omamärgitoodete müügikasvu põhjuseks see, et inimesed on veendunud toodete kvaliteedis. "Kui mõne aasta eest võis tajuda, et omamärgitoodete maine polnud kõige parem, siis tänaseks on olukord muutunud," sõnas ta pressiteates.
Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted. "Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol," märkis Padumäe ja lisas, et ka Rimis on nišikaupadel läinud edukalt.
Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43% ja Saksamaal 32% ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19%.
Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet. Rimis ja Säästumarketides müügil olevaid omamärgitooteid toodavad teste seas ka Maag Piimatööstus ja A. le Coq.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.