Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
AS Liviko: kui visatakse uksest välja, mine aknast tagasi
31. jaanuaril võõrustas selle aasta esimest Äripäeva Tööstuse klubi AS Liviko, mille ekspordijuht Neeme Naaris jagas alkoholitootja kogemusi ekspordi vallas.
Naaris märkis, et teadliku ekspordiga hakkas ettevõte tegelema 1991. aastal. Kui 2003. aastal töötas Liviko ekspordivaldkonnas 1 inimene ja toodangut eksporditi 8 turule, siis tänaseks on ettevõtte ekspordiosakond kasvanud 6-liikmeliseks ning välisturgude arv 32ni. 74-75 protsenti Liviko ekspordimüügist moodustavad täna Vana Tallinna ja Viru Valge tooteperekonnad.Neeme Naarise sõnul peab ekspordi edendamisel olema ettevõte ise aktiivne ja otsima erinevaid võimalusi.„Näiteks alkoholiäris on aktiivsus võtmetähendusega ning introverdid ekspordis kaugele ei jõua. Tuleb olla loov ja aktiivne – kui visatakse uksest välja, tuled aknast tagasi,“ märkis Naaris.
Milliseid teisi soovitusi jagas Naaris ekspordi edendamisel, saab pikemalt lugeda Tööstusuuudiste teemaveebis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.