Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teenindussektoris valitseb kindlustunne
Jaanuar pakkus teenindussektori ettevõtetele üldiselt kindlustunnet - nõudlus oli tervikuna hea ja teenuste müük suurenes.
Konjunktuuriinstituudi (KI) koostatav teenindussektori kindlustunde indikaator oli jaanuaris +3. Indikaator koondab teenuste eelmise 3 kuu müügi, eelmise 3 kuu nõudluse ja järgneva 3 kuu nõudluse kohta antud hinnanguid.
KI sõnul sarnaneb olukord aastataguse ajaga. Nõudlus oli IV kvartalis sektoris tervikuna hea (saldo, mis näitab ettevõtete positiivsete ja negatiivsete hinnangute vahet, oli +8) ja teenuste müük suurenes (saldo +14).
Valdkonniti oli olukord erinev. Müügi kasvust informeeris 63% reklaamiettevõtteid, 62% restorane ja 58% infotehnoloogia ettevõtteid, teistes teenindusvaldkondades oli edukate firmade osakaal kuni 39%. Töötajate arvus aasta lõpukuudel olulisi muutusi ei olnud.
Põhiliselt piiras ettevõtete äritegevust ebapiisav nõudlus (märkis 51% ettevõtetest). Võrreldes eelmise aastaga on suurenenud ettevõtete osakaal, kelle äritegevust ei piira hetkel mitte miski (märkis 25% ettevõtetest, 2013. a jaanuaris 15% ettevõtetest). Tööjõu puudusest informeeris kümnendik ettevõtteid, sealjuures enam infotehnoloogia ettevõtted.
I kvartalis jätkub hooaja kohta tavapärane turuolukord, prognoosib KI. Nõudluse langust ootab 27% ettevõtteid ja kasvu 15% ettevõtteid (saldo –12). Teistest harudest optimistlikumad on telekommunikatsiooni, turismi, IT ja logistika ettevõtted, oodates tervikuna nõudluse kasvu.
Töötajate arv võib lähikuudel mõnevõrra suureneda. Teenuste hindades suuremaid muutuseid ei plaanita. Pikaajalise prognoosi kohaselt on ärikonjunktuur kuue kuu pärast parem kui lähikuudel, olukorra paranemist suveperioodil näeb ette neljandik ettevõtteid.
Teenindusbaromeeter on koostatud 304 teenindusfirma hinnangute põhjal. Baromeeteruuring on läbi viidud Euroopa Komisjoni ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.