Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas amputeerimiskava aitab Sony?
Sony teatas oma plaanist müüa mitu aastat kahjumis olev personaalarvutite üksus ning viia telerite tootmine eraldi tütarettevõttesse. Lisaks teatas Sony, et lõpetab majandusaasta kahjumis ning koondab 5000 töötajat. Kas see lõpetab ka Sony raskused?
“On küllaltki selge, et nad peavad oma tehnoloogiaüksust muutma,” ütles CNBC-le Macquarie vanemanalüütik Damien Thong. “Sony peab võtma oma tootemargi ja põhimõtteliselt taaselustama oma kõrgekvaliteedilise positsiooni ning vähendama seda, mis kasumlikkust alla tirib.”
Eile teatas Sony, et müüb oma raskustes personaalarvutite üksuse Jaapani fondile Japan Industrial Partners. Kümne aasta jooksul 7,5 miljardit dollarit kaotanud telekaüksus plaanitakse kontsernist eraldada tütarettevõtteks.
Lisaks plaanib Sony kaotada kokku 5000 töökohta oma televiisori- ja arvutiäris, turunduses ja teistes üksustes. Sony teatel võivad suured ümberkorraldused tuua ettevõtte majandusaasta kahjumiks 110 miljardit jeeni (800 miljonit eurot). Sony majandusaasta lõpeb 31. märtsil. Järgmiseks majandusaastaks prognoosib Sony ümberkorraldamistest 70 miljardi jeeni suurust kahju.
Sony tugevus on PlayStation ja nutitelefonid. Kuigi teleka- ja arvutiäris on Sonyl läinud halvasti, näevad analüütikud paremat seisu PlayStationi ja nutitelefonide segmendis. Aga ka nendel segmentidel seisab ees raskeid katsumusi. Uuringufirma IDC sõnul on Sony osa nutitelefonide turul väike ning raske on konkureerida selliste suurte tegijatega nagu Samsung ja Apple. Eelmise aasta kolmandas kvartalis kuulus Sonyle nutitelefonide turust 4 protsenti ehk suuruselt 7. koht. Samsungi osa nutitelefonide turust oli 33 protsenti ja Apple’il 13 protsenti.
“Kui vaadata disaini, siis on tegu väga ilusate toodetega,” ütles IDC seadmete uurimistöö asepresident Bryan Ma CNBC-le. “Mõnest neist toodetest võivad saada tõelised müügihitid.”
“Sony võib lõigata kasu ka heitlikust turust ja nutitelefonide lühikesest asendustsüklist. Inimesed vahetavad oma nutitelefone väga kiiresti,” ütles Euromonitori analüütik Mykola Golovko.