Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Cloutexi juht: kaasasime kohe põikpäiselt palju raha
Jaanuari hakul 12 ingel- ja erainvestorilt 440 000 eurot kaasanud pilvetehnoloogia idufirma Cloutex juhi Peeter Margi sõnul kaasas firma tagantjärele tarkusena liiga vara suuri summasid, jättes selle arvelt panustamata nii toote kui firma arendamisse.
"Käisime alustava start-upina konsultatsioonil nii Arengufondis kui Smartcapis, kust meile öeldi, et esimesel aastal on meil veel liiga vara investorite raha kaasata. Ivar Siiman Estbanist püüdis meile selgeks teha, et 400 000 eurot on selgelt liiga suur summa seemneinvesteeringute faasis. Noogutasime usinalt kaasa ja alustasime ikkagi raha kaasamist. Kuna olime väga varajases faasis ja investeeringu saamine oli üpris ebareaalne, läks sellele tohutult energiat ja kogu meie fookus oli seal, selle asemel oleks võinud sel ajal panustada hoopis oma toote arendamisse," tõdes Mark Tehnopoli Startup Inkubaatori kohvihommikul.
Esimesel kahel aastal polnud kliendi- ja majandustarkvara platvormi pakkuvas Cloutexis ühtegi täiskohaga töötajat, kõige muu kõrvalt tegeleti ka tootearendusega. Esimene täsikohaga töötaja oli aastal 2012 Mark ise. Ta nentis ettevõtte algfaasis tehtud vigadele osutades, et neil polnud sel ajal isegi kodulehte üleval, et suhelda klientidega ning levitada infot. Ettevõtte pisut arenenumas faasis hakkas Mark aga aktiivselt investoritelt raha kaasama, mis oli tagantjärele mõeldes ka sel hetkel veel täiesti ebavajalik energiakulu.
"Hakkasime raha tõstma detsembris 2012, märtsiks andsime välja edasiarenduse oma teenusest ning mõistsime, et olime liiga varajase raha tõstmisega vea teinud. Mais leidsime kaks investorit, kes meisse tänu hiljutisele tootearendusele uskusid ning panustasid meisse väiksemaid summasid. Augustis oli aga seis, kus nüüdseks nelja töötajaga ettevõttes polnud nädal aega enne palgapäeva selge, kas meil on üldse midagi välja maksta. Sellest ajast tegelesime kahekesi vaid raha tõstmisega, kuni jõudsime 4. detsembril lepingu allkirjastamiseni. Pressiteate otsustasime aga alles jaanuaris välja saata," meenutas Mark.
Alustavatele idufirmadele paneb Mark südamele, et nad kuulaksid neist hulga kogenumaid valdkonna inimesi ega püüaks algfaasis iga hinna eest skaleerida ja raha kaasata. Ülisuured turunduskulud kliendibaasi hüppeliseks kasvatamiseks ei tasu end ära, kui pole veel selge, kas toode ikka vastab klientide vajadustele. "Kõige tähtsam on minna investori juurde nii palju valmis tootega, et näidata ette, kas ja millised kliendid on nõus selle eest maksma," õpetas ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.