Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas meelitada ostja vaatama?

12. veebruar 2014, 00:00

Müügis olevat kinnisvara meelitab vaatama eelkõige selle hind, asukoht ja kvaliteet. Aga palju aitab kaasa ka adekvaatselt koostatud ja sihtrühmale suunatud kuulutus.

Ober-Haus Kinnisvara elamispindade osakonna juhataja Taavi Reimets räägib, et kõige enam meelitavad müügis olevat kinnisvara vaatama kolm olulist asja: õige hind, asukoht ja kinnisvara kvaliteet. Palju dikteerib olukorda ka pakkumiste arv konkreetses piirkonnas. “Väga oluline on objektist lähtuvalt õigele sihtgrupile adekvaatse kuulutuse edastamine,” lisab Reimets.

Kuulutuses peaksid tema sõnul olema kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta – ühistu laenukoormus, planeeritavad ja tehtud tööd. Tasub ka esile tõsta müüdava objektiga kaasnevad hüved, näiteks madalad kommunaalkulud, parkimine kinnises hoovis vms. Väga täpselt tuleb lahti kirjutada, mida hind sisaldab või ei sisalda,” loetleb ta.

Reimets soovitab kinnisvara müüki pannes  kasutada pädevat maaklerit usaldusväärsest kinnisvarabüroost, kes on kursis turuolukorraga, aitab määrata õige hinna, teab õigeid reklaamiväljundeid ning oskab konkreetsele sihtgrupile läheneda, et müük oleks edukas.

Uus Maa Kinnisvarabüroo elamispindade tegevjuht Eve Soppe ütleb, et valdav osa ostu­kliente otsib infot internetiportaalidest. “Seega on kuulutuse koostamise puhul väga oluline fotode ja sisuteksti kvaliteet. Müügikuulutuse tekst olgu lihtne ja informatiivne, samas peab see kõnetama lugejat.”

Kliendipäevadel saavad ostjad rahulikumalt ringi jalutada ja objekti vaatamiseks on rohkem aega. “Otse maakleri poole pöördudes on hea kirjeldada täpselt oma ostusoovi ja usaldada sobivate pakkumiste väljavalik talle,” lisab Soppe.

  • Kuulutus peab hakkama silma

Epicenter Kinnisvara juhatuse esimees Leanika Järve soovitab kuulutuste tegemise juures olla loomingulisem.

“Üks põhikohti on tänapäeval internet, kuhu klient kõige esimesena endale uut kodu otsima suundub. Kuulutus peab silma hakkama,” selgitab ta. Esimeseks teguriks on kindlasti pildid, mis peavad olema tehtud profikaameraga.

Teiseks kuulutuse pealkiri ja sisu. “Toon näite ühest korterist Luise tänaval, mida meie maakler on müünud pea aasta. Hind on turgu arvestades väga hea, pildid tasemel, aga kliendid ei helista. Selguse tõi majja klientidelt tagasiside küsimine. Selgus, et arvati, et Luise on suure magistraali ääres ja seetõttu kindlasti väga mürarohke. Tegelikkuses aga asub korter viimasel korrusel ja sinna müra ei kostagi. Muutsime kuulutuse sisu ja panime pealkirjaks “Ilus korter Kassisabas”. Kliendid hakkasid rohkem helistama ja see andis võimaluse lisaselgitusi anda.

 

Tasub teada

  • Reklaam sõltub sihtgrupi vanusest

Müügi juures tuleks tähele­panu pöörata erinevatele generatsioonidele.

Babyboomer’id, sündinud 1925–1945
Ei pruugi käia internetis ega teada, mis on PDF-dokument.
Tuleb suhelda otse, telefoni või kirja teel. Maaklerid panevad info lihtsalt postkasti.

Generatsioon Y, sündinud alates 1985
Teavad kuulutust lugedes mitte ainult seda, millise korteriga tegu, vaid on välja uurinud ka maakleri tausta ja eluloo.
Ligimeelitamiseks tuleks kasutada kõiki interneti pakutavaid võimalusi. Tavaline netikuulutus ei pruugi mõjuda, üheks vahendiks on Facebook ja Twitter.
Võib saata ka tekstisõnumeid, mis millegi põnevaga kohale meelitavad.

Allikas: Epicenter Kinnisvara juht Leanika Järve

 

Pane tähele

  • Lihtne lugejat kõnetav kuulutus

Edasta õigele sihtgrupile adekvaatne kuulutus.
Lisa kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta.
Tõsta Esile müüdava objektiga kaasnevad hüved.
Kirjuta lahti, mida hind sisaldab või ei sisalda.

 

Üks küsimus

Kuidas meelitasite ostja oma müügis olevat kinnisvara vaatama?

Evelin Samuel, müüs maja Nõmmel
Panime oma Nõmme maja müüki eelmise aasta oktoobris. Kuulutuse panime üles  kinnisvaraportaali kv.ee reede hilisõhtul ja laupäeva keskpäeval tulnud esimene huviline oligi valmis maja ostma. Huvilisi oli palju: kaks neist lubasime veel majaga tutvuma, lisaks võtsime ülejäänud huviliste kontaktid.
Ma usun, et võtmesõnaks müügil oli eestiaegse maja kaunis puitfassaad, mille olime lasknud äsja korda teha. Kui meil tekkis esimest korda mõte maja müüa paari aasta eest soojustamata ja korrastamata laudisega, oli huvilisi samuti palju, ent kardeti ehitustöödega kaasnevat töömahtu. Korras hoonet on lihtsam müüa ja ostja on nõus selle eest rohkem ka rahaliselt panustama.
Otsustasime maja müüa ilma maaklerita, et hoida kokku vahendustasu arvel. Nõmme majaga läks müük lihtsalt, aga arvan, et päris iga objekti sellisel viisil müüa pole mõttekas.

Terje Lõhmus, müüs korteri Jüris
Müüsin 3toalise korteri Jüris möödunud aasta algul. Umbes aasta oli meil kuulutus üleval ja huvilisi vaatamas ei käinud, sest panin teadlikult müügihinna turuhinnast oluliselt kõrgemaks. Minu jaoks oli oluline anda turule teada, et korter on müügis. Kui müügiaeg lähemale jõudis – see sõltus meie uue kodu valmimisajast –, hakkasin hinda tasapisi langetama. Huvilised jälgisid ka hinnamuutusi. Saavutasin turuhinna just selleks hetkeks, kui endal oli uus eluase ning siis tekkisid ka huvilised, kes tahtsid tulla korterit vaatama. Rae valda on kolinud pealinnast palju ettevõtteid ja minu korterimüük sattus just sellesse perioodi, kus inimesed otsisid paaniliselt Jürisse korterit. Meil tekkis selline olukord, et ühel õhtul käisid korterit vaatamas kaks ostjat ja mõlemad soovisid korterit saada. Kuulutuses rõhutasin ka seda, et tegemist on uue majaga. Amortiseerunud vanas elamus on ümberehitamise kulud suuremad, kaasnevad ka renoveerimiskulud.
Loomulikult valmistusin ka ostjate tulekuks: toad peavad korras olema ja sellist asja ei saa olla, et mänguasjad on laiali ja siis riputad need pildid üles.

Indrek, müüb kinnistut Ida-Virumaal
Minu mere ääres asuv vara (1 ha kinnistu Valastes ja palkmaja) on olnud müügis 1,5 aastat. Kuulutanud olen kohalikus ajalehes, kv.ee, city24, jaganud Facebookis ja pannud sildid teeotsa. Vaatajaid on käinud vaid paar tükki. Tundub, et kinnisvara müügil on rasked ajad ja pigem helistavad sellised inimesed, kes tahavad ise ka müüa ning uurivad tausta. Pildid on veebis nähtaval ja kohale tulevad vaid tõsised huvilised. Olen proovinud ka Venemaa veebides müüa, ent ka neil on odav hind primaarne. 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. February 2014, 15:28
Otsi:

Ava täpsem otsing