Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Staarid, kellest meil 10 aasta eest aimugi polnud

    Uute firmade ja tegevuste pealetulek on sundinud ka investoreid õppima uusi näitajaid, mille alusel firmasid hinnata.

    Maailma kõige populaarsemal sotsiaalvõrgustikul Facebook täitus hiljuti kümme aastat ning Facebooki vedamisel ongi üheks suuremaks tõusvaks sektoriks saanud sotsiaalmeedia. Tegu on väga huvitava valdkonnaga, kus enamikul juhtudel on firma ülesanne lihtsalt luua keskkond ning kogu sisu tootmine jätta selle kasutajate kanda. Piisava populaarsuse saavutamisel saab hakata sellesse keskkonda reklaami müüma ning sealt peamine raha tulebki.
    Põhimõtteliselt saaks paralleeli tuua vabalevi televisioonikanaliga. Firma loob oma telekanali, inimestele on see kanal tasuta kättesaadav ning firma teenib raha kanalis näidatavate reklaamide pealt. Ainus vahe on aga see, et nemad peavad sisu ise tootma või selle eest maksma, sotsiaalvõrgustikes loovad sisu kasutajad ise. See muudab sotsiaalmeediafirma äri palju kasumlikumaks ning lubab firmal keskenduda vaid tehnoloogia täiustamisele.
    Tegevusalagi ei ole selge. See on aga tekitanud palju vaidlusi investorite ja analüütikute seas, kas näiteks Twitter ja Facebook on tehnoloogiaettevõtted või reklaamiärid. Ühelt poolt palkavad nad meeletul hulgal tarkvarainsenere, kes loovad innovaatilisi tehnoloogilisi lahendusi. Teiselt poolt on neil palgal ka suur hulk reklaami­inimesi ja peamiselt teenivad nad raha vaid reklaamidest. Eks see tegelikkus jääb sinna kahe vahele halli tsooni ning ilmestab uue põlvkonna ­ettevõtete uut struktuuri.
    Need uued ettevõtted aga tähendavad ka seda, et investorid peavad neid uut moodi vaatama. Sellised näitajad, nagu varude käibekordaja või müügipind, on täiesti kadunud, samas kui omakapitali tootlus, puhasrentaablus, müük jne on endiselt küll alles, kuid nende kõrvale on tõusnud uued hinnatavad parameetrid – igakuised aktiivsed kasutajad, ajajoone/seina (time­line) vaatamised, mobiilseadmetest tulenev reklaamitulu. Nendest on näiteks Twitter tuletanud veel omaette suhtarvud, nagu ajajoone vaatamisi keskmise igakuise kasutaja kohta või käive iga 1000 ajajoone vaatamise kohta. Neid suhtarve kasutas firma juba oma IPO-eelsel road show’l.
    Twitter on ilmekas näide sellest, kuidas uute firmade puhul ei loe enam ­ootusi ületavad või neile alla jäävad kasumi- ja käibenumbrid, vaid just need uued näitajad. Firma käive kasvas aastaga üle 100%, lõi analüütikute ­ootusi 11%ga, firma teenis korrigeeritud kasumi, kuigi analüütikud ootasid kahjumit ning selle kvartali kasumiprognoos lõi analüütikute ootusi umbes 10%. Ja tulemus? Aktsia pärast tulemusi järelturu kauplemises peaaegu 20% miinuses.
    Sotsiaalmeedia. Kuigi see ei pruugi tunduda loogiline, siis just need uued näitajad saatsid Twitteri aktsia kolinal põhja. Twitteri iga­kuiste kasutajate arv kasvas 30%, 241 miljonile, kuigi kvartal varem oli juurdekasv 39%. Kolme kuuga registreeris firma 148 miljardit ajajoone vaatamist, mis jäi alla nii kolmanda kvartali 159 miljardile vaatamisele kui ka analüütikute prognoositud 175 miljardile.
    Kes on harjunud traditsiooniliste analüüsidega, veendub, et need ei toimi. Tavahinnangute/suhtarvude järgi on sotsiaalmeedia aktsiad kallid. Üritades firmasid, nagu LinkedIn, Yelp, Twitter või Facebook, analüüsida, tuleb investoril minna päris sügavale ning uurida uusi näitajaid, nagu ajajoone vaatamisi kasutaja kohta, mobiilseadmetest tulenevat tulu, selle osakaalu kogutulus jne. Palju uut avastamist, mis hoiab investori argipäeva veidigi värskema.
    Mis on mis?Facebook – Maailma suurim sotsiaalvõrgustik.Twitter – Mikroblogikeskkond, mis on üles ehitatud 140tähemärgiliste sõnumite ehk säutsute peale.Google – Maailma juhtiv otsingumootor, millele kuulub ka sotsiaalvõrgustik Google+.LinkedIn – Populaarseim tööalaste suhete ja kontaktide sotsiaalvõrgustik.Renren – Hiina ühe suurema sotsiaalvõrgustiku n-ö Hiina Facebooki omanik.SINA – Hiina otsingumootor, mis ühtlasi pakub ka sotsiaalvõrgustiku teenuseid.Zynga – Facebooki ja teiste sotsiaalvõrgustike kaudu veebimänge pakkuv firma.Yelp – Kasutajate enda arvustused kohalike äride ja teenuste kohta.MeetMe – Veebist uusi tutvusi otsitavatele inimestele suunatud teenus.Groupon – Igapäevaste sooduspakkumiste vahendaja.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.