Hiilgav idufirma otsib töötajaid

12. veebruar 2014, 09:16

Eesti edukamaid idufirmasid, prantslasele kuuluv veebis reklaamikampaaniaid korraldav Adcash lubab aasta lõpuks töötajate arvu kahekordistada ning käibe kolmekordistada.

“Meie suurim eesmärk ei ole praegu teenida ­raha. Meil on super ärimudel,” ütles ettevõtte juht ja omanik Thomas Jean Lucien Padovani. Ta nentis, et kõige keerulisem on leida õigeid, andekaid inimesi. “Tööjõuturg läheb aina kallimaks, aga kvaliteet on ikka samal tasemel,” nentis ta.

Ettevõte otsib ligi 30 lisatöötajat ning pikas plaanis on soov töötajate arv kahekordistada. Töötajaid otsitakse teistest Eesti ettevõtetest, kuid ka otse koolipingist ning mujalt maailmast. ­Adcashi meeskond on rahvusvaheline. Prantslasest ­Padovani märkis, et eestlasi töötab ettevõttes veidi alla poole. Küll nendib Padovani, et sooviks enam kaasata eestlasi, kelle juured on siin.

Ettevõttel on 54 töötajat ning aasta lõpuks peaks meekonnas olema juba sada inimest. Adcash otsib müügiinimesi, arendajaid ja turundajaid.

Rääkides palgast märgib Padovani, et alates ajast, mil ta kuus aastat tagasi Eestis ettevõtlusega alustas, on palgad kõvasti muutunud. “Minu missioon siin Eestis on luua korralik elukeskkond nendele inimestele, kes minu juures töötavad. Ma ei tea, kuidas on teistel Eestis, aga minu ettevõttes saadav palk lubab osta või rentida korteri, reisida ja teha tulevikuplaane,” selgitas Padovani.

Käive kasvas kiiresti. 2012. aastaks kasvatas viis aastat tegutsenud firma käibe 2011. aastaga võrreldes viiekordseks. Edu võtmeks peab Padovani pragmaatilisust ja võimet töötada nii päeval kui ka öösel. “Ole kohal ja kuula, mida turg vajab ja valmista ette õiged vastused küsimustele, mida turg esitab. Valmista hea toode ja müü seda,” andis ta retsepti.

See, et ettevõtte peakorter on Tallinnas, on ­Padovani sõnul loomulik. Pariisi laienes ettevõte seetõttu, et olla oma klientide lähedal. Peakorteri kolimine Eestist ära ei oleks Padovani sõnul loogiline. “Kui vaadata, kuidas Eesti president toetab  idufirmasid, siis tunned, et oled osa millestki,” ütles ta ja märkis, et mujal on ettevõtlusega alustamine keeruline. Eestis on tema sõnul lihtsam alustada, töö on aga sama raske kui ükskõik kus mujal.

Järgmise aasta perspektiiv on juhi sõnul 45miljoniline käive. 

“Esimesest päevast alates olen uskunud, et me ei sprindi, vaid meil on käimas maraton. Kui üks eesmärk on täidetud, läheme edasi,” rääkis ta.

Padovani märkis, et kogu raha, mis teenitakse, jääb ettevõttesse. Ettevõte on investeerinud näiteks Londonis ja Berliinis tegutsevasse kuller­firmasse, kes pakub 24tunnist teenust, millega saab jälgida ka kulleri teekonda. Padovani ütleb selle kohta, et supertehnoloogia. Ettevõttesse investeeriti 300 000 eurot.

Veel üks prantslane Eestis. Adcash investeeris ka Eesti ettevõttesse O-La-La Planet OÜ, mille juht on samuti prantslane, Nadim Taoubi. 

Taoubi ütles, et Adcash kindlustab nende veebipoe online-turunduse oskusteabega ja annab oma platvormi. “Neil on hämmastav tehnoloogia, mida nad pakuvad meile kahel viisil: nad aitavad meil saada uusi liikmeid ja teavitada meie veebilehest ning me saame kasutada nende platvormi,” rääkis Taoubi. 

Padovaniga kohtus Taoubi esimest korda 2012. aasta oktoobris, sel ajal hakati ka läbirääkimisi pidama. Kui Taoubi eelmise aasta mais mainis, et korraldavad investori otsimise, pakkus Adcash oma abi.

Taoubi märkis, et olles varem kasutanud Adcashi konkurente, näeb ta suurt vahet. “Nad suudavad palju täpsemini leida sihtgrupi ja neile teenust pakkuda, ja nad on globaalsed,” ütles Taoubi. 

Maailma mastaabis ettevõte. Fortumo OÜ juhatuse liige Martin Koppel märkis, et kahe ettevõtte minevik on olnud üsna sarnane. Sarnaselt Padovani ettevõtmisega ei kaasanud ka Fortumo alguses investoreid. “Jagan nende põhimõtet, et kui raha kaasata sellepärast, et raha on vaja, siis on alati ka tingimused teised. Kui raha kaasata muudel põhjustel, siis on ettevõte oluliselt paremas turusituatsioonis,” selgitas Koppel.

Ta lisas, et on kahetsusväärne, et maailma mõistes tuntud tegijat teatakse Eestis niivõrd vähe. “Maailmas on nad oma valdkonnas väga tugevad ja need, kellega nad koostööd teevad, on maailma tasemel juhtivad ettevõtted,” märkis Koppel.

2012. aasta lõpuks oli Adcashi kliendibaasis ligi 500 klienti, kelle hulgast mainekamad olid: Ubisoft, Travian Games ja Electronic Arts. Küsimusele, kuidas õnnestus alustaval ettevõttel nii tuntud kliendid saada, vastas Padovani, et see oli väga raske. “Usalduse loomine on kõige keerulisem,” iseloomustas ta ja lisas, et et nüüd on klientide leidmine juba oluliselt lihtsam.

Koppeli hinnangul on Adcash Eesti-välismaa kombinatsiooniga ehitanud vinge toote endale tähelepanu tõmbamata.

Adcashi on meedias võrreldud ka Skype’iga, ent Koppel nentis, et kontseptuaalselt seda teha ei saa, kuna tegemist on väga erineva teenusega. Kui ­Skype on lõpptarbijale mõeldud toode, siis Adcash on ärilt ärile mõeldud toode. “Klientide arv või tuntus on erineval tasemel. Võib-olla viis miljardit inimest maailmas ei tea sellest tootest midagi, aga miljard inimest teab väga hästi ja tunnetab teda kui turuliidrit,” näitlikustas Koppel.

Kliente üle maailma

Adcash OÜ alustas tegevust 2011. aasta augustis Webinfluence Group OÜ tütarettevõtjana. Ettevõtte põhitegevus on reklaamikampaaniad internetis.

pakub reklaamikampaaniaid internetipoodidele ja online-mängukeskkondadele, ettevõte on selleks arendanud oma platvormi.

2012. aasta lõpuks oli kliendibaasis ligi 500 klienti. Suurimad kliendid olid aruandeaastal Euroopas Prantsusmaal ja Saksamaal, mujal maailmas Ameerika Ühendriikides, Kanadas ja Iisraelis.

Webinfluence Groupi käive oli 2012. aastal 12, 5 miljonit eurot, millest Adcashi osa oli 11,7 miljonit eurot.

harukontorid on Mehhikos, Bulgaarias ja Eestis. ­Kavas on avada kontor ka ­Aasias ja USAs.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. February 2014, 11:20
Otsi:

Ava täpsem otsing