Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja kasum kasvas 9%
Tallinna Kaubamaja teatas neljanda kvartali puhaskasumiks 8,9 miljonit eurot ja käibeks 138,2 miljonit eurot. Ettevõtte juhi Raul Puusepa sõnul toetas käibe kasvu tugev toidukaupade ja sõidukite müük. Sel aastal keskendutakse tema sõnul kasumlikkuse tõstmisele.
Kaubamaja neljanda kvartali puhaskasum suurenes võrreldes 2012. aasta neljanda kvartaliga 8,2 miljonilt eurolt 8,9 miljonile eurole ehk 8,9 protsenti. Käive suurenes sama ajaga 8,5%, 127,4 miljonilt eurolt 138,2 miljonile eurole.
Kontserni 2013. aasta käive suurenes 6,6%, 467,8 miljonilt eurolt 498,7 miljonile eurole. Eelmise aasta puhaskasum vähenes võrreldes 2012. aastaga 16,3%, 20,9 miljonilt eurolt 17,5 miljonile eurole.
“Kokkuvõttes võib möödunud aastaga, eriti viimase kvartaliga, rahul olla. Käibe kasv on olnud üldiste Eesti jaemüügi näitajate taustal rõõmustav,” ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. “Oleme 2013. aasta jooksul pannud rõhku kaupade otsehangete ja omatoodangu osakaalu suurendamisele. See annab võimaluse pakkuda klientidele hea kvaliteediga kaupa parima hinnaga,” täiendas Puusepp. Puusepa sõnul on olnud 2013. aasta väljakutseteks suurenenud halduskulud ja laienemistega seotud tööjõukulude kasv. “Palgakulude korrigeerimise positiivseks küljeks loeme voolavuse langust ja sellest tulenevat töötajate kompetentsi ning tööefektiivsuse tõusu,” lisas ta.
Supermaketite ärisegmendi 2013. aasta konsolideeritud müügitulu oli 343,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,0%. Neljanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 92,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 6,1%. Kaubamajade ärisegmendi eelmise aasta müügitulu oli 89,6 miljonit eurot, kasvades 2012. aastaga võrreldes 3,9%. Sellest neljandas kvartalis oli müügitulu 27 miljonit eurot, mis oli 2012. aasta neljanda kvartali tuludest 3,9% kõrgem.
2013 – arenduste aasta. Puusepp märkis, et 2013. aastat võib kokkuvõtvalt nimetada grupi jaoks arenduste aastaks, mis ladus hea vundamendi edaspidi konkurentsiks püsimiseks. “Lõpule jõudsid kaks aastat kestnud renoveerimistööd Kaubamajade müügimaailmades, tänu millele laienes Kaubamajade müügipind 6% ning Lõuna-Eesti sai Kaubamaja Lastemaailma näol suurima lastepoe. Selveris juurutasime uue kaubandustarkvara, suurendasime oluliselt SelveEkspressi iseteeninduskassade mahtu ning avasime viis uut müügimaja. Autoettevõtete müügitegevuse liitmine mõjus positiivselt automüügisegmendi kasvule. Lätis alustasime Peugeot’ sõidu- ja tarbeautode müügiga ning aasta lõpus valmis uus 3000ruutmeetrine multibränd-esinduskauplus,” selgitas Raul Puusepp.
Puusepa sõnul oli teine 2013. aasta oluline verstapost kliendile suunatud innovaatiliste e-lahenduste juurutamine: “Kaubamaja Osturalli e-poe pilootprojektiga tegime esimesed sammud e-kaubanduses, mille arendamist jätkame kindlasti ka sel aastal. Rida uuendusi toimus Partnerkaardi kasutajate jaoks – e-tšeki, Partner e-kinkekaardi ja koostöös LHV Pangaga turule toodud Partner Pangakaardi on kliendid kõik väga hästi vastu võtnud.”
Sel aastal keskendub Tallinna Kaubamaja Grupp jätkuvalt kasumlikkuse tõstmisele. “Kasvatame olemasolevate kaubanduspindade müügiefektiivsust ning korrastame brändiportfelle. Kindlasti jätkame ka püsiklientidele pakutavate teenuste täiendamise ja arendamisega,” märkis Puusepp.
Swedbank ootas Kaubamaja neljanda kvartali käibele 8protsendilist kasvu, 137 miljonile eurole. Puhaskasumile prognoosis Swedbank 11protsendilist langust, 7,3 miljonile eurole. Swedbanki soovitus Kaubamaja aktsiale on “hoia” koos 5,7eurose hinnasihiga.
LHV Panga analüütikute sõnul olid Kaubamaja esialgsed müüginumbrid nende prognoosidest paremad. “Põhifookus on marginaalidel ja seda eriti supermarketite segmendis. Marginaalid on olnud nõrgad kogu 2013. aastal ja me oleme neljanda kvartali suhtes konservatiivsed. Seetõttu ootame neljanda kvartalile nõrka kasuminumbrit,” ütles LHV, kes ootas neljanda kvartali käibele 4,9% kasvu 133,9 miljoni euroni ja kasumile 10,8% langust 7,3 miljoni euroni.
Analüütikud ootasid kasumi vähenemist. LHV soovitab Kaubamaja aktsiat osta ja peab aktsia õiglaseks hinnavahemikuks 6,45–7,15 eurot. Nii LHV kui ka Swedbank prognoosisid mõlemad Kaubamaja kasumiks 7,3 miljonit eurot.
LHV Panga analüütikute sõnul olid Kaubamaja esialgsed müüginumbrid nende prognoosidest paremad. “Põhifookus on marginaalidel ja seda eriti supermarketite segmendis. Marginaalid on olnud nõrgad kogu 2013. aastal ja me oleme neljanda kvartali suhtes konservatiivsed. Seetõttu ootame neljanda kvartalile nõrka kasuminumbrit,” ütles LHV, kes ootas neljanda kvartali käibele 4,9% kasvu 133,9 miljoni euroni ja kasumile 10,8% langust 7,3 miljoni euroni.
LHV soovitab Kaubamaja aktsiat osta ja peab aktsia õiglaseks hinnavahemikuks 6,45–7,15 eurot. Nii LHV kui ka Swedbank prognoosisid mõlemad Kaubamaja kasumiks 7,3 miljonit eurot.