Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuulutusest sõltub kinnisvara müügi edu

12. veebruar 2014, 10:09

Müügis kinnisvara meelitab vaatama eelkõige hind, asukoht ja kvaliteet. Aga palju aitab kaasa ka adekvaatne ja sihtrühmale suunatud kuulutus, kirjutab tänane Äripäeva kuukiri Kinnisvara. 

Ober-Haus Kinnisvara elamispindade osakonna juhataja Taavi Reimets räägib, et kõige enam meelitavad müügis kinnisvara vaatama kolm olulist asja: õige hind, asukoht ja kinnisvara kvaliteet. Palju dikteerib olukorda ka pakkumiste arv piirkonnas. “Väga oluline on objektist lähtuvalt õigele sihtgrupile adekvaatse kuulutuse edastamine,” lisab Reimets.

"Kuulutuses peaksid tema sõnul olema kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta – ühistu laenukoormus, planeeritavad ja tehtud tööd. Tasub ka esile tõsta müüdava objektiga kaasnevad hüved, näiteks madalad kommunaalkulud, parkimine kinnises hoovis vms. Väga täpselt tuleb lahti kirjutada, mida hind sisaldab või ei sisalda,” loetleb ta.

Uus Maa Kinnisvarabüroo elamispindade tegevjuht Eve Soppe ütleb, et valdav osa ostu­kliente otsib infot internetiportaalidest. “Seega on kuulutuse koostamise puhul väga oluline fotode ja sisuteksti kvaliteet. Müügikuulutuse tekst olgu lihtne ja informatiivne, samas peab see kõnetama lugejat.”

Kliendipäevadel saavad ostjad rahulikumalt objektiga tutvuda ja neil on selleks rohkem aega. “Otse maakleri poole pöördudes on hea kirjeldada täpselt oma ostusoovi ja usaldada sobivate pakkumiste väljavalik talle,” lisab Soppe.

Kuulutus peab silma hakkama
Epicenter Kinnisvara juhatuse esimees Leanika Järve soovitab kuulutamisel olla loomingulisem.
“Üks põhikohti on internet, kuhu klient esimesena uut kodu otsima suundub. Kuulutus peab silma hakkama,” selgitab ta. Esimeseks teguriks on kindlasti pildid, mis peavad olema tehtud profikaameraga.
Teiseks kuulutuse pealkiri ja sisu. “Toon näite ühest korterist Luise tänaval, mida meie maakler on müünud pea aasta. Hind on turgu arvestades väga hea, pildid tasemel, aga kliendid ei helista. Selguse tõi klientide tagasiside. Arvati, et Luise on suure magistraali ääres ja seetõttu kindlasti mürarohke. Tegelikkuses aga asub korter viimasel korrusel ja sinna müra ei kostagi. Muutsime kuulutuse sisu ja panime pealkirjaks “Ilus korter Kassisabas”. Kliendid hakkasid rohkem helistama ja see andis võimaluse lisaselgitusi anda.

Lihtne lugejat kõnetav kuulutus
* Edasta õigele sihtgrupile adekvaatne kuulutus.
* Lisa kvaliteetsed fotod, korteri plaan, info panipaikade, parkimiskohtade, kommunaalkulude ja korteriühistu kohta.
* Tõsta esile müüdava objektiga kaasnevad hüved.
* Kirjuta lahti, mida hind sisaldab või ei sisalda.

Reklaam sõltub sihtgrupi vanusest
Müügi juures tuleks tähele­panu pöörata erinevatele generatsioonidele.
* Babyboomer’id,
sündinud 1925–1945
Ei pruugi käia internetis ega teada, mis on PDF-dokument.
Tuleb suhelda otse, telefoni või kirja teel. Maaklerid panevad info lihtsalt postkasti.

* Generatsioon Y,
sündinud alates 1985
Teavad kuulutust lugedes mitte ainult seda, millise korteriga tegu, vaid on välja uurinud ka maakleri tausta ja eluloo.
Ligimeelitamiseks tuleks kasutada kõiki interneti pakutavaid võimalusi. Tavaline netikuulutus ei pruugi mõjuda, üheks vahendiks on Facebook ja Twitter.
Võib saata ka tekstisõnumeid, mis millegi põnevaga kohale meelitavad.
Allikas: Epicenter Kinnisvara juht Leanika Järve

Põhjalikult kinnisvaraturust ja suundumustest räägitakse 20. veebruaril Äripäeva kinnisvarakonverentsil, mille kohta saad lähemat teavet SIIT .

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. February 2014, 10:11
Otsi:

Ava täpsem otsing