Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised on turvalisimad uued autod?

     Euroopa uute sõidukite hindamise programm Euro NCAP kuulutas välja möödunud aasta kõige turvalisemad autod kuues autoklassis.

    Esimest korda kuulus võitjate sekka ka Hiina autotootja Qoros, mis oli klassi parim igas "ülesandes". Möödunud aastal testis Euro NCAP 32 uut sõiduautot, millest kaheksa saavutasid kokkuvõttes neli tärni ja üks (Nissan Evalia) kolm tärni. Tegemist on sisuliselt sama autoga, mis on meil tuntud kui Nissan NV2000, lihtsalt parempoolse rooliga Inglismaal müüdava variandiga. Auto ise polnud teistega võrreldes sugugi vähemturvaline, kuid kuna tegemist on kaubiku baasil valminud mahtuniversaaliga, on tal ka turvavarustust veidi vähem. Mullu põrus samal põhjusel Dacia Lodgy, mis samuti teenis vaid kolm tärni.
    Ülejäänud 22 autot saavutasid aga igati eeskujulikud 5 tärni ning nende seas tõstab Euro NCAP ise esile mitte just üllatuslikult Hiina autototootja Qoros sedaani Qoros 3, mis saavutas täiskasvanute (esiistmetel reisijate) turvalisus osas kõrgeima hinde - 95% ning jagab selles osas esikohta koos uue luksusautoga Maserati Ghibli. See on küllaltki tähelepanuväärne saavutus, sest siiani on Hiina autotootjad erinevates turvatestidest sõna otseses mõttes kolinal läbi kukkunud.
    Kuid eks Qoros ole ka juba oma põhikontseptsioonilt sootuks teisest puust masin. Ta on alates esimestest joonistest kuni lõpptoodanguni valminud Euroopa inseneride ja disainerite käe all, kogu meeskond on komplekteeritud erinevate Euroopa tuntud autotootjate endistest töötajatest jne. Tänavusel Genfi autonäitusel esitleb Qoros juba oma teist mudelit, Qoros 3 viieukselist varianti. Edasi tuleb samal põhjal baseeruv linnamaastur jt. Igatahes annab Euro NCAp sedavõrd hiilgav tulemus lootust, et uus autotootja oma paar aastat tagasi antud lubadused, asuda vallutama Euroopa turgu, lõpuks ka teoks saavad.
    Uuendusena tõstis Euro NCAP möödunud aastal laste turvalisust puudutavaid hindamiskriteeriume. Kui siiani polnud tehasepoolsete lasteistme kinnituskohtade (ISOFIX) puudumine väga suur miinus, siis nüüd suhtutakse ka sellesse märksa karmimalt.
    Turvalisemad autod aastal 2013VäikeautodRenault ZOETäiskasvanute turvalisus - 89%Laste turvalisus - 80%Jalakäijate turvalisus - 66%Turvaseadmed - 85%Renault ZOE esines suhteliselt edukalt kõikides kategooriates. Täistkasvanute, ehk esiistmetel istujate turvalisuses saavutatud 89% võimalikest punktidest on selle autoklassi puhul normaalne tulemus. Vaid ühe protsendipunkti jagu kõrgema tulemuse  (90%) sai Mitusbishi uus väikeauto Space Star. Ülejäänud viis mullu testitud väikeautot jäid sellele alla.  Konkurentidest peajagu üle oli Renault ZOE aga erinevate turvalisade rohkuse poolest.
    KompaktautodQoros 3Täiskasvanute turvalisus - 95%Laste turvalisus - 87%Jalakäijate turvalisus - 77%Turvaseadmed - 81%Qoros tegi kompaktklassis testitud kümne konkurendi seas sisuliselt puhta töö. Tema tulemused olid kõrgeimad igas neljas kategoorias, üksnes turvaseadmete loetelus suutsid veel viis konkurenti saavutada sama kõrge arvu (81%) protsendipunkte - Chevrolet Trax, Mazda 3, MB CLA, Peugeot 308 ja  Suzuki SX4. Ülejäänud kategooriates jäi Qorose saavutus teistele kättesaamatuks, kaasa arvatud BMW i3-le ja Mercedes-Benz CLA-le.
    Keskklassi autodLexus IS 300hTäiskasvanute turvalisus - 91%Jalakäijate turvalisus - 85%Laste turvalisus - 80%Turvaseadmed - 66%Lexus hiilgas keskklassis eeskätt jalakäijate turvalisusega ja seda tänu nn "aktiivsele kapotikaanele". Esipampris olevad sensorid tuvastavad otsasõidu jalakäijale, mispeale tõuseb kapotikaane klaasipoolne serv kokkupõrkel automaatselt ülespoole, summutades nõnda ohvri löögitugevust vastu esiklaasi. See süsteem on kasutusel ka paljudel teistel tootjatel, kuid tänavu testiti vaid kolme keskklassi autot ning Lexus oli selles osas konkureerivatest Mazda 6-st ja Škoda Octaviast lihtsalt parem. 
    Preemiumklassi autodMaserati GhibliTäiskasvanute turvalisus - 95%Laste turvalisus - 79%Jalakäijate turvalisus - 74%Turvaseadmed - 81%Maserati uuel sedaanil polnud väga keeruline oma klassi võitjaks tulla, sest tal oli kõrval vaid üks konkurent: Infiniti Q50. Loomulikult said nad mõlemad maksimaalsed viis tärni, kuid Maserati oli parem peamiselt eesistujate, kuid ka jalakäijate turvalisuse osas. Laste turvalisuse küsimuses edestas Infiniti omakorda Maseratit, turvaseadmete osas jäid kaks autot nö viiki - mõlemale 81% võimalikest punktidest.
    MahtuniversaalidFord Tourneo Connect/Kia CarensTäiskasvanute turvalisus - 94/94%Laste turvalisus - 85/76%Jalakäijate turvalisus - 62/64%Turvaseadmed - 70/81%Mahtuniversaalide seas ühte kindlat võitjat ei selgunudki ning parima tiitel läks jagamisele kahe auto vahel: Ford Tourneo Connect ja Kia carens. Mahtuniversaalide klassis oli ka enim "põrujaid", sest kaks autot (MB Citan Kombi ja Nissan Evalia) pidid esimese hooga leppima vaid kolme tärniga. Põhjuseks kasin turvavarustuse loetelu. Mercedes-Benz võttis kriitikat aga tõsiselt ning täiendas auto turvavarustust külgkardinate jms. Kordustestis sai Citan juba neli tärni. 
    LinnamaasturidJeep CherokeeTäiskasvanute turvalisus - 92%Laste turvalisus - 79%Jalakäijate turvalisus - 67%Turvaseadmed - 74%Jeep on varasemalt esinenud Euroopa turvatestides suhteliselt tagasihoidlikult, mullu sai näiteks Compass vaid kaks tärni, mis on suhteliselt erakordne tulmus. Küllap see ehmatas ka Jeep- i tootjat ennast, sest peatselt meilgi müügile jõudev uus Cherokee võttis sedapuhku oma klassi turvalisima auto tiitli. Konkurents polnud sealjuures sugugi nõrk: Honda CR-V, Toyota RAV4 ja Mitsubishi Outlander PHEV. Kõik "viielised", ehk maksimumtärne väärinud autod. Cherokee polnud neist ühestki küll peajagu parem, kuid stabiilselt hea esinemine kõigis neljas kategoorias tõi siiski võidu.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.