Viru Keskus saadab Baltika ära

14. veebruar 2014, 00:00

Laienev Viru Keskus loobus poevaliku uuendamise käigus teiste seas ka Baltikale kuuluvatest Bastionist, Montonist ja Baltmanist, lahkuma sunnitud Baltika pole rahul.

Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juhi Pille Põldsami ütlust mööda tekitas Viru Keskuse otsus loobuda Bastioni, Montoni ja Baltmani poest palju küsimusi. “Oleme sellesse poekeskkonda ja teenindusse teadlikult panustanud ning olnud Viru Keskusele enam kui korrektne partner,” märkis Põldsam. “Pole objektiivseid põhjusi, miks peaks Monton olema üks lahkujatest.” Põldsami sõnul ei antud neile viieaastase rendilepingu lõppedes võimalust pikendamise üle läbirääkimisi pidada.

Lisaks Viru Keskusest väljaviskamisele tabas Baltikat hoop ka eelmisel nädalal, kui ELL Kinnisvara teatas Panorama City projekti poolelijätmisest. Baltika Grupp kavatses Panorama Citys avada 800 ruutmeetril kõik oma brändipoed.

Kavas oli avada uuenenud Baltmani pood. Viru Keskuse poe asukoht oli Põldsami andmetel Baltika Groupile tähtis. “Just sinna tegime Eesti esimese uue kontseptsiooniga Montoni poe ning olime keskusele kinnitanud oma valmisolekut teha keskusesse ka uue kontseptsiooniga Baltmani kauplus,” märkis ta.

Põldsami sõnul oli Viru Keskus turistide suure osakaalu tõttu hea võimalus Eesti moedisaini laiemale ringile tutvustada. “On mõistetav, et keskus tahab areneda. Iseasi, kas siinsete moebrändide kõrvalesurumine on see kõige arukam tee, mida mööda minna,” ütles ta. Ta lisas, et maailma kaubanduskeskuste kaubavalik muutub üha ühetaolisemaks ning selles valguses muutub ka kodumaise disaini ja moeloomingu kättesaadavus aina kriitilisemaks küsimuseks.

Põldsami sõnul on poodide sulgemise mõju kohalikule turule kindlasti olemas, kuid selle täpne suurus selgub aja jooksul. “Baltika Grupi jaeketi ulatuse juures pole see mõju grupile tervikuna niivõrd oluline,” ütles ta. “Mõju kohalikule kliendile on kahtlemata see, et üha keerulisemaks muutub Tallinna südamest kodumaise moeloomingu ülesleidmine.”

Viru Keskuse juhi Ants Vasara ütlust mööda ei ole Viru Keskusel olnud ühegi lahkuva poega probleeme, valikud tehti teistel põhjustel: nad on huvitatud, et Viru Keskus oleks tänapäevasem ja tooks turule põnevaid kaubamärke, mistõttu pidid nad tahes-tahtmata otsustama, kes tuleb ja kes läheb.

Külastatavus polnud määrav. “Ei peagi olema mingeid probleeme selleks, et poodidest lahti öelda. Selleks ongi meil viieaastased lepingutsüklid,” ütles Vasar. “Viimane tsükkel sattus meil kriisiperioodi, kus oli keeruline väga palju midagi ette võtta. Seekord on majanduses ja kaubanduses oluliselt parem seis ja saame pakutavat valikut palju jõulisemalt laiendada.”

Vasar kinnitas, et valikute tegemisel ei mänginud rolli ka poodide külastatavus. Näiteks lahkub teiste seast ka Terranova, mis on Vasara sõnul suurima külastatavusega pood Viru Keskuses.

“Usun, et mitte keegi ei ole huvitatud, et Viru Keskus oleks ka järgmised kümme aastat samasugune, nagu ta siiamaani on olnud,” märkis ta ja lisas, et asemele tulevad poed on väga selgelt ühele sihtgrupile suunatud. “Täiesti lihtsalt ja selgelt öeldes tahtsime sisse tuua kaubamärke, mida ei ole Põhja- ja Baltimaades või vähemalt Eestis veel esindatud,” ütles Vasar.

Tema ütlust mööda on Viru Keskus üsna väike, mistõttu peavad nad arvestama kindla ruumiga, milles nad toimetada saavad. “Päris palju tegureid valikute tegemisel oli seotud sellega, keda me oma keskuses parema meelega näha tahame, sealt edasi mõjutasid juba füüsilised parameetrid,” ütles Vasar. Näiteks oleksid nad hea meelega Virus näinud H&Mi kauplust, kuid keskuses lihtsalt ei olnud selleks piisavalt ruumi.

 

Tasub teada

  • Ühed tulevad, teised lähevad

Viru Keskus investeerib uuendustesse 8 miljonit eurot.
Lahkuvad Viru Keskusest Shu, Monton, Bastion, Baltman, Terranova ja Hipster.
Asemele tulevad Dune London, River Island, Brooks Brothers, Massimo Dutti, Aldo, Armani Jeans, uuenenud ABC King, Salamander, Högl ja Ecco, Pedro del Hier­ro ühiskauplus Cortefiel, Goldtime.

 

Kommentaar

  • Eesti firmad võiks üksteist toetada

Jaan Lott, Lõunakeskus OÜ juhatuse liige
Ühest küljest saan Viru Keskusest väga hästi aru – nad peavad tegema raskeid otsuseid, kui nad tahavad, et majas pilt muutuks ja oleks põnev. Teisest küljest oleks eestlastel soomlastelt päris palju õppida, kuidas omamaist ettevõtlust vastastikku toetada ja hinnata. Eestis ei ole peaaegu üheski ärivaldkonnas konkurentsieelist. Kui oled Eesti ettevõte, siis võiks asju ka teise Eesti ettevõttega ajada. Mujal maailmas see nii on, meil aga mitte.
Lõunakeskusel on Baltika poodidega alati kõik hästi sujunud ja loodetavasti läheb nii ka edaspidi. Meie ei pea õnneks selliseid raskeid valikuid kaupluste vahel tegema, Lõunakeskus on selleks piisavalt suur.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. February 2014, 18:52
Otsi:

Ava täpsem otsing