Äriklass tasub end ära pikal lennul

15. veebruar 2014, 15:45

Ärireis äriklassis lendamist ei kohusta, küll aga võib kallim pilet end pikematel lendudel ära tasuda.

Tänapäeval on äriklassis lendamisel mõtet eelkõige pikkadel lendudel suurte lennukitega, arvab Estraveli lennupiletite ja reisikindlustuse müügidirektor Mauri Saarend. Neis on äriklassi jaoks lennukis eraldi sektsioon ning istmed, mis turistiklassi omadest kardinaalselt erinevad. "Istet on tihti võimalik seada täislamavasse asendisse. See võimaldab enne sihtkohta saabumist ennast korralikult välja puhata," selgitas ta.

Lühematel lendudel väiksemate lennukitega ei pruugi Saarendi sõnul istmetel enam turistiklassiga vahet olla, küll aga võib mõni lennufirma pakkuda äriklassi reisijatele näiteks tühja kõrvalistet või veidi suuremat jalaruumi.

Äriklassil eelis pikematel lendudel
Sama meelt on ka Go Adventures agendimüügijuht Paul Soidik, kelle sõnul on tänapäeval turisti- ja äriklassis reisimisel väga suuri erinevusi vähe. Samas määravad äriklassis pakutavad väiksemad detailid oluliselt lennu kvaliteeti. Äriklassi lennupiletitele kehtivad paindlikumad muutmist- või tühistamistingimused, lubatud on suurem pagasimäär, võimaldatakse kiiret check-in´i ja lennujaamas mugavat ootesaali. Samuti on lennu ajal reisijale garanteeritud mugav iste, tasuta ajakirjad-ajalehed, parem teeninduskvaliteet ja toitlustus ning sageli ka interneti kasutamise võimalus lennu ajal.

Arvestada tuleb muidugi sellega, et kõik see maksab kordades rohkem kui lendamine turistiklassis. Lisaks on oluline silmas pidada, et äriklassi teenuse kvaliteet sõltub suuresti lennu kaugusest ja lennukitüübist, seda ka sama lennufirma piires. "Füüsiliste mugavuste osas on näiteks Lufthansa Airbus 380 äriklass valgusaastate võrra eespool sama firma Euroopa lendudeks kasutatavast Airbus 320-st," tõi Saarend näite. Korraliku äriklassi teenuse kogemiseks tasub teha tema sõnul kontinentidevaheline lend laiakerelise (kahe vahekäiguga) lennukiga nagu Boeing 747, 777, 787 või Airbus 330, 340 ja eriti 380.

Ühel teenusel mitu nime
Mauri Saarendi sõnul on trendiks, et pikkadel lendudel on koos tehnoloogia arenguga äriklass aastate jooksul paremaks läinud, lühikestel lendudel aga vastupidi kehvemaks. "Lennufirmapoolne kulude kokkuhoid tähendab reisija jaoks ühest küljest küll odavamaid hindu, teisest küljest aga ka vähem mugavat lendu. Tänase Euroopa lennu äriklassi pardakogemus ei pruugi erineda 15-20 aasta tagusest turistiklassist, aga on siiski parem tänasest turistiklassist," selgita ta. 
Samuti on Saarendi sõnul trendiks juba pikemat aega see, et kuna paljud ettevõtted ja riigiasutused on oma töötajatel ametireisidel keelanud äriklassis lendamise, kasutavad eelkõige Euroopa lennufirmad oma premium-teenuse jaoks erinevaid "poliitiliselt korrektseid" eufemisme nagu flex, premium economy vms. "Mõni ei pruugi enam lühikestel lendudel äriklassi pakkudagi, küll aga sarnast asja nt economy flex nime all," tõi Saarend näite.

LISALUGU

Klassist olulisem sihtkohta jõudmise kiirus

Enam kui klass, milles lennatakse, loeb ettevõtjate jaoks otselendude võimalus ja kohalejõudmise kiirus.

NetGroupi tegevjuht Priit Kongo lendab tööiseloomu tõttu palju ja tavaliselt kaugele. "Kuna ettevõtte kliendid on Lähis-Idas ja Aafrikas, siis õige lennu planeerimine on eduka reisi alus," sõnas ta. Enne äriklassi poolt või vastu otsustamist on aga tema sõnul palju olulisem küsimus see, kui mitu vahemaandumist tuleb teha. "Püüan alati võimalikult vähestega hakkama saada ja võimalikult lühikesi ümberistumisaegu leida," ütles Kongo. "Teiseks vaatan, et lennuajad oleks normaalsed," selgitas ta. Kui need aspekti on paigas, alles siis tuleb kaalumisele, kas kasutada turisti- või äriklassi.

Selget poliitikat, millal äriklassi kasuks otsustatakse, firmal Kongo sõnul ei ole. Iga reisi puhul otsustakse see jooksvalt. Oluliseks kriteeriumiks on hind, samas mängib ka mugavus tähtsat rolli. "Argumendid äriklassi poolt räägivad siis, kui hommikul peab olema värske ja virge kliendikohtumisel," ütles Kongo. Rahaliselt on äriklassis puhkamine ekvivalentne tema sõnul sellega, kui minna üks päev varem kohale ja ööbida hotellis.

Euroopa piires lennates eeliseid vähe
Rahvusvahelise kinnisvara varahaldusettevõtte BPT Real Estate Services AS  juhatuse esimees Indrek Häält sunnib tööiseloom lendama samuti palju, vähemalt viis lendu kuus. "Eestist lennates ei saa olla aga liiga valiv (firmade suhtes - toim.) kuna lihtsalt sihtkohta jõudmiseks on vähe valikuid," sõnas Hääl.

Peamine kriteerium on tema jaoks jõuda sihtkohta kiirelt ja võimalikult väheste ümberistumistega. Et enamus tööreise toimub Euroopa piires, siis äriklassis ta ei reisi, kuna see ei anna nii suurt väärtust kui sellega kaasnev kulu. "Ainus pluss on see, et sinu kõrvale ei panda koheselt teist inimest, mis pikema reisi puhul on mugav kuna on rohkem liikumisruumi," selgitas ta.

"Meil on paika pandud konkreetsed reeglid, millise klassi pileteid me ostame millistel reisidel ning äriklass ei kuulu sinna valikusse," sõnas ta. "Küll aga tihtipeale viimastel hetkedel soetatud piletid võivad just olla äriklassi omad kuna lennufirma ei müü enam tavaklassi pileteid kui on jäänud vähe aega lennu päevani. See tundub olevat lennufirmade teadlik poliitika, et niimoodi ka äriklassi täis saada ning kallimalt pileteid müüa, kuigi on selgelt näha, et tavaklassis on ka piisavalt vabu kohti lennule minnes. Siis on aga küll mõru tunne, kui maksad 800 eurot Varssavisse lendamise eest," selgitas Hääl.

LOE VEEBIST
Maailma parimat äriklassi lennuteenust pakub Qatar Airways
www.worldairlineawards.com
Koduleht, kust leiab Suurbritannia konsultatsioonifirma Skytrax erinevates kategooriates kokku pandud lennufirmade paremusjärjestuse. Andmed põhinevad miljonite reisijate küsitlemisel. Parimate hulgas domineerivad Lähis-Ida ja Aasia lennuettevõtted. 

TASUB TEADA
PLUSSID (levinumad äriklassis lennates pakutavad teenused)
- Paindlikumad tingimused reisikuupäevade muutmisel või lennupileti tühistamisel
- Suuremad pagasilimiidid
- Kiire check-in, turvakontroll ja pardale minek
- Võimalus kasutada lennujaamas eraldi ootesaale, kus saab tasuta süüa-juua, ajalehti-ajakirju lugeda ja internetti kasutada. Suuremate lennujaamade äriklassi ootesaalides on ka duši all käimise võimalus (nt - Kuala Lumpur International, Malaysia Airlines Golden Lounge;  Hong Kong, Cathay Pacific Wing Business Class Lounge; Dubai, Emirates Lounge; sel kevadel avab Finnair Helsinki Vantaa lennujaamas uue Premium Lounge´i, kus lisaks dušikabiinidele on ka näiteks sauna võimalus)
- Mõnes ootesaalis võib leida ka väiksema spa, jõusaali või tasuta massaaži võimaluse
- Pikematel lendudel mugavam iste või nö oma kupee voodiga, lühematel lendudel vaba kõrvaliste või suurem jalaruum
- Kiirem ja mugavam teenindus (ühe teenindaja kohta on vähem inimesi)
- Rikkalik toitlustus. Toitu serveeritakse kaunitest nõudest
- Pardal tasuta ajakirjad-ajalehed, hügieenitarvetekomplekt
- Mõnikord lennukis ka tasuta internet või võimalus dušsi all käia
- Lennu eest võimalik teenida rohkem boonuspunkte

MIINUSED
-  Oluliselt kallim piletihind
Allikad: Mauri Saarend, Estravel; Paul Soidik, Go Adventures

TAUST
Erinevad lennufirmad kaustavad äriklassi lennusalongis kolme tüüpi istmeid: 160° lahtikäivad istmed; 180° lahtikäivad istmed ning 180° lahtikäivad ja lahtises asendis paralleelselt põrandaga diivani moodustavad istmed. Istmete laius võib olla 44-86 cm ja pikkus kuni 202 cm.

NUMBER
360-590
eurot maksavad keskmiselt Estonian Airi äriklassi lennupiletid

VÕRDLUS
Äriklassi reisijatel suurem pagasimäär

Estonian Air
Pagasilimiit
Kaks ühikut registreeritavat pagasit (23 kg kumbki), Business-klassis võib ühe ühiku maksimaalne kaal olla 32 kg
Iste Flex-klassi salongis, võimaluse korral pakutakse vaba kõrvalistet
Toit, jook Alla 1,5 tundi kestvatel lendudel võileib või salat, rohkem kui 1,5 tundi kestvatel lendude pakutakse külma valikut
Lisamugavused Ajalehed, ajakirjad. Lastele joonistus­vihik ja pliiatsid

AirBaltic
Pagasilimiit
Kaks  pagasiühikut pardale, kolm ühikut registreeritavat pagasit (kokku kuni 30 kg)
Iste Ruumikas iste kabiini eesotsas. Kõrvaliste hoitakse tühjana
Toit, jook Pakutakse kergeid suupisteid, sooja sööki, desserti ja joogivalikut
Lisamugavused Ajalehed, ajakirjad

Finnair
Pagasilimiit
Kolm ühikut registreeritavat pagasit 
Iste Voodiks lahtikäidav ruumikas iste
Toit, jook Põhjamaine menüü aasiapärase hõnguga. Toitu pakutakse Marimekko disainiga portselannõudest
Lisamugavused Meelelahutussüsteem, telefon, voolupistik. Kontinentidevahelistel lendudel Airbus 321-ga võimalus tellida Sharklet – tahvelarvuti filmi-, muusika- ja ajalehtede valikuga

Lufthansa
Pagasilimiit
Kaks ühikut registreeritavat pagasit (23 kg kumbki)
Iste Kõrvaliste hoitakse tühjana. Tekid ja padjad soovi korral
Toit, jook Pakutakse toitu ja jooke. Menüü sõltub reisi kestusest. Toite ja jooke serveeritakse portselan- ja klaasnõudest.
Lisamugavused Ajalehed ja ajakirjad, pikematel reisidel filmivalik, muusika, raadio

SAS
Pagasilimiit
Kaks pagasiühikut pardale (8 kg
kumbki), kaks ühikut registreeritavat pagasit (23 kg kumbki)
Iste BusinessSleeperi iste, mis käib lahti voodiks. Olemas massaaži funktsioon
Toit, jook Pakutakse toitu ja jooke. Toiduaegade vahel ka suupisteid ja puuvilju. Olemas espressomasin. Toite ja jooke serveeritakse portselan- ja klaasnõudest
Lisamugavused 10-tolline ekraan filmide, muusika ja mängude valikuga. Olemas voolupistik
Allikas: Lennufirmad

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. February 2014, 14:40
Otsi:

Ava täpsem otsing