Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    20 soovitust, kuidas kaup turvaliselt kinnitada

    Värske juhend teeb kiirelt ja lihtsalt selgeks tõed transpordil kauba turvaliseks kinnitamiseks, et ei saaks kahjustada saadetis, veok või ka veoki juht.

    Kindlalt kinnitatud kaup tagab, et veok jõuab koos juhi ja saadetisega tervelt kohale. Lohakus aga maksab kätte.
    Veoste kinnitamise kasinad oskused on probleem, millele on viimasel ajal hakatud rohkem tähelepanu pöörama. Hiljaaegu andis IRU ehk Rahvusvaheline Maanteevedude Liit välja koorma turvalise kinnitamise juhise, mis teeb lihtsad tõed kiirelt selgeks.
    OÜ Transring Tartu juhatuse liige ning Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni volikogu liige Jaak Kivisild, kes aktiivselt autojuhtide koolitusegagi tegeleb, rääkis, et IRU juhend on kompaktsem, paremini struktueeritud, ülevaatlikum ning rohkem on konkreetset illustreerivat pildimaterjali praktiliste lahenduste kohta. "Arvan, et IRU materjal on paremini arusaadav inimesele, kes ei ole selle valdkonna tippspetsialist," lisas Kivisild.
    Autojuhtidel puudub hea juhend. Autojuhi jaoks on IRU juhend Kivisilla arvates liiga mahukas ja keerukas, ent olemasolev IRU koostatud kaheleheküljeline veose turvalise laadimise ja kinnitamise juhend liialt üldine. "Lahenduseks oleks  mõlema materjali alusel ka autojuhtidele sobivate abimaterjalide koostamine," arvas Kivisild.
    Eestis reguleerib kauba laadimist ja kinnitamist võlaõigusseadus ja teede- ja sideministri kinnitatud “Autoveol veose laadimise ja kinnitamise eeskiri". Selle kohaselt peab Kivisilla sõnul kauba saatja laadima veose vedamiskindlalt. Lisaks peab vedaja looma võimaluse ja tingimused veose ohutuks peale- ja mahalaadimiseks ning seda teel jälgima.
    Praktikas on aga Kivisilla sõnul kõige lihtsam kontrollida vedajat - tema ainuisikuline ja täisvoliline esindaja maanteel on autojuht. “Loodetavasti uues autoveoseaduses tuuakse selgelt välja kauba saatja kohustus ja vastutus koorma korrektse kinnitamise ja laadimise ning nõuetekohaste kinnitusskeemide väljatöötamise osas,” sõnas Kivisild. “Selleks on käesolev IRU dokument kauba saatjatele väga hea abimees,” lisas ta.
    Koolitama peaks koolitajaid. “Veoste kinnitamisele on viimasel ajal hakatud pöörama tõsist tähelepanu,” märkis Kivisild. Probleemile lähenemise järjekord on aga tema sõnul küsitav, kuna kõigepealt said tipptasemel koolituse valdavalt kontrollijad ehk politsei. “Seejärel toimunud kontrollreidide käigus selgus loomulikult, et olukord teedel on katastroofiline,” rääkis Kivisild. Tema arvates oleks loogiline asjade toimumise järjekord vastupidine - kõigepealt koolitajate koolitamine, misjärel saaksid nad omakorda pakkuda tasemel koormate kinnituse õpet autojuhtide perioodilisel täiendkoolitusel, sest põhiline kontroll toimub teedel. “Tunnustuseks tuleb öelda, et Politsei- ja Piirivalveamet on nüüd korraldanud teemakohaseid infopäevi,” lisas Kivisild.
    Autojuhid vajaks juhendamist. ASi Lajos transpordidirektor Mait Hein ei oska öelda veoste kinnitamisega seotud probleemide esinemise sagedust, ent aastas kord või paar tuleb seda ikka ette. “Probleemid on enamasti tingitud autojuhtide valedest koormakinnitamise võtetest, logistikute vähesest kontrollist ning autojuhtide instrueerimatusest,” selgitas Hein. Ta lisas, et nende ettevõte usaldab oma kogenud autojuhte, mistõttu süstemaatilist kontrolli kauba nõuetekohase kinnitamise kohta  ei tehta.
    Kivisild leidis, et veoste ebakorrektse kinnitamise probleemi aitaks ära hoida, kui Eesti suurematel kaubasaatjatel oleks oma kauba kohta koostatud laadimis- ja kinnitusskeemid. “Praegu on internetist võimalik leida vaid paari suurema ettevõtte vastavaid skeeme ja juhiseid,” lisas ta.
    Veose turvalise kinnitamise meetodid:
    BlokeerimineTõkestada saab kaupa näiteks täitematerjaliga (õhkpadjad vms) või tugipostidega. Seejuures peab tõkestusjõud olema proportsioonis veose kogumassiga.Blokeerida saab kaupa ka sidumisega. Näiteks pealtsidumise puhul asetsevad sidumisvahendid veoste peal ja hoiavad ära kauba ümberkukkumise või libisemise. Silmussidemega veos kinnitatakse sõidukikere ühele küljele, et vältida koorma libisemist. Diagonaalsidet kasutatakse ümbermineku ja ette- või tahapoole libisemise vältimiseks. Ringside on koos teiste kinnitusvormidega meetod mitme paki kokkusidumiseks. Kui veose kinnitusaasad sobivad sideme tugevusega, võib kinnitusaasad otse sõiduki sidumisvahendite kinnituspunktidesse ühendada.Siduda saab näiteks koormarihma, keti või terastrossiga, sõltuvalt kinnitatavast kaubast.
    LukustamineKaubakonteinereid, mille mass on üle 5,5 tonni, peaksid vedama ainult pöördlukkudega varustatud sõidukid. Kui pöördlukud on täielikult rakendatud ja lukustusasendis, on konteiner piisavalt kinnitatud ja täiendavaid tõkkeid ei ole vaja. Pöördlukud tuleb hoida töökorras ja iga konteiner peab olema varustatud vähemalt nelja lukuga.
    Kombinatsioon kinnitus­meetoditestKombinatsioon kahest või rohkemast kinnitusmeetodist on tavaliselt kõige praktilisem ja kulusäästlikum viis laadungi turvaliseks kinnitamiseks. Näiteks võib kombineerida pealtsidumist põhjatõkestamisega.
    Toetav varustusVõimalusel võiks kasutada vahendeid, mis toetavad kauba kinnitust, nagu näiteks hõõrdematid, vahelauad, äärekaitsed jms.
    Allikas: IRU (International Road Transport Union) "International Guidelines on Safe Load Securing for Road Transport"
    SAMM SAMMULT
    20 sammu, kuidas kaup kahjustusteta kinnitada
    ENNE PEALELAADIMIST
     
     
     
     
    1. vali kauba eripärast sõltuvalt õige veovahend
     
     
     
     
    2. hoolitse, et kauba laadimispind ning veoruum oleksid puhtad, heas korras ja defektideta
     
     
     
     
    3. kasuta kauba laadimiseks optimaalseid tööriistu.
     
     
     
     
    4. uuri välja, milline on parim viis konkreetse saadetise kinnitamiseks
     
     
     
     
    5. hoolitse, et kauba kinnitusvahendid on puhtad, terved ja töökorras
     
     
     
     
    6. veendu, et libisemise vastaseid vahendeid jagub piisavalt kogu koorma jaoks
    LAADIMISEL JA VEOSE KINNITAMISEL
     
     
     
     
    7. laadi peale sõiduki kandevõimest lähtudes
     
     
     
     
    8. laadi peale nii, et raskus oleks võrdselt telgede vahel jagatud
     
     
     
     
    9. organiseeri kaup veoruumis - näiteks raskemad esemed põhja, kergemad üles
     
     
     
     
    10. laadimisel kasuta loogikat, et esimesena peale-viimasena välja. Ehk arvesta peale ja mahalaadimisi
     
     
     
     
    11. väldi ebavajalikku tühja ruumi esemete ja kaupade vahel
     
     
     
     
    12. veendu ja kontrolli, et kinnitusviisid jagavad erinevaid tekkivad jõudusid võrdselt
     
     
     
     
    13. kontrolli, et kinnitusrihmad oleksid fikseeritud optimaalseima nurga alt
     
     
     
     
    14. veendu, et kinnitusvahendid on töökorras, terves ja puhtad
     
     
     
     
    15. kontrolli, et kinnitusvahendite kvaliteedikinnitused vastavad nõuetele
     
     
     
     
    16. kinnita nii, et kinnitusvahendid ei kahjusta pakke ja vastupidi
    VEO AJAL
     
     
     
     
    17. kontrolli saadetise kinnitust regulaarselt
     
     
     
     
    18. pärast ootamatut pidurdust kontrolli saadetise kinnitusi erimesel võimalusel.
     
     
     
     
    19. pärast iga mahalaadimist veendu samuti, et peale jäänud kaup on turvaliselt kinnitatud.
     
     
     
     
    20. sõida sujuvalt, vältides kiireid suunamuutusi ja järske pidurdusi.
    Allikas: IRU
    LOE VEEBIST
    Lae alla tasuta juhend, kuidas kaupa turvaliselt kinnitada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.