Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Savisaar-Toomast: kulusid pole võimalik kokku lugeda

    Kokkulepet europarlamendi saadikute kuluhüvitiste varjamiseks pole sõlmitud, nõunikud arutasid vaid omavahel, kuidas üldse oleks võimalik kokku lugeda sõidukulusid, sest piletihindu me enam tagantjärele ei tea, selgitas parlamendisaadik Vilja-Savisaar Toomast.

    "See tundub mulle kiusu ajamine, sest me pole tõepoolest midagi varjanud ning me ei saagi midagi varjata. Sellist kokkulepet pole olnud, lihtsalt arutleti, kas nii konkreetse küsimuse peale reisikulude kohta on võimalik sellist infot üldse saada. Ka Euroopa Parlamendi raamatupidamine ei hakka konkreetselt ühe inimese kohta väljavõtet tegema. Europarlament ei tee seda mitte saadikute kaupa, vaid üldkokkuvõttena, kui palju on riigikuludeks välja makstud," ütles Savisaar-Toomast.
    Tema sõnul on iga reisibüroost ostetud lennupilet ju erineva hinnaga, pole ühtset kohta, kust nende kohta tagantjärele infot saada. "Kogusumma kokku löömiseks peaksin ma hakkama oma reisibüroo kaudu tagantjärele pileteid küsima, aga ma ostan ka oma abikaasale ja lastele sealtkaudu pileteid. Nad peaksid näpuga järge ajama, millised piletid on mille jaoks. Siis me otsustasimegi, et vastame nii, et ühestki konkreetsest kohast pole võimalik saada täpset summat," sõnas ta.
    "Leidsime, et anname siis maksimumsummad, mida meile võidakse maksta töösõitude eest. See oli ka meie ainus kokkulepe. Me oleme saatnud igal aastal selle küsimuse peale sama lingi, sest see pole salastatud teema, iga Eesti inimene võib minna europarlamendi koduleheküljele ning vaadata, millised on meie kuluhüvitised," selgitas ta saadikute kokkulepet.
    Erinevalt Savisaar-Toomasti väitest, et kogukulusid pole võimalik kokku arvestada, edastasid nii parlamendisaadik Indrek Tarand kui Tunne Kelam ajakirjandusele oma kuluhüvitiste summad väga täpselt, sealhulgas ka kogu aasta reisikulud.
    "Mina arvan, et Indrek Tarandi kulud ei vasta päriselt tõele. Vaadates reisikulusid, ei tundu see tõenäoline, need tunduvad liiga väiksed," spekuleeris Savisaar-Toomast.
    Tema sõnul makstakse europarlamendi liikmeile kinni kord nädalas keskmise äriklassi piletiga edasi-tagasi sõit, kuid ka selle jaoks on ka limiit olemas. "Kui me sõidame näiteks Lufthansaga Strasbourgi, siis selle sõidu hind ei tule limiidist välja ning ülejäänu jääb meie enda kuludesse. Parlament maksab kuu aega hiljem kinni vaid maksimaalse lubatud summa," selgitas ta.
    "Päevarahad makstakse välja ka vaid siis, kui me oleme allkirjaga tõestanud, et oleme kohal. Mis siin salata, mõnel korral olen ma ka unustanud allkirja anda ning selle eest mulle raha makstud ei ole. Kuidas me nüüd tagantjärele loendame neid kõiki päevi ja tõestame, kas me ikka olime kohal või mitte," selgitas Savisaar-Toomast, miks jääb võlgu vastuse täpse hüvitatud summa osas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Prokuratuur saatis Wendre kriminaalasja kohtusse
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.