Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Savisaar-Toomast: kulusid pole võimalik kokku lugeda

    Kokkulepet europarlamendi saadikute kuluhüvitiste varjamiseks pole sõlmitud, nõunikud arutasid vaid omavahel, kuidas üldse oleks võimalik kokku lugeda sõidukulusid, sest piletihindu me enam tagantjärele ei tea, selgitas parlamendisaadik Vilja-Savisaar Toomast.

    "See tundub mulle kiusu ajamine, sest me pole tõepoolest midagi varjanud ning me ei saagi midagi varjata. Sellist kokkulepet pole olnud, lihtsalt arutleti, kas nii konkreetse küsimuse peale reisikulude kohta on võimalik sellist infot üldse saada. Ka Euroopa Parlamendi raamatupidamine ei hakka konkreetselt ühe inimese kohta väljavõtet tegema. Europarlament ei tee seda mitte saadikute kaupa, vaid üldkokkuvõttena, kui palju on riigikuludeks välja makstud," ütles Savisaar-Toomast.
    Tema sõnul on iga reisibüroost ostetud lennupilet ju erineva hinnaga, pole ühtset kohta, kust nende kohta tagantjärele infot saada. "Kogusumma kokku löömiseks peaksin ma hakkama oma reisibüroo kaudu tagantjärele pileteid küsima, aga ma ostan ka oma abikaasale ja lastele sealtkaudu pileteid. Nad peaksid näpuga järge ajama, millised piletid on mille jaoks. Siis me otsustasimegi, et vastame nii, et ühestki konkreetsest kohast pole võimalik saada täpset summat," sõnas ta.
    "Leidsime, et anname siis maksimumsummad, mida meile võidakse maksta töösõitude eest. See oli ka meie ainus kokkulepe. Me oleme saatnud igal aastal selle küsimuse peale sama lingi, sest see pole salastatud teema, iga Eesti inimene võib minna europarlamendi koduleheküljele ning vaadata, millised on meie kuluhüvitised," selgitas ta saadikute kokkulepet.
    Erinevalt Savisaar-Toomasti väitest, et kogukulusid pole võimalik kokku arvestada, edastasid nii parlamendisaadik Indrek Tarand kui Tunne Kelam ajakirjandusele oma kuluhüvitiste summad väga täpselt, sealhulgas ka kogu aasta reisikulud.
    "Mina arvan, et Indrek Tarandi kulud ei vasta päriselt tõele. Vaadates reisikulusid, ei tundu see tõenäoline, need tunduvad liiga väiksed," spekuleeris Savisaar-Toomast.
    Tema sõnul makstakse europarlamendi liikmeile kinni kord nädalas keskmise äriklassi piletiga edasi-tagasi sõit, kuid ka selle jaoks on ka limiit olemas. "Kui me sõidame näiteks Lufthansaga Strasbourgi, siis selle sõidu hind ei tule limiidist välja ning ülejäänu jääb meie enda kuludesse. Parlament maksab kuu aega hiljem kinni vaid maksimaalse lubatud summa," selgitas ta.
    "Päevarahad makstakse välja ka vaid siis, kui me oleme allkirjaga tõestanud, et oleme kohal. Mis siin salata, mõnel korral olen ma ka unustanud allkirja anda ning selle eest mulle raha makstud ei ole. Kuidas me nüüd tagantjärele loendame neid kõiki päevi ja tõestame, kas me ikka olime kohal või mitte," selgitas Savisaar-Toomast, miks jääb võlgu vastuse täpse hüvitatud summa osas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.