Suurtarbijad hülgasid Eesti Energia

19. veebruar 2014, 00:00

Mõne suure elektritarbija lahkumine aasta­vahetusel Eesti Energia klientide seast kahandas Eesti suurima energiafirma turuosa siinses elektrimüügis rohkem kui 10 protsendi võrra. Mahtu haaras Elektrum.

“Jaanuari suure muutuse taga on eelkõige üksikud väga suure elektritarbimisega ärikliendid ja ettevõtted, kes on aasta alguses elektrimüüjat vahetanud,” ütles Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik turuosa kaotuse kohta. “Suurkliendid on elektriturul väga aktiivsed. Nii on Eestis näiteks päris palju ettevõtteid, kes vahetavad elektrimüüjat isegi mitu korda aastas.”

Tema hinnangul võib turuosa kord kasvada, siis aga kahaneda ja mõne üksiku väga suure tarbimisega kliendi liikumine võib ka ettevõtete turuosa märkimisväärselt mõjutada.

Sündimas on korralik konkurentsiturg. Kui suurima elektrimüüja Eesti Energia bilansiportfelli osa turu kogu­mahu suhtes vähenes, siis mitme temale järgneva turuosalise osakaal võrreldes eelmise aastaga kasvas. Nii oli suuruselt teise elektrimüüja Elektrumi turuosa detsembris 9,6 protsenti ja jaanuaris 14,6 protsenti. Kolmandat kohta hoidva Baltic Energy Servicesi osakaal kasvas 9,3 protsendilt 10,2 protsendile.

Eleringi juhatuse esimehe Taavi Veskimägi sõnul võtab Eesti elektriturg üha rohkem paljude müüjatega konkurentsituru nägu. “Suurima müüja osakaalu märgatav vähenemine peaks vaigistama nende hääli, kelle hinnangul pole Eesti elektriturul tarbijal valikuvõimalust,” märkis ta pressiteates.

Töösse läinud EstLink 2 peaks Eleringi teatel veelgi suurendama eeldusi konkurentsiks, andes Põhjamaade elektrimüüjatele paremad võimalused siseneda Eesti turule.

Aus konkurents riigi teha. Elektrumi juht Raivo Videvik märkis, et kui riik kehtestaks kõigile elektrimüüjatele võrdsed tingimused, kasvaks teiste väiksemate elektrimüüjate turuosa veelgi.

“Mina hindan seda nii, et oleme kõvasti tööd teinud ja Eesti elektritarbijate usaldust võitnud. Ainult nii suudamegi oma turuosa kasvatada. Me kasvatame seda veelgi,” selgitas Videvik oma ettevõtte edu põhjuseid.

Ta lisas, et kui ettevõte 2013. aasta alguses turule astus, oli eesmärk saavutada 20protsendine turuosa. “See turuosa kõigub meil igal kuul, praegu on meie turuosa 14,6 protsenti.  Loodame seda tempot hoida ja kasvatada, et järgnevate aastate jooksul kasvaks see 20 protsendini. Selge on see, et niisugust kasvu ei saa teha poole aastaga,” ütles Videvik.

Ta selgitas, et Eestis ei vaheta elektrimüüjat kaugeltki mitte 100 000 inimest kuus. “Kui tempo oleks selline, oleks ka meie kasv kiirem. Riik saaks turu avanemisele aidata sada korda rohkem kaasa sellega, et kehtestaks ühtsed ja võrdsed tingimused kõikidele elektrimüüjatele, näiteks ühise elektri­arve. Üks konkurent nimega Eesti Energia saab seda oma klientidele pakkuda, aga teised mitte,” rääkis ta. “Sellisel konkurentsitihedal turul, kus hinnad on väga lähestikku ja loeb iga klient, vaatab tarbija kindlasti ka seda, kui mugav on koostöö,” lausus Videvik.

Samas nentis ta, et õnneks on nende ettevõtte kliendid tolerantsed ja saavad otsekorraldustega hakkama. “Kuid iseenesest peaksid kõigil olema võrdsed võimalused, eriti kui üks müüja kasutab seda konkurentsieelisena. Ma arvan, et kui oleks ühtne arve kõikidele elektritarbijatele Eestis, suureneks teiste müüjate turuosa veel rohkem,” lisas Videvik.

Asjatundlik nõu viib pakkuja vahetamiseni. Baltic Energy Services OÜ juht Kaido Veldemann ütles, et nende turuosa kasvu taga on üha laienev arusaam, et elektrienergia ostul on mõistlik kasutada professionaalide abi. “Järjest rohkem kliente kasutab portfellihalduse teenust,” märkis ta.

Veldemann ütles, selle aasta algusest on nende omanikeringis ka Soome üks suuremaid portfellihaldureid Energiakolmio. “Nende abiga saame pakkuda Baltimaade klientidele Põhjamaades väga laialt levinud portfellihalduse teenust,” ütles ta.

Veldemann märkis, et kuna firma on mitme müüja bilansihaldur, kasvatab turuosa ka nende kliendibaasi muutus. “Lähikuudel me suuri muudatusi ette ei näe, kuid pidev töö käib ning päris mitu potentsiaalset suurklienti on meiega liitumas,” lisas ta.

 

Tasub teada

  • Müüjat vahetas rohkem tarbijaid

Elektrileping oli jaanuari lõpus ligi 554 000 mõõtepunktil.
Üldteenust kasutas ehk elektri­lepinguta mõõtepunkte oli ligi 160 000.
Üldteenuse osakaal tarbimisest on umbes 8%.
Elektrimüüjat vahetas 3600 klienti. Neil kehtib veebruarist uus leping uue müüjaga. Müüja vahetajate hulk oli mitu korda suurem kui mullu esimestel kuudel. 

Allikas: Elering

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. February 2014, 19:59
Otsi:

Ava täpsem otsing