Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga kolmas uus sõiduk Eestis on maastur või sportauto

    Iga kolmas uus sõiduk Eestis oli mullu maastur või sportauto, selgus Swedbanki Balti liisinguturu analüüsist.

    Eraklientide poolt liisitavate uute autode pingerida juhivad Eestis väikeautod ja väikesed keskautod, Lätis ja Leedus maasturid ja sportautod. Väikeautode klassi liigituvad sõidukid olid eelmisel aastal Eestis liisinguga soetatud uute autode pingereas esikohal enam kui 40 protsendiga.
    Samas eelistasid leedulased ja lätlased liisida uute autode korral pigem maastureid ja sportautosid. Maasturid ja sportautod moodustasid Leedus veidi üle poole liisinguga soetatud uutest autodest, Lätis üle 40%.
    Eestis liisiti maastur või sportauto iga kolmanda uue sõidukina, mis tõstis need uute sõidukite seas eelistuselt teisele positsioonile, teatas pank.
    Kui Eestis ja Lätis juhtisid eelmisel aastal kõikide liisinguga soetatud sõidukite pingerida keskautod ja suured keskautod, siis Leedus kuulus liisijate eelistus sõiduki varaliigi alusel aga maasturitele ja sportautodele, mis moodustasid 39% kõikidest liisitud sõidukitest. Sarnasemad olid turud kasutatud autode osas. Liisinguga ostetud kasutatud sõidukitest eelistati keskautosid ja suuri keskautosid ning neile järgnesid maasturid ja sportautod.
    Swedbanki erakliendi liisingu osakonnajuhataja Tarmo Ulla hinnangul kajastavad turgude erinevused liisijate eelistusi ja tarbimisharjumusi. "Leedus on sõidukil veel eeskätt emotsionaalne ja staatust kandev eesmärk, mistõttu uute autode liisimisel on hinnatud kallimasse ja silmapaistvamasse varaliiki kuuluvad sõidukid. Eestis on ehk mõnevõrra enam levinud praktiline mõtteviis, mis ilmneb ka liisitava sõiduki valikul," märkis ta.
    Samas suurenes möödunud aastal igas riigis maasturite ja sportautode liisimine. "Kõige rohkem ehk poole võrra Leedus, kuid ka Eestis kasvas selle varaliigi osakaal liisingutes 12%," sõnas Ulla. Tema hinnangul on maasturite ja sportautode liisimise kasv indikaatoriks majanduses toimuvale. "Kui teatud sektoritele või ka majandusele tervikuna saabuvad n-ö head ajad, suureneb ka kõrgema hinnaklassiga sõidukite liisijate arv," ütles Ulla. Eraklientide poolt liisitavate sõidukite markide lõikes on Balti riigid üsna sarnased. Ulla sõnul eelistati autode liisimisel markidest Eestis Toyotat ja Volkswagenit, millele järgnesid võrdselt Škoda ning Audi. Leedus eelistati samuti Toyotat, Volkswagenit ja Audit. Samal ajal olid Lätis eelistatud Volvo ja Volkswagen, millele järgnesid võrdse tulemusega Toyota ning Audi.
    Uute autodena eelistati liisida Eestis Toyotat, Lätis Toyotat ja Škodat ning Leedus Škodat. Kasutatud autode liisimisel eelistati Eestis Toyotat, Volkswagenit ja Audit, Lätis Volvot, Volkswagenit ja Audit ning Leedus Volkswagenit, Toyotat ja Audit.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.