Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EASi rahasüst Leedo firmale

    EASi juhtide otsus toetada ärimees Vjatšeslav Leedo firmat 200 000 euroga tekitas kummastust riigikogu majanduskomisjonis.

    Eelmise nädala esmaspäeval olid EASi juhid kutsutud riigikogu majanduskomisjoni ja pidid muuhulgas põhjendama EASi juhatuse otsust toetada Vjatšeslav Leedo firmat OÜ Tuulaja, kirjutab tänane Äripäev.
    Õigusabiteenuse pakkumisega tegelev OÜ Tuulaja kasutab toetusraha väliseksperdi kaasamiseks ja turundustegevuseks projektis, mille käigus ehitatakse varem Rohuküla–Heltermaa liinil sõitnud reisiparvlaev St. Ola ümber piraadiküttide ujuvbaasiks.
    Kas kõik oli reeglitele vastav?
    Riigikogu majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas märkis, et komisjoni küsimus oli, kas rahaeraldamise otsus oli tehtud reegleid järgides või mitte. Oli info, et EASi juht Taavi Laur on selle otsuse allkirjastanud ainuisikuliselt.
    Vastustest selgus, et juriidiliselt oli kõik korrektne. Leedo firma toetamise otsuse olid allkirjastanud mõlemad juhatuse liikmed, samas oleks Lauril olnud õigus ka üksinda allkiri anda.
    Toetuse sisu oli kummaline
    Leedo firma toetamisel tekkis küsimus, kas sisuliselt makstakse toetusrahaga laevaagenditasu? “Toetuse sisu on kummaline, et milleks see ikkagi on, kuid me ei läinud komisjonis nii detailseks. Meie mingit uurimist ei saa teha ega saa seada kahtluse alla ka neid väiteid, mida meile esitatakse,” selgitas Kallas.
    Kallas lisas, et kohtumisest EASi juhtidega ei jäänud paraku väga head muljet ning komisjon ei saanud tegelikult vastuseid küsimustele, mis puudutasid segadusi EASi juhtimises.
    INTERVJUU
    Laur: toetus määrati kõiki reegleid järgides
    EASi juhatuse liige Taavi Laur kinnitas, et Vjatšeslav Leedo ettevõttele OÜ Tuulaja määratud 200 000 euro suurune toetus läheb rahvusvahelise töökogemusega arendustöötaja palkamiseks. Laur ütles intervjuus, et toetuse määramisel järgiti kõiki reegleid.
    Kas OÜ-le Tuulaja määrati toetus kõiki reegleid järgides?
    Toetuse määramisel on EASi järginud kõiki reegleid. Projekt käis läbi hindamiskomisjonist ja selle allkirjastas juhatus.
    Millised reeglid on 200 000 eurost suurema toetuse andmisel?
    200 000 eurost suuremate summade puhul eraldiseisvaid reegleid ei ole ning toetuse andmisel lähtutakse konkreetsele meetmele sätestatud nõuetest ja rakendustegevust reguleerivatest õigusaktidest. EASi sisemise töökorraldusega on sätestatud, et üle 100 000eurose toetuse korral on otsuse allkirjastajaks vähemalt üks juhatuse liige ja üle 250 000eurose toetuse korral kõik juhatuse liikmed.
    Kas selle toetuse sisu on laevaagenditasu maksmine?
    Toetuse sisu pole laevaagenditasu maksmine. Tegemist oli arendustöötaja kaasamise toetusega. Toetuse eesmärk on ettevõtjate rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamine rahvusvahelise töökogemusega arendustöötajate kaasamise kaudu. ¬Eesti ettevõtete takistus on võimekus palgata ettevõttesse professionaale ja selleks ongi toetus mõeldud. Tuulaja projekt on tavapärasest erilisema tegevusalaga ja vajab seetõttu spetsiifilisemat kompetentsi.
    Projekti eesmärk on St. Ola kohandamine mobiilseks mereturvalisuse tugiteenuse-, koolituse- ja logistikakeskuseks, mis pakub kõrgendatud piraatluse ohuga piirkondades laevade turvameeskondadele koolituse, täiendava väljaõppe ja treeningu teenust.
    Enne laeva sihtkohta toimetamist on vaja luua täiendavalt sidemeid erinevate riikide mereturvalisuse ettevõtetega ja sihtkoha riikide valitsustega, et garanteerida projekti käivitumisel kindel alus. Selleks on vaja praegusest rohkem kontakte ja kindlaid eelkokkuleppeid mereturvalisuse valdkonnas tegutsevate ettevõtetega. Selleks tulebki kaasata arendustöötaja, kellel on valdkonnas laialdased kogemused ja kontaktid.
    Taotleja esitatud arendustöötaja vastas kõikidele meetme määruses seatud tingimustele. EAS on veendunud, et toetus aitab ettevõtjal laevast välja arendada logistikakeskuse, mis hakkab seilama kõrgendatud ohupiirkondadega maailma eri paigus. Tuulaja hakkab pakkuma ka mereliikluse turvameeskondadele majutus-, veo- ja varustuse hoiuteenust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.