Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas kasvatada kasumit 5500 korda?

23. veebruar 2014, 14:56

Äripäeva Gaselli TOPi kõige kiirem kasumikasvataja soovitab hoida fookus kitsas ja teha tööd konkurentidest paremini, siis panevad ka kliendid seda tähele. Nende majanduslik edu on selle tõestuseks.

Kes vähegi mõnes büroos töötanud, teab, kui oluline on töölaud- ja tool. Kui ikka õhtuks selg valutab, pole efektiivsusest ja motivatsioonist juttugi. Just sel tööpõllul tegutseb ka Basic Kontorimööbel, mis kasvatas eelmisel aastal gasellfirmadest kõige kiiremini käivet - 5499 korda.

Ettevõtte koduks on Tartu, kuid nende mööblit näeb näiteks isegi Tallinna võimukeskmes ehk linnakantseleis. 2012. aastal kasvas Basicu kasum aasta varasemaga võrreldes üle kahe korra. Langusemärke ei paista ka praegu, nende tootesari kasvanud üheks enimmüüdumaks Eestis. Ettevõtte poolt rõhutatakse, et nad on suutnud vältida Eesti majandust iseloomustanud üleüldise hinnatõusu mõjusid.

Küsimustele vastab ettevõtte omanik Timo Teder.

Kirjeldage Basicu ärimudelit.
Meie äriidee on kvaliteetne kontorimööbel taskukohase hinnaga. Boonusena vürtsitab Basic Kontorimööbli pakkumist asjaolu, et kogu kontorimööbel on meil reaalselt kohapeal olemas. Transpordikulude optimeerimiseks on meil isegi kaks ladu: suur ladu Tallinnas ja väiksem Tartus. Sisustame ka suured objektid kiirelt, 1-2 tööpäevaga mistahes Eesti punktis.

Üle ega ümber ei saa majanduskriisist. Kuidas mõjutas see kontorimööbli müüjaid?
Kontorimööbli äri on väga selgelt tsükliline äri. 2009. aastal kukkusid kõigi kontorimööbli müüjate käibed sisuliselt nulli.

Sellest langusest välja tulemine võttis kindlasti palju aega?
Nõudlus on taastunud tasapisi ja arvatavasti on kõigil ellujäänutel iga majanduskriisi järgse aasta kohta ette näidata soliidne käibe kasv. Analoogia võib tuua rehvitöökodadega, lihtsalt kontorimööbli valdkonnas on nii-öelda hooaja tsüklid oluliselt pikemad, mõõdetavad aastates.

2012. aasta oli teile väga edukas. Kuidas läks eelmine aasta? Mis on ootused alanud aastaks?
2013. aasta käibeks kujunes ca. 343 000 eurot. Konkreetsetest ettevõtmistest on hetkel veel vara rääkida, aga meil on töös mitu arendust nii toodete kui turunduse valdkonnas. Kõigi eelduste kohaselt kasvab käive ka käesoleval aastal.

Ettevõtted on ikka oma klientide nägu. Kes on tüüpiline Basicust mööbli ostja?
Basic Kontorimööbel on klassikaline näide sellest, et kui hoida fookus kitsas ja teha oma tööd paremini kui konkurendid, panevad seda ka kliendid tähele. Üle 50 protsendi meie tehingutest moodustab müük olemasolevatele klientidele. Enamik meie kliente on väikese ja keskmise suurusega ettevõtted ja riigiasutused.

Kuidas leiate uusi kliente?
Suur osa uutest klientidest leiab meid tänu rahuloleva kliendi soovitusele. Uute klientide hankimisel on firmal suur kasu olnud minu internetiturunduse alasest taustast. Nimelt tegutsesin ma varasemalt, peaaegu 10 aastat, internetiturunduse ja tarkvaraarenduse äris. Olen juhtinud sadu internetiturunduse projekte, peamiselt kodulehtede arendusi ja erinevate internetiturunduse kampaaniate teostusi. See on kompetents, mis tuleb tänapäeval kasuks mistahes äri ajades.

TASUB TEADA
Tee väikselt, aga tee ära
Nipid, mis aidanud Basicul tippu tõusta
Timo Teder sõnab, et Basic on turu üldist kasvu ületanud paindlikkuse tõttu.
- Firma töö on korraldatud nii, et kliendil on mugav ja lihtne oma asju ajada
- Ollakse huvitatud ka väikestest tellimustest
- Hinnapäringutele lähenetakse sisuliselt ja klient saab koos hinnapakkumisega 3D vaated oma uuest kontorist. 
- Kokkulepped on vettpidavad, sealhulgas ka reklaamitav tarneaeg 1-2 tööpäeva
- Ka eritellimusel toodetav kontorimööbel on hinnastatud mõistlikult ja tarnitav operatiivselt, 1-2 nädalaga.
Teder lisab, et kõik see on iseenesest mõistetav, aga tänasel turul pigem erandlik.

CV
Basic Kontorimööbel OÜ
Valdkond: kontorimööbli müük
Asutatud: 2001
Omanik: Teder Invest (Timo Teder)
 Töötajaid (täistööajaga): 2

Müügitulu eurot
2013. 343 000
2012. 274 000
2011. 186 100

Kasum eurot
2012. 71 500
2011. 31 000

------

Sel nädalal selgusid Eesti kõige kiiremini kasvavad ettevõtted, kirjutas Äripäev uudises Need firmad kasvavad kõige kiiremini.

Järjekorras 14. edetabelisse jõudmiseks pidid firmad kasvatama aastail 2010-2012 käivet ja kasumit vähemalt 50% võrra. Kõige kiiremad kasvajad aga paisutasid majandusnäitajaid kordades.

Kokku jõudis tänavusse edetabelisse 1115 kiiresti arenevat ettevõtet. Suures osas sektoritest kaubandus, ehitus, transport, aga jõuliselt on esindatud ka põllumajandus ja erinevad tööstusharud.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. February 2014, 14:56
Otsi:

Ava täpsem otsing