Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Amserv: kontrolli autot alati margi esinduses
Selleks, et kasutatud autot ostes mitte petta saada, tasub Amserv Grupi ASi tegevjuhi Mart Mägi sõnul lasta ostetavat autot alati margi esinduses kontrollida.
„Esimese asjana tasuks vaadata ja üle kontrollida see, kes on müüja. Et oleks usaldusväärne partner, näiteks AMTELi liige või sõltumatu koht, kelle omanikud on teada," soovitas Mägi.
Samuti soovitab ta osta autot vastava margi müüja juurest. "Kui inimene soovib odavama hinna pärast tuua auto Euroopa turult, siis võiks teha autole ülevaatuse konkreetse margi esinduse juures. Esindustel on alati oma markidest parem ja konkreetsem ülevaade," soovitas Mägi.
Maksu- ja tolliamet teatas, et hakkab liisingufirmade liidule jagama teavet selle kohta, milliste sõidukite puhul ei saa registritoiminguid kiirelt teha ning liisingettevõtted omakorda hoiduvad selliste sõidukite finantseerimisest.
„Eelmise aasta sügisest, kui maanteeamet koos AMTELiga võttis tõsiselt ette kasutatud autode petuskeemid turul, oli tegelikult näha, et asi liikus paremuse suunas. Kogu temaatikas on tegelikult kaks poolt – käibemaksupettused ja valede odomeetrinäitudega autod. Kahjuks teravik on nüüd keskendunud rohkem käibemaksu poolele, tegelikult on mõlemas osas täna näha vähenemist. Ja need on tegelikult omavahel ka seotud, sest mõlemas vallas tegutsevad samad isikud," rääkis Mägi.
Ta märkis, et skeem, mida varem turul massiliselt rakendati, oli kindlasti kuritegelik. "Kahjuks levis see vahepeal juba nii palju, et seda kasutati väga suures ulatuses. Täna on märgid skeemitamise vähenemisest olemas," lausus Mägi.
Peamiselt puudutavad sellised juhtumid kallemaid autosid, mida reeglina finantseeritakse liisingus. "Liisinguühingute kaasamine on vaid tervitatav," lisas Mägi.
Kuidas kontrollida auto tausta?1. Kontrolli, kes on auto omanik ja/või müüja.2. Küsi müüjalt auto VIN-kood ja Eestis registreeritud auto puhul ka registreerimisnumber. Kui müüja ei soovi neid avaldada, loobu edasisest. Tõenäoliselt on müüjal midagi varjata.3 . Guugelda. Probleemsete autode puhul võib VIN-kood olla kirjas eelnenud oksjonimüügil, samuti võib turul ringlevate probleemautode kohta olla hoiatus üleval margifoorumis.3 . Liiklusregistri lihtpäringus piisab registreerimisnumbrist veendumaks ülevaatuse kehtivuses. (NB! Ei sisalda infot Eesti-sisese või rahvusvahelise tagaotsimise kohta. Paberite järgi kehtiv tehnoülevaatus ei tähenda alati, et sõiduk on ka ostuhetkel tehniliselt korras. Sõiduki tehnoseisundi eest vastutab selle kasutaja.)4 . Eesti Liikluskindlustuse Fondi päringuga saab VIN-koodi alusel teada kindlustuskahjudest. (NB! Seal ei kajastu kaskokindlustuse andmed ja õnnetused, mille puhul osalised omavahel kahju hüvitamises kokkuleppele jõudsid.)5. Liiklusregistri sõiduki andmete ja ajaloo päringuga näeb registreerimisnumbri ja VIN-koodi abil auto registreerimisandmeid ja omanikuvahetusi.6. Kindlasti tasub konkreetse auto ajalugu ja tüüpvigu uurida selle automargi huviliste foorumist, sealt saab head infot, mida konkreetse auto ostmisel eriti silmas pidada.Allikas: ostatargalt.ee
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.