Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki dividend tulekul

    Tallink teenis neljanda kvartali puhaskasumiks 7,5 miljonit eurot, mis on 31,8% rohkem kui aasta varem. Laevafirma juhtkonna teatel võimaldab kontserni finantspositsioon maksta dividende 0,03 eurot aktsia kohta.

    Tallink suutis neljanda kvartali puhaskasumi kasvuga ületada nii LHV kui ka Swedbanki ­ootusi – mõlemad prognoosisid puhaskasumi vähenemist. Kui Swedbank ootas kasumile 23% kahanemist, siis LHV 7,4%. Käibekasvus jäi Tallink analüütikutele siiski alla. LHV ja Swedbank ­ootasid 2protsendilist käibekasvu, aga Tallink suutis pakkuda 0,5%, kasvatades käibe 224 miljoni euroni.Tallink märkis aruandes, et eelmise aasta majandustulemused ei vastanud ootustele. Eelmise aasta puhaskasum vähenes 23,1%, 43,3 miljonile eurole (0,06 eurot aktsia kohta). Käive oli 942 miljonit eurot, mis on võrreldes 2012. aastaga sama palju. Suurimat mõju avaldasid eelmisel aastal regiooni üldine nõrk majanduskeskkond. Põhjamaades, mis on Tallinki peamine turg, jätkub majanduskasvu aeglustumine ja see on avaldanud mõju ka reisijate tarbimiskäitumisele. Puhaskasumit mõjutas ka 3,8 miljoni euro suurune maksukulu.
    Naaberriikide kehv seis hävitas tulemust. Tulemus on mullusest halvem Põhjamaade kehva majanduskasvu ja Soome-Rootsi liinidel muutunud konkurentsi pärast.Müügitulu kasvatamiseks on tootearenduses plaanitud erinevaid võimalusi, üks neist on suurem müük pardal, teine avalike alade uuendamine laevadel. Samuti panustatakse kulude vähendamisele, et kohaneda paremini majanduskeskkonna muutustega. Kui need muudatused õnnestuvad, loodab kontserni juhatus näha 2014. aastal paremaid tulemusi.Vaatamata sellele, et eelmise aasta tulemused juhtkonnale ei meeldinud, makstakse dividende. Tallinki juhtkond leiab, et laevafirma rahaline olukord on piisavalt tugev, mistõttu teeb juhatus aktsionäridele üldkoosolekul ettepaneku maksta dividende 0,03 eurot aktsia kohta, kogusummas 20 096 461 eurot.Samas jääb dividend alla eelmisel aastal makstule,  kui Tallink andis dividendideks 33,49 miljonit eurot ehk 0,05 eurot aktsia kohta. Eelmisel aastal maksis laevanduskontsern üldse esimest korda dividende. Kontserni tulemustele avaldasid head mõju väiksemaks jäänud kütusehinnad. Kokku oli kütusekulu ligi 10% ehk 14 miljonit eurot vähem kui 2012. aastal. Samas suurenesid opereerimisega seotud väljaminekud, näiteks sadamakulud.
    Laenukoormust vähendati. Tallink on hästi kinni pidanud strateegiast vähendada laenukoormust. Netovõlg kahanes eelmisel aastal 52 miljoni euro võrra, 722 miljonile eurole.Rahavoog äritegevusest kasvas käesoleva majandusaasta neljandas kvartalis ja ka aastas kokku, ulatudes vastavalt 48,4 miljonile ja 168,4 miljonile eurole. Kontserni kogulikviidsus ulatus neljanda kvartali lõpus 104 miljonile eurole (72 miljonit eurot raha ja 32 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite), tagades sellega hea finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks. 
    Konkurent suurendas turuosa. Tallink vedas eelmisel aastal 9,11 miljonit reisijat, mis on 1,6 protsenti vähem kui 2012. aastal. Ühtlasi oli see esimene langusaasta pärast 2007. aastat, mil laevakompanii reisistatistika on kättesaadav.Reisijate arvu vähenemise põhjus on Soome-Rootsi liin, kus reisijate arv kukkus 9%, 2,8 miljonile. Eesti-Soome liinil suurenes reisijate arv 2%, 4,58 miljonile. Neljandas kvartalis vedas Tallink 2,1 miljonit reisijat, mida on 1% rohkem kui samal ajal eelmisel aastal.Tallinki konkurendi Viking Line’i reisijate arv kasvas möödunud aastal 183 747 võrra, 6 533 650 reisijani, eelkõige tänu Viking Grace’i kasutuselevõtule Turku-Mariehamn/Långnäs-Stockholmi liinil. Eelmisel aastal suurenes Viking Line’i turuosa Läänemerel 33,9 protsendilt 34,6 protsendile. 
    Kummagi panga analüütikud Tallinki aktsia müüa ei soovita. Swedbank soovitab aktsiat osta, hinnasihiks on 1,05 eurot. LHV panga analüütikud on hinnanud Tallinki aktsia õiglase väärtuse vahemikuks 0,80-0,90 eurot ja andnud aktsiale hoia-soovituse.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.