Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Heleniuse suurprojekti ehitus algab 2015

     Trigon Capitali suurprojekt Gate Tallinn, mille arendus peatus puuduva ristmiku tõttu, on nüüd hoogu sisse saamas, ehitusega loodetakse alustada järgmisel aastal.

    „Kuidas saab ehitada suurt kaubanduskeskust, kui inimesed ei pääse sinna lihtsalt ligi? Ainus põhjus, miks Gate Tallinn on olnud pausil, on see, et oleme oodanud teeühendust ja nüüd seda ehitatakse, nagu te võite näha,“ rääkis Trigon Capitali suuromanik Joakim Helenius põhjustest, miks Gate Tallinna arendus on veninud. Nüüd, mil Topi ristmiku ehitamine Tallinna piiril Pärnu maanteel käib, on kindel, et Gate Tallinna projektiga saab edasi minna.
    Millal täpselt ehitus algab, selgub ristmiku valmimisest, kuid plaan on lõpliku kontseptsiooniga alustada järgmisel aastal, teatas Helenius.
    Kuuldust, nagu oleks Trigoni projekti peatumine kuidagi seotud luhtunud Ameerikanurga arendusega, Helenius ei kinnitanud, märkides vaid, et algselt 2012. aastal ehitust alustama pidanud Gate Tallinn seisis puhtalt tee-ehituse taga.
    „Ameerikanurgal olid omad probleemid ja meie tahtsime neid vältida. Üks viis nende vältimiseks on olla 100% kindel, et sul on hea ühendus. Ei ole mõistlik anda järjest lubadusi, vaid peaks pigem ootama, et tingimused on sobivad ja siis tegutsema,“ ütles Helenius.
    Järgmiseks on Trigonil plaanis lansseerida 2-3 esialgset kontseptsiooni, mida esimeses etapis arendada. Täpsemalt ei soovinud Helenius rääkida, märkides, et kui kõik on selge ja nad on valmis kõigile tehnilistele küsimustele vastama, siis nad annavad sellest ka märku.
    „Need kontseptsioonid tulevad revolutsioonilised ja hiigelsuured. Ma arvan, et nad teenindavad palju-palju rohkemat kui Eesti turg. Kui kõik läheb nii nagu loodame, saab sellest hiiglaslik turismimagnet Eesti jaoks ja tõmbab ligi loodetavasti väga märkimisväärsel hulgal naaberriikide turiste,“ sõnas Helenius.
    Projekti peamine investor on Trigon Capital, kaasatud on ka erinevatest riikidest teisi investoreid, kellest Helenius ei soovinud taas põhjalikumalt rääkida. „Võin öelda, et huvi selliste revolutsiooniliste projektide vastu on suurem kui paar aastat tagasi ja see näitab, et Euroopa on kriisi mõttelaadist väljumas ja ollakse valmis vaatama huvitavaid ideid ja kontseptsioone ka väga perifeersetel turgudel nagu Eesti,“ kõneles ta.
    Huvi Gate Tallinna vastu on suur ka üüriliste poolelt, kuid selleski osas jäi Helenius napisõnaliseks.
    „Teeme hoolega tööd, et projektiga jätkata. Teate ju isegi, et ka see teeprojekt on palju muutusi läbi teinud. Nüüd on see lõplik, teed ehitatakse ja ma olen väga rõõmus, sest see tähendab, et saame Gate Tallinna arendusega alustada. Ma usun, et Gate Tallinna kontseptsioon revolutsioneerib kaubandust Tallinna piirkonnas. Selline see äri juba kord on, et kui sul on visioon teha midagi teistsugust, võtad riski ja vaatad, kuidas see õnnestub,“ kõneles Helenius.
    Gate Tallinn on multifunktsionaalne jaekaubanduspark, kus on ka lao-, logistika- ja äriruumid. Kinnisvaraarendusprojekt paikneb Tallinna piiril, Via Baltica ja planeeritava Tallinna ringtee ristmikul. Projekti töötas Trigon Capital välja ligi kolme aastaga ja see hõlmab ehitusõigust ligikaudu 240 900 ruutmeetrile, millest enamiku katab Baltikumi suurim jaemüügile keskenduv kaubanduskeskus. Ülejäänud pind võetakse kasutusele lao-, logistika- ja äriruumidena.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.