Silvano kaotas käivet ja kõvasti kasumit

Fredy-Edwin Esse, California 28. veebruar 2014, 22:04

Silvano Fashion Group avalikustas reede hilisõhtul enda neljanda kvartali majandustulemused, mis võrreldes aasta varasemaga kahanesid märgatavalt.

Tallinna börsifirma käive küündis aasta viimase kolme kuuga 22,87 miljoni euroni. Võrreldes aasta varasema 26,61 miljoni euroga kahanes käive 11%. Aasta peale kahanes firma käive 1,5%, 121,68 miljoni euroni.

Märksa suurem langus tuli aga kasumireal. Kui aastal 2012. oli emaettevõtte omanike osa aruandeperioodi kasumist 1,67 miljonit eurot, siis läinud aastal teeni kasumina vaid 0,24 miljonit eurot. Tegu on 86% kahanemisega.

Tasub välja tuua, et Silvano brutokasum kasvas 2013. aasta viimases kvartalis 6,74 miljonilt eurolt 7,68 miljoni euroni.

Firma sõnul iseloomustab läinud kvartalit käibe langus. Müügid kahanesid nii hulgimüügi segmendis kui põhiturgudel opereeritavates kauplustes ja frantsiisipoodides.

2013. aastal tervikuna vähenes kõige enam hulgimüük. Jaemüügi, sh frantsiisikaupluste kogumüük aga kasvas 20,70 miljoni euroni võrreldes. Peamistest turgudest toimus tagasilangus Venemaal (-3,81 miljonit eurot), Valgevenes (-0,70 miljonit eurot) ja Balti riikides (-0,44 miljonit eurot), mida ei suutnud kompenseerida kasv Ukrainas   (+2,15 miljonit eurot) ja muudel turgudel (+0,95 miljonit eurot).

Firma toob välja, et neljandas kvartalis nõrgenesid kontserni peamiste müügiturgude valuutad, eriti puudutab see vene rubla odavnemist valuutakorvi (-8,3%) ja euro (-2,5%) suhtes. Alates 2013. aasta algusest on vene rubla odavnenud ligemale -11,5% euro suhtes. "Samal ajal ei ole meie tootmiskulud Valgevenes (tööjõukulu, rent, kommunaalid, osaliselt materjalikulu) valgevene rublas kahanenud," kirjutas firma aruandes.

Kaupluste avamise osas läinud kvartalis moodustas avamiste netoarv (sisaldab kaupluste avamist kui ka kaupluste sulgemist, peaasjalikult seoses ümberpaiknemistega) Milavitsa brändi all kokku 29 kauplust ning Lauma Lingerie brändi all kokku 2 kauplust.

Kontsern opereerib nii ise kui ka frantsiisipartnerite vahendusel kokku 679 kauplust (neto juurdekasv 95 kauplust võrreldes 2012. aasta lõpuga). Milavitsa ja Lauma Lingerie frantsiisipartnerite võrgustikust tulenev Kontserni müügigeograafia katab juba enam kui 20 riiki.

2013. aasta 31. septembri seisuga oli kontsernil 3 165 töötajat, neist 412 töötas jaemüügi segmendis. Ülejäänud töötajad tegutsesid tootmise, hulgimüügi-, haldus- ja tugiteenuste valdkondades.

Kontserni 2013. aasta 12 kuu palgakulu koos maksudega oli 24,92 miljonit eurot. Kontserni juhtkonna võtmeisikute töötasud, sealhulgas tütarettevõtete võtmeisikute tasud, moodustasid kokku 647 000 eurot.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. February 2014, 22:04
Otsi:

Ava täpsem otsing