Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasvata lisandväärtust disaini abil
Disain aitab Eesti ettevõtjatel teenida rohkem tulu kõrge lisandväärtusega toodetelt ja teenustelt. Disain seostub enamasti välise vormi ja esteetikaga, kuid disain loob tegelikult väärtust läbi kasutajakeskse mõtteviisi.
Kui me ei saa hakkama e-teenusega või ostetud toote pakend ei avane, on seegi disaini probleem. Disainer asetab lahenduse keskmesse alati inimese, kelle jaoks toode on loodud. Vahel piisab ka väikestest muudatustest, et kasutaja rahulolu oluliselt kasvaks.
Kasutajakeskne lähenemine annab ettevõttele konkurentsieelise, sest inimesed on hästi disainitud toodete-teenustega rahul, nad on vähem hinnatundlikud ja tulevad tagasi. Selline lojaalsus kajastub otseselt ettevõtte suuremas kasumis. Samuti aitab disainerite kaasamine arendustegevusse jõuda innovaatiliste lahendusteni.
Pikaajaline investeering. Disaineri kaasamisele võiks kindlasti mõelda, kui müüginumbrid on pikalt languses. Ilmselt ei vasta siis ettevõtte pakutav inimeste tegelikele vajadustele või lahendavad konkurendid neid vajadusi paremini. Koostööd disainibürooga peaks vaatama pikaajalise investeeringuna. Alustada võiks mõnest väiksemast ülesandest. Kui esimene kogemus on positiivne, saab koostöö jätkuda juba keerukamate teemadega. Kuni sinnani välja, et disainer kaasatakse ettevõtte visiooni ja strateegia loomisesse.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi “Edukas Eesti” raames.