Tasku: uute poodide jaoks polnud ruumi

10. märts 2014, 00:00

Tasku Keskuse juhataja Eveli Opmanni sõnul tuleb keskust laiendada, sest tuntud kaubamärkide huvi Tartu vastu on tõusnud ning nende sissevõtmist piirab ruumipuudus.

Tartus on Opmanni sõnul veel ruumi juurde ehitada umbes 12 000 ruutmeetrit kaubanduspinda, kuid tasakaalustatud kasv oleks kuus kuni seitse tuhat ruutmeetrit aastas, kirjutas kaubandus.ee.

Milliseks hindate Lõuna-Eesti kaubandusturgu? Kaubandus Lõuna-Eestis on koondunud suures osas Tartusse. Samuti märkimisväärne hulk Tasku Keskuse külastajaid tuleb Tartu lähivaldadest ning Võrust, Valgast, Jõgevalt ja Põlvast. Tartus on välja kujunenud kaks põhilist kaubanduspiirkonda – kesklinnas Tasku ja Kaubamaja ning linna ääres Lõunakeskus. Kesklinna kaubanduskeskused on orienteeritud eelkõige moele ning vaba aja veetmise võimalustele ning Lõunakeskuses tänu oma suurusele pakub laiaulatuslikku kaupade valikut – alates ehitusmaterjalidest kuni moekaupadeni.

Kui palju on veel ruumi uutele kaubanduspindadele? Kaubanduspinda on Tartus ca 240 000 ruutmeetrit. Võttes aluseks, et jaekaubanduskäive on viimastel aastatel kasvanud keskmiselt 5% aastas, ning arvestades, et käive olemasolevatelt pindadelt ei kasvaks üldse, saab väga lihtsustatult öelda, et keskmiselt võiks Tartusse juurde ehitada ca 12 000 m2 ulatuses aastas. Arvestades kasvu ­ootust ka praegustelt pindadelt, võiks tasakaalustatud kasv olla 6000–7000 m2 aastas.

Tartu arengu seisukohalt oleks oluline järgida seda, et kaubanduspindu tekiks juurde nii linna keskele kui ka linna äärde – kui kaalukauss läheb väga linnaäärsete keskuste kasuks, hakkab kesklinn oma atraktiivsust kaotama, mis võib omakorda kaasa tuua ka Tartu linna maine kahjustumise.

Praegust olukorda kaubandusturul vaadates on üsna ilmne, et lihtsam on laiendada juba olemasolevaid keskusi kui püstitada uusi. Põhjusel, et kõigil – üürnikel, arendajatel, investoritel – on veel hästi meeles paari aasta tagune masu, kaalutakse investeerimisotsust väga põhjalikult ning valitakse vähem riskantne projekt.

Pikas perspektiivis võidavad need, kes suudavad pidevalt muutustega kaasas käia ning uuendusi turule tuua. Ka uue keskusega turule tulles pole tõenäoliselt otstarbekas teha järjekordset koopiat juba olemasolevatest keskustest – nii on keeruline külastajaid võita.

Kuidas edenevad Tasku keskuse laiendusplaanid? Oleme algatanud detailplaneeringu muudatuse.

Millest on laiendusplaanid tingitud? Kui pikk on rentnike järjekord, kes soovivad keskusesse tulla? Tunneme, et tuntud kaubamärkide huvi Tartu vastu on tõusnud, uute kaubamärkide sissevõtmist piirab hetkel ruumipuudus. Lisaks nõuab olemasolev bussiterminal uuendamist ning oleme otsustanud teha need investeeringud koos. Meie eesmärk on olla Tartu südalinna suurim kaubandusalaga keskus koos lisafunktsioonidega.

Milliseid kauplusi/kaubamärke ja toitlustus-, teenindusasutusi sooviksite veel enda keskuses näha? Klientide küsitluste järgi on enim oodatud kaubamärkideks Tartus H&M ja Zara. Toitlustese vallas pole Tartus esindatud veel selliseid tõsiseid tegijaid nagu Lido või Vapiano.

Mis on Tasku Keskuse edu saladus? Pole saladus, et Tasku keskus avati vastu kõige sügavamat majanduskriisi ning esimesed tegutsemisaastad olid uuele keskusele väljakutseid pakkuvad. Usun, et kõige suurem õppetund on püüda ajastada keskuse avamine õigesse tsüklisse ning üürnike kooslus kujundada selliselt, mis aitaks üle elada ka keerulised ajad. Viie tegutsemisaasta jooksul on keskuse külastatavus ning kaupluste genereeritud käive kahekordistunud.

Kas Tallinna Panorama City projekti ärajäämine võib Tasku keskusele kasu tuua uute potentsiaalsete rentnike näol? Mingil määral võib see mõju avaldada, kuid Tallinna ja Tartu kaubanduskeskuste turg on oma olemuselt ikka erinevad. Jaekaupmehed, kes olid otsuse teinud Panorama Citysse kaupluse avamiseks, otsivad alternatiivseid võimalusi usutavasti siiski eelkõige Tallinnas.

 

 

Mis on mis

  • Tasku Keskus

Avatud 2008
Omanik Neinar Seli
Üldpind ca 42 000 m2
Käive 2012 – 4 miljonit eurot (2011: 3,6 miljonit eurot) ning puhaskasum 432 485 eurot (2011: 154 320 eurot).
Keskuse kauplused müüsid 2012. aastal 20,7 miljoni euro eest, mida on 20% võrra rohkem kui 2011. aastal.
Külastajate arv 2012. aastal 5,3 miljonit, mida on 7% rohkem kui 2011. aastal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. March 2014, 19:42
Otsi:

Ava täpsem otsing