Auto. Genf 2014

14. märts 2014, 00:00

Pühapäevani kestev Genfi autonäitus rahvast millegi väga erilisega ei vapustanud, kuid tõi siiski kaasa nii mõnegi uudismudeli, mida eestlasest autoostjal tasub oodata.

Eestlane armastab linnamaastureid, mis on paaril viimasel aastal tõusnud turu müüduimaks. Selles vallas on kindlasti ootamist väärt auto uus Nissan X-Trail, mis peaks Eestis müügile jõudma sel suvel.

Tõsi, autot tutvustati ideeautona juba eelmisel sügisel Frankfurdis ning erinevusi toonasega sisuliselt pole. Esiosa ja sisemus on uuel X-Trailil vägagi sarnane uue Qashqaiga, küll aga on X-Trail viimasest üksjagu suurem ning maastikusuutlikum. Uue mudeli juures leiab ka tehnoloogiad, mida pole selles autoklassis varem kasutatud, näiteks Bi-LED esituled.

Septembris on ­Nissanilt müügile oodata ka uut kompaktautot, mida kahjuks Genfis veel väljas polnud. Kuuldavasti peaks aga seegi tulema välimuselt sarnane uue Qashqai ja X-Trailiga.

Maasturitest võib esile tuua ka Jeep Renegade’i, mille disain tekitas üpriski vastakaid arvamusi, kuid kindlasti on see auto, mille maastikusuutlikkuses pole põhjust kahelda. Crossover’ite sekka võib liigitada Citro?n C4 Cactuse, mis näeb esmapilgul välja nagu ideeauto, kuid tegelikkuses tuleb ta Eestis müügile juba sel suvel ning ka tema hind on üpriski soodne: alates 12 000 eurost.

Sellega uudised linnamaasturite seas laias laastus lõppevadki. Lisada võib veel BMW X3 ja Nisssan Juke’i kerge “näovärskenduse”, mis mõlemal juhul on tulnud ainult kasuks.

Uuenenud Focus ja mahukas 308 SW. Turuosalt järgmine autoklass Eestis on väike-kesk- ehk kompaktklass. Selleski polnud Genfis uudiseid ülemäära palju. Kõige silmatorkavam oli sügisel müügile jõudev uuenenud Ford Focus, mis näeb nüüd välja natuke Mondeo moodi. Sel on ka uusi jõuallikaid, täiustatud vedrustus jms.

Teine selle segmendi peauudis on äsja Euroopa aasta auto tiitli pälvinud Peugeot 308 universaalversioon, mis hakkab olema omas segmendis üks mahukamaid.

610 liitrit pakiruumi jääb numbriliselt küll alla selle nädala lõpus turule jõudvale Honda Civic Tourerile, kuid ületab nii mõndagi keskklassi autot. Samuti on oodatud uudis selles segmendis Škoda Octavia ­Scouti tulek.

Väikeautode paraad. Tõeliselt domineerisid tänavu Genfis aga väikeautod. Vaadates erinevate tootjate stende, võis laias laastus öelda: Volkswagen esitles uuenenud Polot, Renault Twingot, Toyota ­Aygot jne. Sest suure osa nende autotootjate väljapanekust moodustasidki erinevates kombinatsioonides just need mudelid.

Eraldi tähelepanu väärib sõsarautode kolmik: Toyota Aygo, Peugeot 108 ja Citro?n C1. Meeldiv on see, et kui varem erinesid ­autod üksteisest vaid pisut, siis nüüd näevad nad kõik omamoodi välja, ehkki sisuliselt on tegemist identsete sõidukitega. Kui aga vaadata Eesti autoturgu, siis ei ole paraku ükski neist siiani rahva seas väga suurt menu saavutanud.

Küll aga ootavad paljud premium-markide ostjad pikisilmi uut Mercedes-Benzi C-klassi, mis näeb nii mõnegi nurga alt välja nagu uus S-klass.

Unustada ei saa BMW 2. seeria Active Tourerit. See on igati mahukas ja praktiline auto, kuid BMW-fännide meelehärmiks esiveoline. Sellist asja pole BMW mudeli­valikus varem nähtud.

Sportlike autode austajatele leidus Genfis aga nii mõndagi põnevat: eeskätt uue Honda Civic ­Type-Ri kontseptsioon, mis peaks sisuliselt samal kujul jõudma turule juba järgmisel aastal ja seda ligi 300 hj võimsusega.

“Kuumad” luukpärad. Lisaks paistis silma uus Seat Leon Cupra, mille võimsaima versiooni kapoti all on 280 hobujõudu ja mis kiirendab paigalt 100 km/h muljetavaldava 5,7 sekundiga.

Uus Subaru WRX STI jõuab müügile juba paari kuu pärast. Selle hind on isegi väiksem kui eelmisel mudelil: alates 35 900 eurost. Sportlike ­autode uudiste sekka võib lugeda ka uue Audi TT, VW Polo GTI, Peugeot 308 R, ­Lexus RC F jt. Muidugi on kirsiks tordil Opel Astra põhjal tehtud tõeline ring­rajarakett Opel Astra ­Extreme. Tõsi, viimane on küll kõigest OPC piiratud versioon, mida toodetakse vaid kuni 300 eksemplari, kuid tema väljanägemine võttis põlvist nõrgaks iga kiirusegurmaani.

Mida toob tulevik?  Tulevikku vaatavaid kontseptsioonimudeleid oli näitusel mitu. Lähiaja ­disainikeelt esitlesid Subaru, Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen jpt, kuid tähelepanuväärseim idee­auto seisis Volvo stendis: Concept Estate, mis vihjab otseselt juba sel sügisel Pariisis näidatavale uuele XC 90-le. Samuti Mazda Hazumi, millest võib juba praegu välja lugeda järgmise põlvkonna Mazda 2 välimuse. Škoda stendis oli väljas kontseptsioon Vision C, millest saab lähitulevikus Superbi ja ­Octavia vahele jääv tootmismudel.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. March 2014, 18:45
Otsi:

Ava täpsem otsing