Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    F1 tiimi aktsiad veerevad alla

    Ajal, mil F1 maailm ootab hingevärinal nädalavahetuse avaetappi, täitus kolm aastat Williamsi meeskonna börsileminekust.

    Esimese ja seni ainsa F1 meeskonnana emiteeris Williams Grand Prix Holdings PLC 2011. aastal ligi kolm miljonit osakut hinnaga 24,38 eurot. Neist 27,39% Frankfurdi börsil. 50,82% osalusega jäi suuromanikuks võistkonna asutaja Sir Frank Williams, kes lõi tiimi 1977. aastal üheskoos Patrick Headiga.
    Juba sama aasta augustiks oli aktsiahind langenud 12,5 eurole. Hirmutav algus sai leevendust eelmise aasta jaanuaris, mil aktsia tõusis rekordilise 25,5 euroni. Alates sellest ajast on püsitud pidevas langustrendis - viimase aastaga kukkus aktsiate hind 13%.
    2013. aasta esimesel poolaastal oli 195 miljoni euro suuruse turuväärtusega firma käive 131,5 miljonit, olles sama ajaga langenud 9,5%. Puhaskahjum oli 17,3 miljonit. Ehk süstib õhkõrna lootust peatsesse tõusu fakt, et päev enne treeningsõite on aktsiahind kerkinud 1,5 % võrra 19,485 eurole.
    Mõõduvõtt muutub võrdsemaks
    F1 maailm ootab igal juhul hingevärinal eeloleval nädalavahetusel Austraalias Melbourne'i ringrajal peetavat avaetappi. Lisaks V6 mootorite kasutuselevõtule on muutunud autode kuju, nõuded rehvidele ja kütusekulule. Ühelt poolt leitakse, et regulatsioonid muudavad masinad võrdsemaks ning Sebastian Vetteli ja Red Bulli ainuvalitsus lõppeb.
    Teisalt ei olda kitsid kriitikaga. Kuna nüüdsest on igas sõidus lubatud kasutada vaid 100 kg kütust, on Ferrari pealiku Di Montezemolo hinnangul F1-st saamas "pealtvaatajate jaoks arusaamatu taksojuhtide võistlus," vahendab Autosprint. Nimelt peavad sõitjad nüüdsest veidi enam kui 300 km distantsi läbima piltlikult öeldes ühe paagitäiega.
    Itaalia väljaandele La Gazzetta dello Sporta antud intervjuus hoiatas autode elektroonikavarustaja Magnetti Marelli juht Roberto Dalla, et pühapäevasel avasõidul ei pruugi 22 masinast ükski finišijoont ületada. Põhjuseks uued nõuded ja vähene testimine.
    Mootor Mercedeselt
    Kõigele vaatamata võib just algav hooaeg aidata tänase päevani langustrendis püsinud Williamsi aktsia taas tõusuteele. Austraalias Melbourne'i ringrajal peetavale avaetapile kihutatakse lootusrikkalt vastu tuliuue autoga Williams-Martini. Nimi tuleneb värskelt sõlmitud koostöölepingust Itaalia vahuveini ja vermuti tootjaga.
    Lootust tõusuks lisab seegi, et uue mootori on valmistanud vastne tehniline partner Mercedes-Benz HPP. 2012. aastal sõlmitud liit eelmise partneri Renault'ga ei toonud soovitud edu, olgugi et 90ndatel suudeti üheskoos noppida viis konstruktorite MM-tiitlit. 2000. aastate koidikul püsiti BMW mootori jõul taas viivuks liidrite hulgas.
    Pärast partnerluse lõppu Saksa autotootjaga 2005. aastal on tulemused jäänud keskpäraseks. Peale 2004. aasta vormel-1 Brasiilia Grand Prix´ võitu on hiljem kullamaitset tuntud veel vaid 2012. aasta Hispaania Grand Prix'l.
    Mõned aastad tagasi hõiskas Sir Frank Williams, et IPO-ga algab tiimi jaoks uus ajastu, millega tagatakse sõltumatus ja luuakse põhi tuleviku kasvule. Sel nädalal koduleheküljel avaldatud teadaandes hindab Williams igal juhul uusi reegleid heaks võimaluseks taas püünele pääseda. "Oleme viimastel kuudel tõestanud, et me ei karda muutusi ja meie eesmärk on saada tagasi võiduteele," kinnitas ta. Võrdlemisi radikaalsete reeglimuudatustega uus hooaeg peaks üsna kiirelt näitama, kas 297 korral poodiumil lõpetanud meeskonnal on lootust välja tulla kümnendi pikkusest madalseisust.
    2014. aasta vormel-1 kalender:
    14. - 16. märts: Austraalia (Melbourne)
    28. - 30. märts: Malaisia (Kuala Lumpur)
    4. - 6. aprill: Bahrein (Sakhir)
    18. - 20. aprill: Hiina (Shanghai)
    9. - 11. mai: Hispaania (Kataloonia)
    22. - 25. mai: Monaco (Monte Carlo)
    6. - 8. juuni: Kanada (Montreal)
    20. - 22. juuni: Austria (Spielberg)
    4. - 6. juuni: Suurbritannia (Silverstone)
    18. - 20. juuli: Saksamaa (Hockenheim)
    25. - 27. juuli: Ungari (Budapest)
    22. - 24. august: Belgia (Spa)
    5. - 7. september: Itaalia (Monza)
    19. - 21. september: Singapur
    3. - 5. oktoober: Jaapan (Suzuka)
    10. - 12. oktoober: Venemaa (Sotši)
    31. oktoober - 2. november: USA (Austin)
    7. - 9. november: Brasiilia (S?o Paulo)
    21. -23. november: Abu Dhabi (Yas Marina)
    F1 sarja sõitjad 2014:
    Meeskond:                               Piloodid:
    Red Bull Racing                       Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
    Mercedes                                 Nico Rosberg, Lewis Hamilton
    Ferrari                                       Kimi Räikkönen, Fernando Alonso
    Lotus                           Romain Grosjean, Pastor Maldonado
    McLaren                                   Kevin Magnussen, Jenson Button
    Force India                               Sergio Pérez, Nico Hülkenberg
    Sauber                                     Esteban Gutiérrez, Adrian Sutil
    Toro Rosso                              Jean-Éric Vergne, Daniil Kvyat
    Williams                                    Felipe Massa, Valtteri Bottas
    Marussia                                   Max Chilton, Jules Bianchi
    Caterham                                  Marcus Ericsson, Kamui Kobayashi
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.