Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Williamsi aktsiad veerevad allamäge

    Märtsi alguses täitus kolm aastat päevast, mil vormel 1 Williamsi meeskond läks revolutsiooniliselt börsile. Kuigi ettevõtte aktsia on alates esmaemissioonist kaotanud ligi viiendiku väärtusest, loodab läbi aegade üks edukamaid tiime uute regulatsioonide valguses varjusurmast välja tulla.

    Esimese ja seni ainsa vormel 1 meeskonnana emiteeris Williams Grand Prix Holdings PLC 2011. aastal ligi kolm miljonit osakut hinnaga 24,38 eurot. Osakutest 27,39% läks pakkumisele Frankfurdi börsil, 50,82% osalusega jäi suuromanikuks võistkonna asutaja Sir Frank Williams, kes lõi tiimi 1977. aastal koos Patrick Headiga.
    Juba sama aasta augustis oli aktsia hind langenud 12,5 eurole. Hirmutav algus sai leevendust eelmise aasta jaanuaris, mil aktsia tõusis rekordilisele 25,5 eurole. Sellest ajast on aga püsitud pidevas languses – viimase aastaga kukkus osakute hind 13%.
    2013. aasta esimesel poolaastal vähenes 195 miljoni euro suuruse turuväärtusega firma käive 9,5%, 131,5 miljonile naelale. Puhaskahjum oli 17,3 miljonit naela. Õhkõrna lootust aktsia peatsesse paremasse minekusse võib süstida tõik, et päev enne treeningsõite on aktsiahind kerkinud 1,5% võrra, 19,485 eurole.
    Mõõduvõtt muutub võrdsemaks. Vormel 1 maailm ootab hingevärinal eeloleval nädala­vahetusel Austraalias Melbourne’i ringrajal peetavat avaetappi. Lisaks V6-mootorite kasutuselevõtule on muutunud autode kuju, nõuded rehvidele ja kütusekulule.
    Ühelt poolt leitakse, et regulatsioonid muudavad masinad võrdsemaks ning Sebastian Vetteli ja Red Bulli ainuvalitsus saab läbi. Teisalt ei olda kitsid kriitikaga. Nüüdsest on igas sõidus lubatud kasutada vaid 100 kg kütust. Ferrari pealik Di Montezemolo pole sellega rahul – tema hinnangul on vormel 1st saamas “pealtvaatajate jaoks arusaamatu taksojuhtide võistlus,” vahendab Autosprint. Nimelt peavad sõitjad nüüdsest veidi rohkem kui 300 km distantsi läbima piltlikult öeldes ühe paagitäiega.
    Itaalia väljaandele La Gazzetta dello Sporta antud intervjuus hoiatas autode elektroonikavarustaja Magnetti Marelli juht Roberto Dalla, et pühapäevasel avasõidul ei pruugi 22 masinast ükski finišijoont ületada. Põhjuseks uued nõuded ja vähene katsetamine.
    Mootor Mercedeselt. Vaatamata kriitikale võivad algava hooaja uued nõuded aidata langus­trendis püsinud Williamsi aktsia taas tõusule.
    Austraalias Melbourne’i ringrajal peetavale avaetapile kihutatakse lootusrikkalt vastu tuliuue autoga Williams-Martini. Nimi tuleneb värskelt sõlmitud koostöölepingust Itaalia vahuveini ja vermuti tootjaga.
    Lootust tõusuks lisab seegi, et uue mootori on valmistanud vastne tehniline partner Mercedes-Benz HPP. 2012. aastal sõlmitud liit eelmise partneri Renault’ga ei toonud soovitud edu, olgugi et 1990. aastatel suudeti üheskoos noppida viis konstruktorite MM-tiitlit. 2000. aastate koidikul püsiti BMW mootori jõul taas viivuks liidrite hulgas.
    Pärast partnerluse lõppu Saksa autotootjaga 2005. aastal on tulemused jäänud keskpäraseks. Pärast 2004. aasta vormel 1 Brasiilia Grand Prix’ võitu on hiljem kulla maitset tunda saadud veel vaid 2012. aasta Hispaania Grand Prix’l.
    Mõni aasta tagasi hõiskas Sir Frank Williams ametilikes teadaannetes, et IPOga algab meeskonna jaoks uus ajastu, millega tagatakse sõltumatus ja laotakse põhi tuleviku kasvule.
    Sel nädalal koduleheküljel avaldatud teadaandes hindab Williams uusi reegleid heaks võimaluseks taas püünele pääseda. “Oleme viimastel kuudel tõestanud, et me ei karda muutusi ja meie eesmärk on saada tagasi võiduteele,” lausus ta.
    Võrdlemisi radikaalsete reeglimuudatustega uus hooaeg peaks üsna kiirelt näitama, kas 297 korral poodiumil lõpetanud meeskonnal on mingit lootust kümnendipikkusest madalseisust välja tulla.
     
    Taust
    Vormel 1 kalender
    14.–16. märts: Austraalia28.–30. märts: Malaisia4.–6. aprill: Bahrein18.–20. aprill: Hiina9.–11. mai: Hispaania22.–25. mai: Monaco6.–8. juuni: Kanada20.–22. juuni: Austria4.–6. juuni: Suurbritannia18.–20. juuli: Saksamaa25.–27. juuli: Ungari22.–24. august: Belgia5.–7. september: Itaalia19.–21. september: Singapur3.–5. oktoober: Jaapan10.–12. oktoober: Venemaa31. oktoober–2. november: USA7.–9. november: Brasiilia21.–23. november: Abu Dhabi
     
    Tasub teada
    F1-sarja sõitjad 2014
    Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Daniel RicciardoMercedes, Nico Rosberg, Lewis HamiltonFerrari, Kimi Räikkönen, Fernando AlonsoLotus, Romain Grosjean, Pastor MaldonadoMcLaren, Kevin Magnussen, Jenson ButtonForce India, Sergio Pérez, Nico HülkenbergSauber, Esteban Gutiérrez, Adrian SutilToro Rosso, Jean-Éric Vergne, Daniil KvyatWilliams, Felipe Massa, Valtteri BottasMarussia, Max Chilton, Jules BianchiCaterham, Marcus Ericsson, Kamui Kobayashi
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.