Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kampaania võib töötada kaupleja kahjuks

    Jaekettide pidevate kampaaniate tõttu on tarbijal üha raskem aru saada, milline pood pakub soodsamaid tooteid ja millist kauplust peaks ­eelistama. Kauplejatel on vaja leida uusi viise, kuidas klienti enda juures hoida, selgus TNS ­Emori uuringust.

    Tallinna kaubanduskeskuste konkurentsiolukorra ja jaeseire uuringust ilmnes, et kliendid ei vali enam kauplusi madalamate hindade järgi. TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi hinnangul tähendab see, et pidevate allahindluste tõttu on tarbijal raske endale selgeks teha, mis pood teistest odavamaid tooteid pakub.
    “Jaekettide hinnad on ühtlustunud ning pidevad kampaaniad ja eripakkumised teevad ostja jaoks eelistuste tegemise keeruliseks,” lausus ta BestSalesi ja kaubandus.ee korraldatud tootjate ja jaekettide seminaril.
    Liiga palju kampaaniaid samal ajal. Kuigi kampaaniad meelitavad kliendid poodi ja tõstavad müügi tavapäevaga võrreldes lakke, on Selveri ostu­direktor Katrin Riisalu sõnul probleem see, kui mitme kaupluse kampaaniad langevad samale ajale. Tema hinnangul kaotavad kokkuvõttes sedasi kõik osa oma müügist konkurendile. “Tarbijat ei jagu igale poole, raha hulk on piiratud,” märkis ta. Kuna aga kampaaniaid on palju  ja need kavandatakse aegsasti, on Riisalu sõnul keeruline kokkulangevusi vältida.
    Riisalu ütlust mööda on Selveri edukaim kampaania Laadapäevad. “Tarbijale meeldib tõenäoliselt see, et Laadapäevadel on iga päev uued pakkumised. Selline kampaania töötab hästi juba aastaid ja kliendid ootavad seda,” selgitas Riisalu.
    Kõige kindlam kampaania on tema sõnul konkreetsete tootegruppide allahindlused. Töötada ei pruugi keerulise ülesehitusega tarbijamängud ja alternatiivsete toodete pakkumine samal ajal.
    Kollane silt müüb. Rimi ostujuhi Elen Terrase sõnul pole kampaaniate rohkus probleem, küll aga on kliendi hoidmiseks vaja välja mõelda uudseid lähenemisi.
    Rimi ongi läinud katsetamise teed. “Võtab aega, kuni tarbijad teistsugused kampaaniad omaks võtavad, kuid vaikselt hakkavad needki tööle,” ütles Terras. Vahel ei pruugi kõik siiski õnnestuda. Näiteks vähendas Rimi mõne Säästumarketi kampaania arvu ja muutis igapäevaseid tavahindu soodsamaks. “Kahjuks see ei toiminud ja kaotasime üldisest müügist. See oli ehe tõestus, et klient soovib kampaaniat ja kollane silt töötab,” märkis Terras.
    Tarbija on hinnatundlik ja kampaanianõudlik. Uuringu järgi peeti atraktiivseimaks kampaaniaks Selveri laadapäevi, mida eelistas 20% uuringus osalejaist. Teisel kohal oli 12%ga Konsumi Väikese Taksi Päevad. Atraktiivseks hinnati veel Stockmanni Hulle Päevi, Rimi Tudish Piipi ja Mammutipäevi ning Maxima Maximüüki.
    Kampaaniate rohkus on vähendanud tarbijate harjumust varuda sooduspakkumiste ajal kaupu pikemaks ajaks. Möödunud aastal kogus sel kombel varusid 39% ostjatest, 2012. aastal 52%.
    Eesti tarbija on jätkuvalt hinnatundlik. 74% tarbijatest võrdleb hindu enne ostu ja rohkem kui pool ostab eelkõige allahindlusega või eripakkumisel tooteid.
    Jätkuvalt meelitab ostma kollane alla­hindlussilt: tarbijad on kampaaniatega harjunud ja ootavad üha enam odavaid pakkumisi ja kvaliteetsemate toodete soodustusi.
    Uuringu järgi mõtlevad ostjad enne poodi­minekut aina rohkem sellele, mida kauplusest osta. Kui 2012. aastal kavandas oste ette 69%, siis möödunud aastal 80% tarbijatest.
    Siiski on leti ääres tehtud impulsiivsete ostude osakaal suurenenud. Jõgi lausus, et põhjus võib peituda tarbija ees laotuvas meeletus toote­valikus.  “Näiteks on Eestis poodides müügil 274 erinevat ­jogurtit, 56 brändi ja alambrändi varianti ning 96 erinevat maitset,” märkis ta. Tema sõnul peavad poed rohkem mõtlema, kuidas tooteid tarbijatele atraktiivseks teha.
    Ostjad kolivad internetti. Jõgi ütles, et paljud võtavad ostlemist kui tüütut kohustust – möödunud aastal langes ostlemist nautivate inimeste osakaal 6%. Samas on tõusnud internetikauplustest ostjate osakaal. Praeguste andmete järgi pole neti­poodidest kunagi kaupa ostnud 51% Eesti tarbijatest, kuid uuringu põhjal võib eeldada, et järgmistel aastatel tõuseb netipoodide kasutajate arv koguni 56%ni. Internetikaupluste eeliseks peetakse mugavust, miinusteks aga aeglast teenindust ja olematut võimalust kaupu katsuda.
    Poevaliku juures loeb ennekõike ostukoha asukoht ja suurus. Koguni 81% tarbijatest eelistab suuremaid ostukohti.
     
    Tasub teada
    Kuidas teistest kauplejatest erineda
    1. Heategevuslikud pakkumised. Annab emotsionaalse argumendi.2. Pakendi võimaluste ärakasutamine. Pakend võiks olla teistsugune kui konkurentidel: mingi sõnumi, lisainfoga.3. Toodete temaatiline sidumine. Näiteks filmi­õhtu temaatiline väljapanek erinevate näksidega.4. Kliendikaardiga seotud pakkumised. Annab lojaalsetele ostjatele lisaväärtuse.5. Proovitarbimine. Degusteerimisest või toote­esitlusest on efektiivsem uue kauba proovihind või tasuta näidise andmine mõne teise kauba ostmisel.6. Category management. Kategooria müügiefektiivsuse kasvatamine grupeerimise, parema väljapanekulahenduse või kommunikatsiooni kaudu. 
    Allikas: Momentum Estonia tegevjuht Kristjan Kaleviste
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.