Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ostud võib pista loodus-sõbralikku kotti

19. märts 2014, 17:19

Ettevõtjaile ja tarbijaile pole antud just palju võimalusi, et oma tooteid taastuvast materjalist pakendisse pista. Üks vähestest variantidest on Hug-Bag võrkkotid.   

Keskkonnasäästlik mõtteviis muutub iga aastaga aina populaarsemaks, ent siiski on vähe ettevõtteid, kes toodaksid või kasutaksid loodussõbralikke pakendeid. Poes on suur osa pakenditest siiani plastmassist, kilest või muudest taastumatutest materjalidest.

Rohelisemaid pakendeid polegi. Loodussõbralike võrkkottide Hug-Bagi looja ja omaniku Heidi Kiviranna sõnul polegi ei Eestis ega mujal taastumatutest materjalidest pakenditele väga palju alternatiive.

Kilekoti asemel võib tema sõnul valida riide­koti ja õnneks on üha rohkem inimesi ka seda teed läinud. Kasutatakse ka paberkotte, kuid nende tootmiskulu ja -mõju keskkonnale on Kiviranna teada ligilähedane kilekottide tootmisega.

Seetõttu otsustas Kivirand luua omaenda loodussõbraliku toote. Hug-Bagi võrkkotid on mõeldud eelkõige puu- ja juurvilja pakendamiseks, nad on kerged, läbipaistvad, vastupidavad ja taaskasutatavad.

Siiani on võrkkotte Kiviranna sõnul ostnud peamiselt 20–50aastased keskkonnateadlikud tarbijad. Paljud kliendid on rääkinud tüütutest ühekordsetest väikestest kilekottidest, mis lähevad kiiresti katki ja leiavad peagi tee prügikasti.

Vaja oleks teavitustööd. Kivirand ütles, et kuna Hug-Bagid on Eesti turul olnud alles väga lühikest aega, on vaja teha veel palju teavitustööd. Tema sõnul ei tule paljud selle pealegi, et puu- ja juurvilja võiks koju tuua kuidagi teisiti kui kilekotis.

Praegu leiab Hug-Bagi võrkkotte ainult mõnest jaeketist ja ökopoest üle Eesti ning Hug Bagi kodu­lehelt. Väike Hug-Bagi kott maksab 2.50 ja suurem 2.90 eurot. Võrkkotte on võimalik osta ka komplektide kaupa. Pundis on siis kaks suurt ja kolm väikest kotti.

Kivirand avaldas heameelt, et poed on kotid hästi vastu võtnud ja tahavadki oma klientidele loodussõbralikku alternatiivi pakkuda. Sellega aitavad kauplused kaasa kilekottide vähendamisele, märkis ta.

Kivirand usub, et kilekottidest täiesti loobuda pole võimalik, kuid kui minna taaskasutuse teed ja kasutada alternatiive, võib nende hulk oma­jagu väheneda.

Ta meenutas, et kui aastaid tagasi käis oma riidekotiga poes võib-olla paar inimest, siis praegu on ehk isegi iga kolmas-neljas klient oma riidekotiga. “Tegelikult on ju piinlik võtta kilekott,” lisas Kivirand.

Hug-Bagi kasutaja Piret Naaber ostis koti kaheksa kuud tagasi ja kasutab seda siiani. Ta meenutas, et alguses olid poemüüjad kotti nähes üllatunud, kuid nüüd on Hug-Bagid juba rohkem tuntud ja ta ei saa kommentaare. Alguses silmitsesid müüjad Hug-Bagis seisvaid tomateid segadusega ja kilkasid: “Oi, teil on oma taara kaasa võetud!”.

Eelistatakse odavamat kilekotti. Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on tarbija valikud palju kinni loodussõbralike toodete hinnas. 

Aastaid tagasi müüs Selver poolbiolagunevaid kotte, kuid kuna need polnud nii vastupidavad kui tavalised kilekotid, laekus palju kaebusi ja nende müük lõpetati. Nüüd pakutakse tavalise kilekoti kõrval loodussõbralikuma alternatiivina paberist ostukotte. Siiski tuleb Vilu sõnul tunnistada, et eestlane vaatab hinda ning eelistab märkimisväärselt odavamat kilekotti.

Vilu sõnul uuendab Selver praegu omatoodete pakendeid ja seejuures mõeldakse ka keskkonnaaspektile ning üritatakse leida viise, kuidas hinda tõstmata sobilikumaid pakendeid kasutada. Kas see ka õnnestub, ei osanud ta veel öelda.

Kivirand lisas, et kuigi taaskasutatav pakend võib esmapilgul kallis tunduda, ei tohiks ära unustada, et investeering on aastateks. Ta sõnas, et poed võiksid jätta tarbijale valiku, aga teha siiski omalt poolt kõik, et kilekotte tarbitaks vähem.

Klient küsib loodussõbralikku üha enam

Pack Holdingu tegevdirektor Andres Juul ütles, et kliendid küsivad üha rohkem loodussõbralikku kaupa. Seetõttu on firma otsustanud oma keskkonnasäästlikku tootevalikut laiendada – et nõudlusele vaikselt järele jõuda.

Praegu on Eesti juhtiva pakkematerjalide ja pakketarvikute müüjate hulka kuuluva Pack Holdingu populaarseimad loodussõbralikud tooted paberitööstuse jäätmetest tehtud ühekordsed biolagunevad nõud. “Seda on kohe tunda, et need on puhtad ja keskkonnasõbralikud,” lisas Juul. Samuti onmenukad biolagunevad ostu- ja prügikotid.

Keskkonnasääst on tuleviku suund. Juuli arvates liigub maailm üha enam keskkonnasäästlikkuse poole.

Ta selgitas, et enam ei mõelda vaid sellele, mis materjalist pakend tehtud on, vaid kuidas toodet kõige otstarbekamalt ära kasutada. Näiteks mõeldakse nüüd rohkem selliste asjade peale, kas prügikott on ikka tehtud õigetes mõõtmetes. Tihtipeale on materjaliga üleliia priisatud ning juba see oleks koht, kus olla säästlikum.

Ettevõtted saavad panustada. Lisaks leiab Juul, et tähele­panu ei tohiks pöörata ainult nii-öelda ökotoodete kasutamisele, vaid pigem asetada rõhku enese käitumise muutmisele. Näiteks võivad ettevõtted tema sõnul maailma palju muuta sellega, millist  WC- või printimis­paberit kasutavad.

MIS ON MIS
Hug-Bagi võrkkotid
Mõeldud puu- ja juurvilja pakendamiseks.
kerged, läbipaistvad, vastupidavad ja taaskasutatavad.
praegu leiab võrkkotte paarist jaeketist, mõnest ökopoest ning Hug Bagi kodulehelt.
Näiteks on kotid kättesaadavad Tallinna Kaubamaja Toidumaailmas ja Harju Ühistu poodidest.
Väike Hug-Bagi kott mõõtmetes 25 x 30 cm maksab 2.50 eurot, suurem 30 x 28 cm 2.90 eurot.
Lisaks on võimalik kotte osta ka komplektide kaupa, mis sisaldab kahte suurt ja kolme väikest kotti, hinnaks 11 eurot.
Allikas: Hug-Bag

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. March 2014, 08:26
Otsi:

Ava täpsem otsing