H&M tungib jõuliselt veebi, aktsia langes

28. märts 2014, 00:00

Euroopa suuruselt teine rõivaste jaekaupmees, Eestiski esindatud Hennes & Mauritz teatas eile analüütikute ootusest väiksemast kvartalikasumist. Aktsia reageeris online-investeeringute kasvule langusega.

Eile pärast tulemuste avalikustamist langes H&Mi aktsia hind Stockholmi börsil 4% –14,30 Rootsi kroonilt 275,60 kroonile. Tegemist on suurima päevasisese langusega alates 2012. aasta septembrist.

“Tegevuskulud kasvasid rohkem, kui keegi oleks oodanud,” ütles Societe Generale’i analüütik Anne Critchloe, kelle hinnangul tunduvad kulutused ebaproportsionaalselt suured just esimeses kvartalis ega oma pikas perspektiivis nõnda suurt mõju.

Laienemine jätkub. Kulude kasv tuli investeeringute tõttu online-müügikanalisse. Nimelt avati alles kaks nädalat tagasi online-pood Prantsusmaal. Veel selle aasta sügiseks loodetakse internetipõhised müügikanalid avada Hispaanias ja Itaalias. Hiina plaanitakse liita aasta lõpuks.

Investeerimine online-müüki toob ettevõtte teatel võrreldes mullusega kaasa suuremad kulud. Bloombergi hinnangul tugevdab see oluliselt konkurentsi selliste online-jaemüüjatega nagu Asos ja brittide Primark.

Kulud veebile, infotehnoloogiale ja uutele kontseptsioonidele mõjutavad selle aasta tulemusi võrreldes mullusega veel 600–800 miljoni krooni ulatuses, ütles H&Mi investorsuhete juht Nils Vinge. Sanford C. Bernsteini analüütiku Jamie Merrimani sõnul valmistasid kvartalitulemused pettumuse. “Kuigi osaliselt on see tingitud pikaajalistest investeeringutest, usume, et see viitab ka nõrkadele müügitulemustele,” tõdes ta.

Konkurents läheb karmimaks. H&Mi jaoks peavad analüütikud tülikaks, et järjest suuremat konkurentsi pakub TK Maxxi omanik TJX, mis teatas läinud kuul, et näeb Euroopas potentsiaali 875 kauplusele. Seda on kaks korda enam kui firmal praegu.

“Praegu on seis karmim kui aasta tagasi ja on veelgi karmim aasta pärast tänast,” tunnistas H&Mi tegevjuht Karl-Johan Persson. “Aga oleme oma positsiooni tugevdanud ja jätkame turuosa võtmist, mistõttu oleme enesekindlad.”

Eile teatas muu hulgas COSi ja Monki brändi omav H&M, et veel tänavu plaanitakse avada 375 uut poodi. Firma puhaskasum kasvas aastaga 7,8%, 2,65 miljardile Rootsi kroonile. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid 2,89 miljardi Rootsi kroonist kvartalikasumit.

Netomüük kasvas esimeses kvartalis kohalikes vääringuis 12%, ulatudes 32 miljardile Rootsi kroonile. Eesti kolme kaupluse müügikäive oli esimeses kvartalis 41 miljonit krooni, täpselt sama palju kui Serbias. Ligi 34 miljoni krooniga jäävad Eestile alla vaid Läti ja 26 miljoniga Leedu.

Veel tänavu on ettevõte lubanud avada poed Austraalias, Filipiinidel ja Indias. Aasta hiljem on plaanis laieneda Peruusse ja Lõuna-Aafrikas­se.

Seoses investeeringutega uutesse kaubanduspindadesse teatas läinud nädalal ka maailma suurim rõivamüügikett Inditex viie aasta aeglaseimast kasumi kasvust. Kolmandiku oma tuludest Zara kontseptsioonilt teenival ettevõttel on pea kaks korda enam poode kui H&Mil. Viimane teenib enam kui 90% tulust oma poodidelt.

 

Tasub teada

  • Analüütikud pigem pessimistlikud

soovitused Hennes & Mauritzi aktsiale
Grupo Santander osta
Credit Suisse pigem osta
Jefferies pigem ära osta
Sanford C. Bernstein & Co pigem ära osta
Raymond James pigem ära osta
Cantor Fitzgerald hoia
AlphaValue müü
EVA Dimensions hoia
Pareto Securities müü
DNB Markets müü
SEB Equities osta

Allikas: Bloomberg

 

 

 Mis on mis?

  • Hennes & Mauritz

Asutatud 1947. aastal Rootsis.
2014. aasta esimeses kvartalis avati 60 uut poodi.
Kokku ollakse 3192 poega 53 turul.
2014. aastal plaanitakse avada 375 uut poodi.
Enim kasvavad turud on Hiina ja USA.
Eestis on ettevõttel kolm poodi: Tallinna Postimajas, Rocca al Mare keskuses ja Kristiine keskuses.

Allikas: H&M, Äripäev

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. March 2014, 19:12
Otsi:

Ava täpsem otsing