Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hype hüppab gasellina
Üritusturundusagentuur Hype-Lab neljakordistas käibe vaid aastaga, firma klientide hulgas on Skype, Microsoft, G4S ja GlaxoSmithKleine.
Käibenumber kasvas aastaga 179 000 eurolt 800 000 eurole.
Eelmise nädala seisuga on firmal käsil üle kahekümne projekti. Firma omanike Marko Lõhmuse ja Neeme Kari sõnul tuleb neil parima tulemuse saamiseks kliendi ärisse süveneda. “Meie eesmärk on aidata kliendi eesmärke saavutada,” ütles Kari. Et eetikakoodeksiga mitte vastuollu minna, ei pakuta teenust seniste klientide konkurentidele.
Kari sõnul pakutakse üritusturunduse teenust enamasti firmadele, kellel on palju töötajaid ja kus kipub kaader vahetuma. “Meie teenus on ennekõike suunatud sellele, et tugevdada organisatsiooni meeskonda. Et meeskonnad oleksid lojaalsed, hästi motiveeritud ja et nad ei läheks iga konkurendi parema palga pakkumise peale ära – see on fookus ja väljakutse,” selgitas Kari. Ta lisas, et kui nende võimuses ei ole palka juurde maksta, siis täidetakse emotsionaalset pangakontot.
Firmat motiveerivad enim konkurentsitihedad valdkonnad nagu tervishoid, pangandus, energia ja IT-sektor.
Vaevarikas usalduse võitmine. Skype’iga õnnestus koostööd alustada pärast nende korraldatud konkursi võitmist.
Lõhmuse sõnul oli alguses pikk enesetõestamise protsess. “Usalduse võitmine on väga vaevarikas. Koostööd tehakse ikkagi inimestega ja usaldus tekkis koostöös,” iseloomustas ta. Lõhmus lisas, et väga lihtne on libastuda või ei kujune koostöö selliselt, nagu sa oled planeerinud, ent selle päästavad kiired lahendused ja olukordade ümbermängimine.
Lõhmus märkis, et kui tavapäraselt on suurtel rahvusvahelistel firmadel allhankijatega juba oma kokkulepped, siis Skype’il oli vastupidine lähenemine. “Nad otsisid partnerit, kes oleks samamoodi hästi kiire otsustusega ega oleks kinni stampides, vaid oleks innovatiivne ja viiks ennast ruttu asjadega kurssi,” ütles Lõhmus.
Kari aitab Skype’il USAs, Londonis ja Prahas korraldada Eestis välja töötatud Skype’i uute töötajate sisseelamisprogrammi meeskonnatreeningu osasid, mille üks autor on Hype.
Microsofti õppe- ja arendustegevuse ning innovatsiooni juht Hazem Abolrous ütles, et koostöö Hype’iga algas paar aastat tagasi. Abolrous rääkis, et Hype on paljusid Microsofti üritusi korraldanud ning korraldab Skype’i learning-programmi ja boot camp’e (füüsilist aktiivsust hõlmav ühisüritus meeskonnavaimu ergutamiseks – toim). “Nad töötavad regulaarselt meie uute töötajatega ja on meile väga oluline partner nii Eestis kui ka mujal maailmas,” ütles ta.
G4Si turundusjuht Tarmo Pärjala sõnul algas koostöö Hype’iga G4Si uue peamaja avaürituse korraldamisega. Pärjala meenutas, et Hype oskas teiste üritusturunduse tegijatest kõige paremini G4Si ootusi tabada ja oli juba pool aastat varem avatava maja iga viimase kui ruumi G4Siga koos läbi jalutanud.
Töö ei tohi üle pea kasvada. Hype pole seadnud eesmärgiks saada palju kliente. Kari sõnul ei jõutaks sel juhul kliendi tegevusvaldkonda ja organisatsiooni piisaval määral süveneda.
Kari rääkis, et kui vahel tundub inimestele, et nad teevad midagi seitse aastat järjest ja tekib küsimus, kas ikka tasub jätkata, siis on Hype aidanud firmadel neid kontseptsioone uuendada ja värskendada. “Inimesed ootavad väga tunnustamist. Need võivad korraldajale tunduda pisikesed ja liiga regulaarsed, aga meie soovitame neid kindlasti jätkata,” rõhutas Kari.
Tasub teada
Hype’i soovitused teistele idufirmadele
Ära pelga suuri väljakutseid ja firmasid.Näe kaubamärkide taga alati inimesi ja isiksusi ning nende soove ja vajadusiMõtle, mida saad sina pakkuda.Paku julgelt välja oma ideid.Hands on! Firma omanikud peavad alati kättpidi sees olema – see annab õige tunnetuse ja aitab häid tulemusi saavutada.
Kommentaar
Hea konkurent innustab alati
Karel Kulbin, Event Masters OÜ partnerHype-Labi eestvedajad Neeme Kari ja Marko Lõhmus on pikaajalise kogemusega tuntud tegijad üritusturundusmaastikul, kes on ennast aastate jooksul igati tõestanud. Seetõttu näeme neid kindlasti tõsiseltvõetava konkurendina.Konkurent innustab alati, avardab lahenduste piire ja tõstab loovuse uuele tasemele. Soovime endale palju häid ja edumeelseid konkurente!