Üritusturundajate käive neljakordistus

Marta Jaakson 28. märts 2014, 10:56

Üritusturundusagentuur Hype-Lab neljakordistas käibe vaid aastaga 800 000 eurole. Firma klientide hulgas on Skype, Microsoft, G4S ja GlaxoSmithKline.

Eelmise nädala seisuga on firmal käsil üle kahekümne projekti. Firma omanike Marko Lõhmuse ja Neeme Kari sõnul tuleb neil parima tulemuse saamiseks kliendi ärisse süveneda. "Meie eesmärk on aidata kliendi eesmärke saavutada," ütles Kari. Et eetikakoodeksiga mitte vastuollu minna, ei pakuta teenust oma klientide konkurentidele.

Kari sõnul pakutakse üritusturundusteenust enamasti firmadele, kellel on palju töötajaid, kus kipub kaader vahetuma. "Meie teenus on ennekõike suunatud sellele, et tugevdada organisatsioonide meeskondi. Et meeskonnad oleksid lojaalsed, motiveeritud ja et nad ei läheks iga parema palgapakkumise peale konkurendi juurde – see on fookus ja väljakutse," selgitas Kari. Ta lisas, et kui nende võimuses ei ole palka juurde maksta, siis täidetakse emotsionaalset pangakontot.

Firmat motiveerivad enim konkurentsitihedad valdkonnad nagu näiteks tervishoid, pangandus, energia ja IT-sektor.

Skype'iga õnnestus koostööd alustada pärast nende korraldatud konkursi võitmist. Lõhmuse sõnul oli alguses pikk enesetõestamise protsess. "Usalduse võitmine on väga vaevarikas protsess. Koostööd tehakse ikkagi inimestega ja usaldus tekkis koostöös," iseloomustas ta. Lõhmus lisas, et väga lihtne on libastuda või ei kujune koostöö selliselt, nagu sa oled planeerinud, ent selle päästavad kiired lahendused ja olukordade ümbermängimine.

Lõhmus märkis, et kui tavapäraselt on suurtel rahvusvahelistel firmadel erinevate allhankijatega juba omad kokkulepped, siis Skype'il oli vastupidine lähenemine. "Nad otsisid partnerit, kes oleks samamoodi hästi kiire otsustusega ega oleks kinni stampides, vaid oleks kiire, innovatiivne ja viiks ennast ruttu asjadega kurssi," ütles Lõhmus.

Skype on Hype'ile väga oluline klient ja prioriteet. "Me ei saa lubada, et võtame kollektiivpuhkuse ja sõidame oma nelja inimesega minema. Meil on valmisolek 24/7," ütles Kari. Ta lisas, et Skype'iga töötamisel on firma jaoks suurim väärtus see, et saab teha koostööd väga professionaalsete ja sümpaatsete inimestega. "On üks meeskond, üks eesmärk ja selle saavutamiseks jagatakse lihtsalt rollid ära," rääkis Kari.

Samuti ei ole olnud eesmärgiks saada palju kliente. Kari sõnul ei jõutaks sellisel juhul kliendi tegevusvaldkonda ja organisatsiooni piisavalt süveneda.
Kari sõnul on ettevõtte püsikulude baas võimalikult väike, et ei peaks muretsema kasumi ja käibe pärast, vaid saaks tegelda kliendi vajadustega.

Kari aitab muu hulgas Skype'il USAs, Londonis ja Prahas korraldada Eestis välja töötatud Skype'i uute töötajate sisseelamisprogrammi meeskonnatreeningu osasid, mille üheks autoriks on Hype. "Eesti on koht, kus asjad on hästi arenenud ja selles vallas on palju, mida pakkuda," ütles Kari. "Siin kohapeal väljamõeldud süsteem toimib ka mujal maailmas. See annab enesekindlust, et kui me suudame näha inimest ükskõik millise kaubamärgi või organisatsiooni taga, siis nii kaua suudame pakkuda ka vastavaid lahendusi."

Microsofti õppe- ja arendustegevuse ning innovatsiooni juht Hazem Abolrous rääkis, et kuigi Skype'il oli Hype'iga juba varem koostöö, algas temal koostöö nendega paar aastat tagasi. Abolrous iseloomustas Hype'i kui usaldusväärset ja väga loominguliste inimestega firmat. "Tööd tehes teevad lubatu ning tihti enamgi - seepärast me nendega töötamegi," põhjendas ta. Abolrous rääkis, et Hype on paljusid Microsofti üritusi korraldanud ning korraldab Skype'i learning-programmi ja boot camp'e ( füüsilist aktiivsust hõlmav ühisüritus meeskonnavaimu ergutamiseks - toim). "Nad töötavad regulaarselt meie uute töötajatega ja on meile väga oluline partner nii Eestis kui ka mujal maailmas," ütles ta.

Kari rääkis, et kui vahel tundub inimestele, et nad teevad midagi seitse aastat järjest ja tekib küsimus, kas ikka tasub jätkata, siis me Hype aidanud firmadel neid kontseptsioone uuendada ja värskendada. "Inimesed ootavad väga tunnustamist. Need võivad korraldajale tunduda pisikesed ja liiga regulaarsed, aga meie soovitame neid kindlasti jätkata," rõhutas Kari.

G4S on turundusjuht Tarmo Pärjala sõnul algas koostöö Hype'iga G4Si uue peamaja avaürituse korraldamisega. Pärjala meenutas, et Hype oskas teiste üritusturundus tegijate hulgas kõige paremini G4S ootusi tabada ning oli juba pool aastat varem avatava maja iga viimase kui ruumi G4Siga koos läbi jalutanud.
Pärjala sõnul on Hype'i kaasamine aidanud keskenduda põhitegevusele ning Hype kompetents ja kontaktivõrk aitab ürituse korraldamisel kokku hoida nii aega kui kulusid. "Hype'i leidlik lahendus teostas selle väljakutse filigraanselt," iseloomustas ta.

Ta kiitis, et firma professionaalne projektijuhtimine on tekitanud alates ürituse planeerimisese algetapist kuni toimumise lõpuni kindla tunde, et kõik on kontrolli all.
Kari lisas, et koostöö multikultuursete meeskondade arendamisel ja "Creative leadership'i" kontseptsiooni arendamine rahvusvaheliselt on kindlasti üks firma tulevikuplaan.

Kommentaar
Event Masters OÜ partner Karel Kulbin
Hype-Labi eestvedajad Neeme Kari ja Marko Lõhmus on väga pikaajalise kogemusega tuntud tegijad üritusturundusmaastikul, kes on ennast aastate jooksul igati tõestanud. Seetõttu näeme neid kindlasti tõsiseltvõetava konkurendina.
Konkurent innustab alati, avardab lahenduste piire ja tõstab loovuse uuele tasemele. Soovime endale palju häid ja edumeelseid konkurente!


Hype soovitused teistele idufirmadele
Ära pelga suuri väljakutseid ja firmasid.
Näe kaubamärkide taga alati inimesi ja isiksusi ning nende soove ja vajadusi
Mõtle, mida saad sina pakkuda.
Paku julgelt välja oma ideid.
Hands on! Firma omanikud peavad alati kättpidi sees olema - see annab õige tunnetuse ja aitab häid tulemusi saavutada.


Hype-Lab
Hype-Lab arendab koosviibimiste ja sündmuste korraldamisega nende inimeste suhteid ja lojaalsust, kes on olulised ühe organisatsiooni edukaks toimimiseks – töötajad, kliendid ja partnerid. Korraldatakse seminare, konverentse, personaliüritusi, meeskonnatreeninguid, kliendiüritusi ja turundusüritusi.
Käive 2012 179 495, 2013 ligi miljon eurot
Kasum 2012 58 331, 2013 ligi 30 000 eurot
Ettevõttes töötab neli inimest.
Suurimad kliendid on: Skype, Microsoft, GlaxoSmitKliente, G4S, Viciunai Eesti, Estanc.
Ettevõtte omanikud on Marko Lõhmus ja Neeme Kari.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
31. March 2014, 13:43
Otsi:

Ava täpsem otsing