Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode käibemaks endiselt päevakorras
Uue valitsuse koalitsioonilepingust selgub, et juriidiliste isikute autode käibemaksustamise muutmisest ei ole loobutud ja valitsus arutab teemat edasi.
Koalitsioonilepingu maksude peatüki punkt 10 ütleb: “Vähendame maksuerandeid, muu hulgas kärbime juriidilistele isikutele autode soetuse ja kasutuse maksusoodustusi.”
Küsimusele, mida on selle punkti all täpselt mõeldud, vastas rahandusminister Jürgen Ligi napilt: “Kõik on lepingus kirjas.”
Kooskõlastusringil. Riigikogu rahanduskomisjoni liige reformierakondlane Remo Holsmer rääkis, et mullu menetlusest maha võetud seaduseelnõu on olnud aasta lõpust saadik valitsuses kooskõlastusringil. Holsmer sõnas, et uus koalitsioon kavatseb teemat edasi arutada, kuid ei osanud öelda, millal täpselt ja millisel kujul.
“Paari-kolme nädala pärast saab täpsemalt rääkida. Detailides jääme vastuse võlgu, see võtab lihtsalt aega ja sisseelamist,” ütles Holsmer.
Eelmisel aastal tekitas palju poleemikat valitsuses heaks kiidetud käibemaksuseaduse muutmise eelnõu, mille järgi saab autot ostes, liisides või rentides maha arvata vaid pool käibemaksust senise kogu käibemaksu asemel. Ühe sõiduki pealt ei saa eelnõu järgi käibemaksu tagasi rohkem kui 2000 eurot. Ettevõtjates tekitas meelehärmi, et eelnõu võeti vastu huvigruppidega läbi rääkimata.
Novembris otsustasid Reformierakond ja IRL võtta riigikogu menetlusest eelnõu selle osa, mis puudutas ettevõtluses kasutatava sõiduauto sisendkäibemaksu mahaarvamise piiramist, era- ja töösõitude regulatsioone, 64eurose isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise kaotamist ja sõiduautode erisoodustust puudutava.
Rahanduskomisjoni esimees Sven Sester ütles toona, et autode maksustamise teema vajab terviklikku lähenemist ning rahandusministeerium ja maksuamet vajavad selleks rohkem aega.