Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tee autost liikuv reklaamtahvel

    Firma autole saab lisaks transpordile ühe lisafunktsiooni külge pookida - auto reklaamkleebisega kattes saab sellest liikuv turunduskanal.

    Ettevõtted, kes soovivad oma autodele tellida reklaamkleebiseid, peaksid eelnevalt läbi mõtlema, millist lahendust soovitakse ja mis peaks olema selle põhiline eesmärk, kirjutab 1. aprilli Äripäeva rubriik Logistika.
    Splash OÜ juhataja Kirill Tsaussov ütles, et reklaami sõidukile saab tellida põhimõtteliselt kõikidelt firmadelt, kes tegelevad kleebistega. "Saab teha kleebiseid lihtsalt välja lõigatuna, või siis printkleebisena," rääkis ta, täpsustades et prinditud kleebis kaetakse kaitsekilega, et värv maha ei kuluks.
    Samuti saab tellida ainult näiteks telefoninumbri või kodulehe aadressi. "Kleebist saab ka vahetada, kui muutub kontaktnumber või mingi muu info," kinnitas ta, lisades et raskem on vahetada siis, kui auto peal on kleebis, mis on pildina ja info, mida soovitakse vahetada, on sellele peale trükitud. "Tavaliselt see on kulukam kui lihtsalt teksti välja lõigatud kleebisena ära vahetada," sõnas ta. Tsaussov lisas, et kui klient tahab lihtsalt telefoninumbrit või mingit teksti, siis see on lihtne ja ei vaja kujundamiseks palju aega.
    Odavam kile kestab ühe kuu.
    ReklEenno OÜ juhataja Enno Eicheni sõnul pakuvad nemad autodele spetsiaalseid viie- kuni seitsmeaastase liimigarantiiga kilesid. "Kuna keskkond on karm, ei tasu odavamaid kilesid panna," selgitas ta. "Odavamaid kolmeaastaseid kilesid võib kasutada kampaania korras maksimaalselt üks kuu."
    Eicheni sõnul on enamasti nii, et kliendil on omad konkreetsed soovid, mille jaoks nad pakuvad välja disainilahenduse või tuleb kujundus üldse ümber mängida vastavalt algsele. "Mõni klient soovib ennast üsna tagasihoidlikult reklaamida - logo, telefon ja kodulehekülje aadress," sõnas ta.
    "Veidi ekstreemsem lahendus on teha autole täies ulatuses fotoprint, mis eristab autot liikluses kardinaalselt või lihtsalt katta auto teatud tooni kilega ja hiljem peale kleepida logod jne." Ta lisas, et viimane on kõige kallim lahendu - nn piruka puhul tuleb hinnaks keskmiselt 1000 eurot auto kohta. Autole antakse ka garantii. 
    "Võimalik on auto kujunduses veel kasutada reflekteeruvast kilest autokleebiseid või siis reflektorkilest prinditud fotot auto küljele, mis pimedal ajal liikluses on kui valgusreklaam," tõi Eichen välja veel ühe huvitava lahenduse. "Kuna meil on pimedat aega nii palju, siis kes vähegi viitsib rohkem maksta, valib reflektorkleebised." Ta märkis, et hiljem, kui tahetakse autot maha müüa, on vanad kleebised lihtsasti eemaldatavad ja auto värv on sama nagu uuel autol.
    Klient ei tea, et kujundus maksab.
    Kujundust veeretatakse Eicheni sõnul kliendi ja reklaamifirma vahel nii kaua, kuni klient on kujundusega rahule jäänud. "Tihti juhtub ka nii, et klient tuleb minu juurde mõne konkurendi kujundusega, kus hind on saanud määravaks ja siis otsitakse odavamat tootmist ilma, et oleks kujunduse eest kellelegi makstud," märkis ta. Tema sõnul on klienti vaja eelnevalt kindlasti teavitada, et ta peab disaini eest maksma ja konkureerivasse agentuuri sellega minna ei tohi."
    Eichen lisas, et on ka selliseid töid, kus klient tuleb oma autoga ettevõttesse ja soovib vahetada osad kleebiseid välja, kuid vana kujundusfail puudub, kuna see toodeti mõnes teises firmas, mida enam ei eksisteeri.
    Hinnad sõltuvad Eicheni sõnul konkreetsest kujundusest ja ajakulust. "Selles valdkonnas on väga raske hinnakirja teha nagu poes leiba-saia ostes," kinnitas ta.
    Kas lihtsalt ilus või toob ka raha?
    SYS Print OÜ partner Ilmar Aavik selgitas, et ei ole vahet, kas kleebise tellib suurettevõte või väikefirma. "Leidub suuri ettevõtteid, kes tellivad kleebise ainult ühele oma autole ja samas väikefirmasid, kelle üksainus kleebis maksab rohkem kui mõne suurfirma kõigi autode omad kokku," tõi ta näite.
    Aavik rääkis, et enne kleebise tellimist peaks kindlasti hoolikalt läbi mõtlema millist lahendust soovitakse ja mida sellega saavutada tahetakse. "Et kas oleks lihtsalt ilus ja äge või tooks see ka reaalselt kliente juurde," selgitas ta. "Kui näiteks Eesti Post tellib oma autodele logo, siis ei olegi seal eesmärgiks klientide saamine, vaid see, et kõik autod oleksid ühesugused. Kui aga kleebise tellib väike mööblitootja, siis eeldatavasti soovib ta seeläbi ikkagi oma klientide arvu kasvatada."
    Mida vähem teksti, seda informatiivsem.
    Aavik rõhutas, et kleebisel peaks olema välja toodud ainult vajalik info. "Mida rohkem teksti, seda vähem jõutakse seda lugeda ja sellesse süveneda," oli ta veendunud. "Ja mida vähem teksti, seda suurem on lugejate protsent."
    Aaviku sõnul kasutatakse neil venivaid kilesid, mille peale prinditakse tekst, ja ka kilelõikust, mille puhul lõigatakse tähed eraldi välja.
    "Teenuse hinnad on väga erinevad," kinnitas ta. "Kõige odavam variant on see, kui tahta näiteks auto tagaossa lihtsalt ettevõtte nime ja telefoninumbrit, sellise teenuse hinnad algavad paarikümnest eurost." Tehtud on ka päris suuri ja ulatuslikke töid, näiteks katnud busse tervenisti fotoprindiga. "Seal maksab juba kujundus," tõdes ta. "Kujunduse hinnaks on umbes 40 eurot tund ning kleebised sinna juurde kuni 1500 eurot."
    Aavik märkis, et teatud tingimustel on võimalik juba autofirmast osta auto koos kleebistega, seda ka liisinguga ostes - sellisel juhul pöördub automüüja ise reklaamifirma poole. "Nii on mõnede jaoks lihtsam, kui kogu summa liisingusse jaotub," ütles ta.
    KOMMENTAAR: kleebise kasulikkus sõltub firmast
    Priit Mikelsaar, OÜ Biomarket tegevjuht ja OÜ La Muu tegevjuht
    Meil on kleebis ainult ühel autol ning see sai sinna tellitud eelmisel suvel. Hinda ei mäleta enam, aga ega ta odav ei olnud. Miks? Tundus kuidagi loomulik ja tore mõte, et jäätisebrändiga seotud autole tuleb ka vastav märge peale. Siiski ei oskaks ma nüüd seda poolt kommenteerida, kas sellest ka kuidagi reaalselt kasu kui sellist on olnud. Seega ei julge öelda, et see nüüd mingi ülinutikas investeering oleks olnud, mida kõik ettevõtjad kindlasti peaksid tegema.
    Eks kasulikkus on individuaalne ja sõltub firmast. Kui on tegemist suurema ettevõttega, kellel on palju autosid firmareklaamiga, siis on päris tõenäoline, et see jääb kellelegi silma ja toob kliente juurde. Kui aga on väike firma ja ainult üks auto vurab sellega mööda linna ringi, siis ei pruugi reklaamiaspekt väga suur olla.
    TASUB TEADA: Autokleebise hind sõltub töö keerukusest
    Splash OÜ (K-Reklaam): al 10.- (kõige lihtsamad), sõltub ajakulust ja tellitu keerukusest, kas on tegemist printkleebise või välja lõigatud tähtedega.
    RekLenno: sõltub kujundusest, kogusest ja ajakulust, tavakleebise hind võib alata paarist eurost ja väiksemad isegi alla sendi.
    SYS Print OÜ: al 20.- (lihtne, ilma kujunduseta), kujundus 40.-/h
    KOMMENTAAR: Üleni kiletamine kaitseb autot
    Sten Kübarsepp, Multireklaam OÜ projektijuht
    Sõiduki ülekiletamine kaitseb autot kriimustuste ja muude välismõjude eest. Samuti saab ise valida auto värvi ning selliseid värve ja erilahendusi, mida tootja ei paku. Raske on leida ka alles aasta vana autot, millel ei oleks värvikahjustusi. Kahjustamata originaalvärv suurendab auto järelturuväärtust. Kuna liisinguperioodi lõppedes peab üldjuhul välised kahjustused likvideerima auto kasutaja, siis auto ülekiletamisega on võimalik vähendada antud väljamineku maksumuse tõenäosust märgatavalt. Ülekiletamine on odavam ja kiirem, kui auto üleni värvimine.
    Sõiduki ülekiletamise kliendid jagunevad meil enam-vähem võrdselt äri- ja eraklientideks. Eraklientide puhul on tihti põhjuseks, et nende soovitud mudelile ei pakuta teatud värvi, samuti soovivad nad kaitsta autot. Äriklientidel on üldiselt sooviks autole kleepida enda logod ja reklaamid. Samuti on ülekiletamine kõige soodsam moodus ühtsetes värvides autopargi loomiseks.Reklaamkleebised on tõhus viis ettevõtte või isiklik sõiduks muuta liikuvaks reklaampinnaks.Võimalused on suhteliselt piiritud - pea kõike, mida on võimalik välja mõelda, on võimalik ka teostada. Mõnele üksikule ideele võib seada piirid prindi- ja trükitehnika piiratus.
    Arvestada võiks, et kui sõiduk tuua ülekiletamisesse, võiks see olla korralikult pestud. Eelistatult oleks tehtud ka pigipesu. See aitab vältida õhumullide tekkimist kilesse, mis muudab lõpptulemuse vähem kvaliteetseks.
    Samuti tuleks arvestada ka suuremate roosteplekkide, kriimude ja mõlkidega, mis võivad jääda kile alt nähtavaks ja muuta lõpptulemuse ebaühtlaseks.
    Hinnavahemik on suhteliselt lai, sõltuvalt auto suurusest, iseärasustest, kiletamise ulatusest ja kliendi soovidest. Üldjuhul aga jäävad hinnad vahemikku 800-3000€.
    Autor: Ketlin Rauk, kaasautor
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.