Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet: möödasõidulõigud kaotavad närveldamise

    Maanteeamet alustab järgmisel aastal möödasõidulõikude ehitamist. Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik.

    Järgmisel aastal alustatakse Eestis uudse kolmerajalise (2+1) lahenduse rakendamist. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna pressikonverentsil, et möödasõidulõigud muudavad liiklemise ohutumaks, sest võimaldab möödasõite planeerida. „Enam ei pea närviliselt tõmblema, vaid saab rahulikult liigelda,“ märkis ta. See välistab ohtlikud möödasõidud ja ka sõidukite juhuslikud vastassuunda kaldumised. „Õnnetused, mis nende kahega pahatihti kaasnevad, on väga kurbade tagajärgedega,“ ütles Urm.
    Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik, mille ehitamist alustatakse järgmisel aastal ja plaanipäraselt valmib see 2016. aastaks. Teelõigule on plaanitud kokku kolm möödasõidu kohta: kaks suunal Ääsmäe-Pärnu ja üks Kernu-Tallinn. Ühe möödasõiduala pikkuseks on arvestatud vähemalt 1,5 kilomeetrit.
    Lisaks koostatakse ka projekti Kernu ümbersõiduks, mis on plaanitud aastateks 2018-2019. Aastal 2018 alustatakse ka Põltsamaa-Tartu teelõigu etapilise möödasõidualade ehitamisega.
    Urm lisas, et suvistes tingimustes jääb möödasõidulõikude kiiruspiirang tõenäoliselt sada kilomeetrit tunnis, kuid see sõltub erinevatest tingimustest. Näiteks kui on möödasõidud, mahasõidud ja ristmikud teineteisele lähestikku, keskkonnatingimused või teegeomeetria ebasoodsad, siis pole võimalik kiirusepiirangut tõsta. „Sada kilomeetrit tunnis on reaalne lahend,“ ütles Urm.
    Planeeritud mööda- ja mahasõidulõigud ehitatakse valdavalt samatasandilised. Urmi sõnul on küll mitmetasandilised ristmikud ohutuimad, kuid Eesti kõrvalteedelt tulev liiklussagedus ei ole nende rajamiseks piisavalt suur.
    Lisaks 2+1 teelõikude ehitamisele on maanteeametil kaugemas tulevikus, aastatel 2017-2018 plaanis ümber ehitada Tallinn-Narva maantee ja Tallinna ringtee ristmik Väos. Samuti on 2016. aastal kavas ehitada mitmetasandiliseks Sillamäe sadama raudtee. Sillamäe linn koostab praegu detailiplaneeringut, samuti rahastab linn osalist ehitust, makstes kinni ühe viadukti.
    Lähiperspektiivis on Urmi sõnul maanteeametil kavas ka alustada Tallinna ringtee liiklussõlmedega. Esimesena võetakse käsile Lagedi viadukt, seejärel Karla liiklussõlm ja viimasena Põrguvälja viadukt. Hetkel omandatakse maid ja valmistutakse ehituseks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.