Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Maanteeamet: möödasõidulõigud kaotavad närveldamise

Eliisa Matsalu 01. aprill 2014, 18:19

Maanteeamet alustab järgmisel aastal möödasõidulõikude ehitamist. Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik.

Järgmisel aastal alustatakse Eestis uudse kolmerajalise (2+1) lahenduse rakendamist. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna pressikonverentsil, et möödasõidulõigud muudavad liiklemise ohutumaks, sest võimaldab möödasõite planeerida. „Enam ei pea närviliselt tõmblema, vaid saab rahulikult liigelda,“ märkis ta. See välistab ohtlikud möödasõidud ja ka sõidukite juhuslikud vastassuunda kaldumised. „Õnnetused, mis nende kahega pahatihti kaasnevad, on väga kurbade tagajärgedega,“ ütles Urm.

Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik, mille ehitamist alustatakse järgmisel aastal ja plaanipäraselt valmib see 2016. aastaks. Teelõigule on plaanitud kokku kolm möödasõidu kohta: kaks suunal Ääsmäe-Pärnu ja üks Kernu-Tallinn. Ühe möödasõiduala pikkuseks on arvestatud vähemalt 1,5 kilomeetrit.

Lisaks koostatakse ka projekti Kernu ümbersõiduks, mis on plaanitud aastateks 2018-2019. Aastal 2018 alustatakse ka Põltsamaa-Tartu teelõigu etapilise möödasõidualade ehitamisega.

Urm lisas, et suvistes tingimustes jääb möödasõidulõikude kiiruspiirang tõenäoliselt sada kilomeetrit tunnis, kuid see sõltub erinevatest tingimustest. Näiteks kui on möödasõidud, mahasõidud ja ristmikud teineteisele lähestikku, keskkonnatingimused või teegeomeetria ebasoodsad, siis pole võimalik kiirusepiirangut tõsta. „Sada kilomeetrit tunnis on reaalne lahend,“ ütles Urm.

Planeeritud mööda- ja mahasõidulõigud ehitatakse valdavalt samatasandilised. Urmi sõnul on küll mitmetasandilised ristmikud ohutuimad, kuid Eesti kõrvalteedelt tulev liiklussagedus ei ole nende rajamiseks piisavalt suur.

Lisaks 2+1 teelõikude ehitamisele on maanteeametil kaugemas tulevikus, aastatel 2017-2018 plaanis ümber ehitada Tallinn-Narva maantee ja Tallinna ringtee ristmik Väos. Samuti on 2016. aastal kavas ehitada mitmetasandiliseks Sillamäe sadama raudtee. Sillamäe linn koostab praegu detailiplaneeringut, samuti rahastab linn osalist ehitust, makstes kinni ühe viadukti.

Lähiperspektiivis on Urmi sõnul maanteeametil kavas ka alustada Tallinna ringtee liiklussõlmedega. Esimesena võetakse käsile Lagedi viadukt, seejärel Karla liiklussõlm ja viimasena Põrguvälja viadukt. Hetkel omandatakse maid ja valmistutakse ehituseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. April 2014, 18:20
Otsi:

Ava täpsem otsing