Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksutõus pani jaapanlasi ostma odavat WC-paberit ja Rolexeid
Täna jõustus Jaapanis esimene käibemaksutõus alates 1997. aastast. Käibemaksumäär tõsteti 5 protsendilt 8 protsendile. Ostlejad kasutasid võimalust ja ostsid enne tänast kaupa varuks ette, vahendab Bloomberg.
Jaapani mänguarendaja Kazuyuki Mouri kasutas võimalust osta madalama käibemaksumääraga kaupu 500 dollari eest. Ta ostis amazon.comist WC-paberit ja karastusjooke, millest peaks jätkuma kolmeks kuuks.
Nagu paljud teised ostlejad, varus 33aastane jaapanlane kaupu enne seda, kui tõsteti käibemaksumäära. "Ma pean tõmbama kulusid alla, kuna me peame kohanduma maksutõusuga," ütles Mouri, kes oli kesk-Tokios Shinagawas Aeoni poes toidukaupa ostmas.
Ettevõtted nagu õlletootja Kirin Holdings, Sony, Sharp ja Toyota Motor arvestavad võimaliku käibe vähenemisega viimase hetke ostudega nõudluse tipu järel. Maksutõus on meetmeks, millega peaminister Shinzo Abe püüab piirata maailma raskeimat võlakoormat ajal, kui püüab saavutada 2% inflatsiooni.
"Jaemüüjad püüavad müüa enne maksutõusu nii palju, kui võimalik, kuna keegi ei tea selle mõju," ütles Okasan Online Securitiesi peastrateeg Yoshihiro Ito. "Kui ostad 50 miljoni jeenise eluaseme, siis kolmeprotsendipunktine käibemaksutõus tähendab umbes 1,5 miljoni jeenist kulu. See on tohutu."
Kuigi igapäevaste hädavajalike ja odavamate tarbekaupade osas võib käibemaksutõusust tingitud tarbimise efekt olla lühiajaline, võib kallimate toodete ja püsikaupade nagu autode ja kodumasinate müügi taastumine võtta kauem aega.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.