Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nokia disainer: uus disain võib muuta kogu äri

    Tootekujunduse muutmine ei ole pelgalt uus välimus, vaid see võib muuta kogu ettevõtte suhtumist sellesse, kuidas äri aetakse, ütles Nokia Lumia ühe disainimeeskonna juht Jonne Harju.

    Nokia Lumia kujundust loovad kaks meeskonda, millest ühte juhib Jonne Harju, kes on üheksa aastat ettevõttes töötanud. Intervjuus rääkis ta, kuidas sündis Lumia telefonide disain, mis aitas Nokia keerulisest seisust välja.
    Kas Te olete nõus väitega, et pärast Lumia telefonide saabumist on Nokia hakanud taas minema ülesmäge? (Naerab.) Me alustasime seda tegelikult aastaid tagasi. Oleme hakanud tõesti rohkem esile kerkima Lumia-seeriaga, aga oleme muutnud ja täiustanud ka oma töömeetodeid.
    Ma olen siin ettevõttes olnud üheksa aastat, seitse-kaheksa aastat tagasi oli muidugi kõik teistmoodi. Meil oli teistsugune valik seadmeid ja igal aastal taheti nende kujundust muuta, see oli vahel suur väljakutse. Eristuda taheti ka firma­siseselt, mis lõppkokkuvõttes ei mõjunud kuigi hästi protsessile, kuidas me seadmeid tegime. Siis muutsime seda käitumist ja nüüd on meil kindlad põhimõtted, millest disainis lähtume. Üks neist on näiteks puhtus – me oleme püüdnud muutuda kogu oma kujunduses võimalikult lihtsaks ja puhtaks. Ma arvan, et see on teinud Lumia-seeria juba mitu aastat nähtavaks ja sellega on meil õnnestunud läbi murda.
    Teine asi on see, et mida iganes sa teed, tuleb olla aus. Näiteks materjaliga. Otsustasime hakata kasutama värvilisi plastikust korpuseid. Me ei pane sellele ühtegi katet, mis võiks luua võltsilme. Kui korpusele peaks tulema kriimustus, siis näed ikka sedasama värvi mis enne. Mitte et korpus näib olevat metallist, aga pisimagi kriimu korral on näha, et tegelikult on tegemist plastikuga.
    Veel oleme muutnud seda, et ehitame kõike seestpoolt väljapoole. Vaatame kõigepealt, millised on õiged komponendid, mida me vajame, paneme need kokku. Siis vaatame, milline oleks neile parim pakend, et see oleks võimalikult efektiivne, ja seejärel vaatame, kuidas seda kõike disainida.
    Te olite nutitelefonidega oma konkurentidest üksjagu maas. Kas te ei peljanud, et nii hiline väljatulek ei pruugi tuua teile soovitud edu? Ei, kindlasti mitte. Me ei tahtnud kiirustada, vaid rahulikult uue mudeli kallal töötada, õppida ja avastada, mis oleks Nokia jaoks kõige parem. Me oleks võinud sellega varem välja tulla, aga tahtsime oodata õiget aega. Oluline ju ongi valida parim ajastus.
    Kui keeruline oli uus kujundus välja mõelda? Kõige raskem ongi teha puhast ja lihtsat kujundust, see nõuab suurt pingutust. Muidugi paistab kerge luua lihtsa välimusega telefoni, aga tegelikult on lihtsa disaini loomine viis korda raskem kui keerulise loomine.
    Teisalt, sa ei pea teisi üle trumpama, kui sul tekib idee, mis innustab sind ennast, ja sa saad aru, et seda saadab edu.
    Sa pead näitama midagi, mis on tehtav, et siin on esimene prototüüp, see töötab, sellega saab helistada. Kui see on ilus, lihtne ja puhas, siis teeb see tähelennu. Siis ei pea turundamisega vaeva nägema, sest see hakkab ennast ise müüma.
    Kui palju on selle kujundust mõjutanud teised nutitelefonid? (Naerab.) Meie teeme oma asja. Muidugi teame, mis maailmas toimub, ja jälgime seda, aga me ei osta seadmeid, et vaadata, mida seal tehakse. Meil on oma strateegia, usume sellesse, mida teeme, ja siis lihtsalt teeme seda.
    Muutus on igale ettevõttele raske, mida te olete sellest õppinud? Me õppisime, et peab uskuma ­uute asjade tegemisse, nende proovimisse.
    Meie jaoks on oluline jätkata tegutsemist, muutumist ja täiustamist. Tuleb olla rahulik ja mitte rabeleda. Inimesed tahavad midagi, millega samastuda, mida ära tunda, et see on see Nokia, mida ma tean. Tuleb julgeda võtta riske ja uskuda uutesse asjadesse.
    Milline on Nokia tulevik? Disaini puhul jätkame seda, mida oleme seni teinud. Loomulikult elame ettevõttena põneval ajal. Me ei tea veel täpselt, kuidas meie meeskonna töö edasi läheb. sest tehing (Microsoft ostab Nokia mobiiliüksuse – toim) ei ole veel sõlmitud. Tuleb huvitav aeg ja ma olen väga elevil. Kui sa oled disainer, siis ju tahadki uusi asju. On tore, et on tekkinud võimalus muuta kogu ettevõtte kurssi.
     
    Kommentaar
    Aktsiat mõjutab tehing Microsoftiga
    Rainer Saad, Äripäeva börsianalüütikLumia on Nokia aktsiale küllaltki väikest mõju avaldanud. Kõige suurema tõuke sai Nokia aktsia siis, kui Microsoft teatas mullu septembris, et ­ostab Nokia mobiiliüksuse ära. Siis oli tõus 3,50 eurolt 6 eurole 2,5 kuuga. Praegu on Nokia aktsia 5,2 euro lähedal. Märtsikuusse plaanitud tehingu sõlmimine Nokia ja Microsofti vahel lükkus edasi ja praegu ­oodatakse, et tehing viiakse lõpule aprillis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.