Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad valmistuvad kadudeks

    Tallinna kesklinna Pärnu maantee ettevõtjad soovivad ametnikelt paremat lahendust peagi algavatele ehitustöödele. Ohus on nii äride senine käive kui ka jätkamine pikas perspektiivis.

    Tallinn sulgeb esmaspäeval, 7. aprillil autodele täielikult Pärnu maantee lõigu Vabaduse väljakust Liivalaia tänavani, kuid läbi pääsevad ühistransport ja kohalikud sõidukid. Liivalaia ristmikust Pärnu maantee viaduktini jätab linn avatuks mõlemas suunas ühe sõiduraja. Esialgse kava järgi peaks tee-ehitus lõppema 31. augustiks.
    BonBon Lingerie kaubamärki esindava Gemhill ASi juhatuse esimehe Gregor Raudvere sõnul võib tee-ehitus ettevõtte käibest võtta ligi 20%, kuna Pärnu maantee butiik on firma suurima külastatavusega. Eriti suvel.
    “Linn oli resoluutne ja läbirääkimisteks ruumi ei olnud. Toodi informeeriv paber ja konstateeriti fakti, et algab ehitus,” ütles Raudvere.
    Kompromisse ei tee. Sama jäika suhtumist tunnetas Reval Café omanikfirma Esperan OÜ osanikust juhatuse liige Anri Treifeldt, kelle sõnul teatas linn, et trammitee tegemine on avaliku huvi objekt. “Nemad kompromisse ei tee. Nad ütlevad, et nad peavad selle projekti ellu viima. Nende poolt on antud juhtnöörid, kuidas autodega saab ligi ja kuidas kaupa tuuakse,” ütles Treifeldt.
    Pärnu maanteel asuv kohvik võib tee-ehituse tõttu kaotada kuni kolmandiku käibest, kuid ettevõttele tervikuna võib kaotus tulla väiksem. Treifeldti sõnul vähenevad Pärnu maantee kohvikus kindlasti mahud, sest autoga kliente on väga palju.
    Tallinna transpordiameti juhataja Andres ­Harjo sõnul on nad ehitustegevuse planeerimise käigus arvestanud ettevõtjate huvidega võimaluste piires ning kõigile ettevõtjatele ja kinnistutele on tagatud ühel või teisel moel ligipääs oma äri teenindamiseks. Harjo teatel on objektiga piirnevaid ettevõtteid eelnevalt informeeritud algavatest ehitustöödest nii meedia kui ka otsesuhtluse kaudu. “Muu hulgas on ettevõtteid teavitatud ehitustöödeaegsetest logistilistest võimalustest kauba veoks ja teenindava transpordi ligipääsuks,” lisas ta.
    Treifeldti teatel oleks linnal mõistlikum olnud alguses kokku kutsuda huvigrupid ning püüda koos leida lahendust. “Ilmselt on see nii suure strateegilise tähtsusega teelõik, et seal toimuva hakkav on kõigile ootamatu. Eriti aprillis-mais,” ­ütles Treifeldt.
    Ajutine tasuta parkimine. Raudvere kahtleb, kas linngi saab täpselt aru, mis hakkab Pärnu maanteel toimuma pärast ehitustööde algust. Firmajuht soovitab linnal ettevõtjatele vastu tulemiseks lahendada näiteks lähiümbruse parkimiskorraldus. “Kui teha kas või ehituse ajaks samas tsoonis tasuta parkimisvõimalused või korraldada paremini ligipääsu,” tõi Raudvere ühe näite.
    Ajutise parkimise ideed toetab ka ligi 20aastase ärikogemusega ettevõtja, kes soovis teemat kommenteerida anonüümselt. Pärnu maanteel kauplust omava ettevõtja hinnangul saaks nii talitades tulla vastu klientidele, kes peavad kaugemalt tulema jala. “Praegu ei oska ma klientidele soovitada ühtegi sobivat parkimiskohta, mida saaksin kodulehel näidata. See oleks lahendus ajutise keerulisema olukorra leevendamiseks,” ütles ta.
    Ta lohutas, et kui alguses läheb äril hullemaks, siis hiljem on ikkagi parem. “Selle taha ei jää ükski äritegevus seisma. Kindlasti on äris paremaid ja halvemaid päevi, olenemata, kas ehitatakse või mitte.”
    Harjo soovitab ettevõtjatel ehitustööde ajaks oma klientide ja koostööpartnerite tähelepanu ka omalt poolt juhtida ehitustööde ajal kehtivale liiklusskeemile ning teavitada oma kliente ja koostööpartnereid ligipääsu võimalustest enda juurde. “See aitab kindlasti vähendada ehitustöödest tingitud ebamugavusi,” ütles transpordiameti juht.
    Vinoteek kaalub kolimist. Tee-ehitust näeb pessimistlikumalt Pärnu maanteel asuva vinoteegi ­FineWine OÜ juht Eve Nõmm, kellel sõnul on suur osa nende kliente autosõitjad. Kunagi Harjumaalt suurte ladude juurest Tallinnasse klientidele lähemale kolinud FineWine kaalub naasmist väljapoole linna. Tema sõnul võib Pärnu maantee salongi käive kukkuda kuni 40%, kuid ettevõtte jaoks tervikuna jääb kadu tõenäoliselt marginaalseks.
    Nõmme sõnul on ehitusega kaasnev käibe vähenemine arusaadav, kuid muret valmistab, mis hakkab saama pärast ehitustööde lõppu. FineWine’i juhile teadaolevalt peaks alates sügisest jääma salongi praegusesse piirkonda mõlemas suunas üks sõidurada koos peatumiskeeluga. “See takistab suurelt äripindade perspektiivi. Teeninduspindadele ei ole nii suurt lööki, aga kaubandusele küll,” lisas ta.
    FineWine’i juht soovitab linnal ettevõtjatele ehitustöödest varem teada anda. Nõmme sõnul ei saa väita, et teeremondi infot pole olnud, sest ligi aasta tagasi sai ta teada, et selliseks ehituseks võib minna. “Aga konkreetsete kuupäevadega teade oli liiga lühikese etteteatamisega, veidi üle kuu tagasi,” ütles Nõmm.
     
    Tasub teada
    Esmaspäevast suletakse autodele Pärnu maantee Vabaduse väljakult Liivalaia tänavani
    Ühistransport7. aprillil suletakse liiklus 3. ja 4. trammiliinil ning Pärnu maanteel lõigus Vabaduse väljak – Tondi alustatakse uue trammitee esimese etapi ehitustöödega.Trammikasutajate teenindamiseks pannakse Hobujaama ja Kalevi peatuse vahel käima ajutine bussiliin nr 52. Trammiliini nr 2 sõidugraafikut tihendatakse.Autobussiliinid nr 5, 14, 18, 20, 20A ja 36 suunatakse kesklinna sõidusuunal ümbersõidule ­Tõnismäe tänava, Kaarli puiestee ja Vabaduse väljaku kaudu, ajutine peatus Kosmos tuleb Pärnu maanteele enne ­Tõnismäe tänava ristmikku. Autobussiliinide nr 14, 18, 20 ja 20A Vabaduse väljaku peatus tehakse Estonia puiesteel trolliliinide nr 1, 3 ja 6 Kaubamaja-suunalises Vabaduse väljaku peatuses.
    Autoliiklus7. aprillil suletakse Pärnu maantee lõik Vabaduse väljakust Liivalaia tänavani autodele täielikult, läbi pääsevad vaid liinibussid ja kohalikud sõidukid. Pärnu maantee viaduktist kuni Liivalaia ristmikuni jäetakse liiklusele avatuks mõlemas suunas üks sõidurada. Muutub ka Roosikrantsi tänava liikluskorraldus.Ümbersõiduks soovitab transpordiamet kasutada Järvevana teed ning Ahtri tänavat ja Skoone bastioni ringliiklust.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.