Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Knopka Sandor Liive toolil

    Täna ilmunud Äripäev kirjutab, kuidas riigikogu liige Rainer Vakra aitab jäätmefirmat Ragn-Sells ärisõjas Eesti Energiaga.

    Ragn-Sells soovib muuta elektrituruseadust, mille tulemusena ei saaks Eesti Energia Iru prügipõletustehas enam koostootmise toetust. Vakra abil jõudis see ettepanek ka koalitsioonilepingusse. Täpsemalt saab lugeda artiklist "Ragn-Sellsi ärihuvi jõudis valitsusliidu leppesse".
    Sotsiaaldemokraatliku Erakonna liikme Rainer Vakra sõnul ei tegutse tema aga Ragn-Sellsi huvides. “Ma ei näe mingit põhjust peale maksta, et soomlaste või Suur­britannia elanike prügi Eestis põletada,” ütles ta.
    Järgneb intervjuu Vakraga
    Mida ütlete Ragn-Sellsi ärihuvide esindamise kohta? 
    Jama! Minu esimene kõrgharidus on keskkonnakorraldus ja põhimõtteliselt selline jutt ajab kopsu üle maksa. Ükskord tuleks asjast rääkida ausalt ja kõigile arusaadavalt. Kui me põletame Eestis prügi, siis 25% ehk tuhk ladestatakse Eestimaa prügilasse.
    Vaatasin spetsiaalselt järele, kui koalitsioonilepingut sõlmisime, et sel on aastal taotletud lube 90 000 tonni prügi importimiseks välismaalt. Kui see on ärimudel, siis tulekski seda teha ärilistel eeldustel.
    Ma ei näe mingit põhjust peale maksta, et soomlaste või Suur­britannia elanike prügi Eestis põletada. See on puhas roheline mõtteviis. Kas Eesti peaks olema see koht, kus heaolumaade prügi põletatakse? Suur osa koalitsioonilepingu sõlmimise juures olnutest oli põhimõtteliselt selle vastu, et me põletame teiste riikide prügi ja tuha ladestame Jõelähtme prügilasse.
    Vaatamata sellele, mida keegi arvab või ütleb, mina olen sada protsenti sellele vastu, et me peame prügipõletamisele veel peale maksma. See on minu põhimõtteline otsus, panime selle koalitsioonileppesse ja seda toetas ka keskkonnaministeerium ehk keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus. Me loodame selle ka ära teha.
    Kas Te koalitsiooni moodustamise läbirääkimiste ajal vaidlesite ka selle punkti üle?
    Selle punkti osas vaidlusi ei olnud, me saime kõik ühtemoodi aru, et kui prügi import on äriliselt kasulik, siis on see üks punkt. Kas me hakkame seda tulevikus piirama või mitte, seda me arutleme edaspidi. Mitte ainult koalitsioonilaua taga, vaid terves ühiskonnas. Põletamine on küll üks samm parem kui ladestamine, aga samas kõige põletamine on selline laisa lõuna-eurooplase meetod.
    See oli siis Teie ettepanek koalitsioonilepingus?
    See oli konsensuslik ettepanek. Meil oli väga palju punkte, mida läbi käisime, ja see jäi lõpuks lauale. Suuri vaidlusi ei olnud.
    Ettepaneku seadustamine toob suure tõenäosusega kaasa prügiveo hinna tõusu?
    Kõik arvutused, mida me ka ministeeriumist saime, näitasid, et Iru jaamas ei peaks olema märkimisväärset soojahinna muutust ega ka prügihinna muutust. See on selge märk, et riik ei peaks soosima ja raha peale maksma, et siin välismaist prügi põletataks. Probleem on tekkinud sellest, et Iru jaam on Eesti tarbeks liiga võimas, prügist on saanud tooraine ja seepärast on ka omavahelised kemplemised ja näpuganäitamised tekkinud.
    Teid seostatakse Ragn-Sellsiga seepärast, et nad on ainukesena seda trummi tagunud?
    Võib-olla, minu teada on seda teinud ka Eesti Jäätmekäitlejate Liit. Neid kuulujutte ma ei oska kommenteerida. Mina olen aastaid seda põhimõtet rääkinud.
    Mis sõnumi saavad ettevõtjad, kui poliitikud ühel päeval otsustavad ühtemoodi ja järgmisel päeval risti vastupidi?
    Ma iseenesest toetan seda põhimõtet, et stabiilsus on hästi oluline, aga see välismaa prügi maht on kasvanud ja see on hiljuti tekkinud küsimus. Iru prügipõletusjaam ei ole ju tegutsenud kümneid ja kümneid aastaid. Selleks, et roheline mõtteviis pääseks esile, tuleb selliseid samme astuda. Vastasel juhul võib see maht muudkui kasvada ja siis soovitakse võib-olla veel tehaseid ehitada. See on põhimõtteline riigi poliitika, kas me oleme keskkonnasõbralikud või mitte. Riik peab selle mõtteviisi ärihuvidest ettepoole tooma, kahjustamata samas oluliselt Eesti majandust.
    Üheks argumendiks saab kindlasti õiguskindluse printsiip?
    Siis tulebki diskussioon ja tulebki selgitada Eesti rahvale. Kui teha küsitlus, siis väga suur osa ei tea, et välismaa prügi tuuakse siia põletamisele. Kui teada saadakse, oldaks kindlasti sellele vastu. Kogu see Eesti Energia positiivne kuvand suurettevõttena on olnud niivõrd võimas ja on antud kaks valikut, kas panna prügi prügimäele või ahju. Ahjust saame sooja ja siis saab iga inimene aru, et see on mõistlik. Tegelikult jäetakse keskkonna poole pealt see oluline osa rääkimata, et prügi oleks mõistlikum sorteerida.
    Ragn-Sellsi arendusjuht Jüri Hion on Teie vana klassivend, kas siin on seoseid teie ja Ragn-Sellsi seisukohtade sarnasusega?
    Tegemist on minu koolivennaga 21. keskkoolist, samamoodi nagu minu koolivend on ­Eerik-Niiles Kross või Andres ­Anvelt. Ka Erkki Raasuke, Enn Eesmaa, Urve Tiidus. Mul on väga palju koolivendi ja kooliõdesid. Ei maksa otsida seda võrgustikku, Eesti on nii väike.
    Kinnitate, et ühe ettevõtte ärihuve Te ei surunud koalitsioonilepingusse?
    Ei, kindlasti mitte.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Joogitootja: nii keerulisi aegu ei mäleta, ootame valitsuse vahetust
Praegu on hästi keeruline aeg ja mitte ainult väiketootjatel, vaid üleüldse ettevõtjatel, sest see valitsus ei ole ettevõtjasõbralik, ütles joogitootja Kodase omanik Sulev Nõmmann.
Praegu on hästi keeruline aeg ja mitte ainult väiketootjatel, vaid üleüldse ettevõtjatel, sest see valitsus ei ole ettevõtjasõbralik, ütles joogitootja Kodase omanik Sulev Nõmmann.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.