Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    8 nippi, kuidas teha ideaalset müügiesitlust ehk pitch'i

    Idufirmadele olulist müügikõne ehk pitch'i on esimest korda raske teha, kuid kindlatest punktidest kinnipidamine aitab oma ideed investoritele köitvaks teha.

    Mitchell Harper, kes ühena asutas idufirma Bigcommerce, mis pakub veebilehe loomist e-poodidele, on oma idufirmale kaasanud viimase kolme aasta jooksul 75 miljonit dollarit. Ta on pitch'inud kümnetele riskikapitalistidele üle terve USA ja saanud seeläbi ettevõttesse häid investoreid ja nõukogu liikmeid.
    Tehnoloogiauudiste lehe VentureBeat veergudel jagab ta oma kogemusele tuginedes kaheksat olulist punkti, mida müügikõne ettevalmistamisel silmas pidada.
    1. Oma head visiooni ja mõtle see 10 korda suuremaks
    On oluline, et oleks kaasahaarav nägemus, kuhu sa tahad oma ettevõttega jõuda, kuid enamik algajaid ettevõtjaid mõtleb liiga tagasihoidlikult. Näiteks, kui sa tahad teha inimestele kindlas riigis mingi probleemi lahendamise lihtsamaks, laienda oma visiooni, et aidata kõiki inimesi maailmas sellesama probleemi lahendamisel.
    Kuidas aru saada, kas sa mõtled piisavalt suurelt? Siis kui sa tunned end ebamugavalt ja isegi närvilisena sellepärast, kui suure nägemuse sa esitad oma müügikõnes. Mingi aja jooksul harjud sa nägema suuremat pilti ja üllatud, kui palju agressiivsemaks muutud sa selle poole püüdlemisel.
    2. Selgita raha kasutamist detailselt
    “Investeerime pool turundusse ja pool arendusse” ei ole just parim viis selgitamaks, kuidas sa plaanid kulutada sadu tuhandeid või miljoneid dollareid, mis investor sulle usaldab. Detailne rahastusmudel järgnevaks vähemalt kaheks aastaks maalib pildi mitte ainult sinu tootmiskuludest, vaid ka käibekasvust, marginaalidest ja võimalikust kasumist.
    Täpse finantsprognoosi omamine aitab leevendada riski, mida potentsiaalsed investorid sinu äris näevad. Eriti kui sul ei ole veel käivet ja/või see on su esimene ettevõte. Pea meeles: mida rohkem riske sa kõrvaldad, seda tõenäolisem on võimalus tehing sõlmida.
    3. Tunne oma mõõdikuid paremini kui keegi teine
    Sa pead teadma oma hetke ja tuleviku meetrikat väga täpselt ja peaksid olema suuteline selgitama, kuidas sa parandad mõõdikuid, mis ei ole veel piisavalt tasemel.
    4. Esitluse põhiosa olgu lühike
    Sinu müügiesitlus ehk pitch deck peaks koosnema kahest osast: põhikõne ja lisa. Põhiosas räägi aspektidest, mis on olulised sinu loo jutustamisel ja näitavad sinu mõõdikuid, meeskonda ja nägemust. Toetavatel slaididel peaks olema lisa.
    5. Ettevõtet ehitavad inimesed, mitte kapital
    Parimad ettevõtted on üles ehitanud suurepärased ja võimekad inimesed. Pühenda vähemalt üks slaid oma meeskonna tutvustamisele: kirjelda nende andeid ja kuidas nad on sinu tootesse panustanud, millistes ettevõtetes on nad varem töötanud ja millised on nende olulisemad saavutused.
    Investorid teavad, et sul on konkurente ja parim meeskond üldiselt ehitab parima toote ja kaubamärgi ning võidab suure turuosa. Kui sul on tugev meeskond, tee nad tuntuks. Kui su meeskond koosneb algajatest, räägi oma nägemusest selle meeskonnaga. Kelle sa palkad, kui saad investeeringu ja kuidas sa ta enda juurde meelitad?
    Ole ambitsioonikas parima meeskonna ehitamisel ja räägi sellest ambitsioonist ka oma müügiesitlusel. Räägi ausalt oma meeskonna nõrkustest ja rõhuta selle tugevusi.
    6. Räägi probleemist ja kuidas sa selle lahendad
    Kõik suurepärased müügikõned sisaldavad lugu, mis juhatab kuulaja probleemist lahenduseni ja sealt tõotatud maale. Räägi kindlasti valupunktist, mille su toode kõrvaldab. Kuidas sa selle peale sattusid? Miks sa seda probleemi lahendad? Miks on sinu lähenemine parim ja kuidas sa saaksid lahendada probleemi rohkemate inimeste jaoks?
    7. Huvi räägib rohkem kui tuhat sõna
    Hoolimata sellest, kas sul on käivet või mitte, on oluline näidata, et su toote vastu tuntakse juba huvi. Jällegi, see vähendab riski investorite silmis ja annab sulle parema võimaluse nendega tehing sõlmida.
    Kui sa teenid juba käivet ja see kasvab kiiresti, kirjelda seda kindlasti ühel slaidil oma esitluses. Kui ei, vaata kõiki oma mõõdikuid ja vali see, mis esindab paremini sinu ettevõtte potentsiaali, näiteks kasutajate hulk, üleslaaditud piltide arv või midagi sarnast. Ideaalis peaks see graafik liikuma üles ja paremale ja näitama, et vähese kapitaliga suudad sa seda mõõdikut veelgi kiiremini kasvatada, püüdes samal ajal käivet ja kasumit.
    8. Müü, poleeri, korda
    Niipea kui oled oma esimese pitch'i lõpetanud, tee kindlasti küsimuste-vastuste voor. Küsimused aitavad võimalikel investoritel saada selgem pilt kõigest, alustades sinu numbritest ja lõpetades eelisega konkurentide ees. Märka nende küsimusi ja tagasisidet ning kasuta seda, et täiustada oma esitlust enne järgmist ettekannet.
    Korda seda iga pitch'i puhul ja pärast kolme või nelja müügikõnet märkad, et sulle esitatakse üha vähem küsimusi. Sinu esitlus muutub järjest tugevamaks ja sa peaksid saama üha rohkem positiivset tagasisidet oma ettekandele – eeldades muidugi, et sa oled kaasakiskuv kõneleja ja sul on tegelikult ka äri, mis erutab võimalikke investoreid.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.