Kulutused peavad toetama ettevõtte sihti ja tulemusi

08. aprill 2014, 00:00

Kui ettevõtte väljaminek ei tundu ärilisest seisukohast väärtust loov, siis ei ole tegemist mitte jätkusuutliku äri­strateegia, vaid heategevusega. Konkurentsieelise säilitamiseks tuleb ettevõttel endale  olulisi ressursse säilitada ning oma tegevust nende valguses planeerida.

Konkurentsieelis. Kui konkurentsieeliseks on töötajad, siis uurige välja, mis on neile tähtis, ja toetage neid selles. Kollektiivi puhul, kes hindab vabadust ja oma hobidele pühendumist, tasub lisaks hobidele toetada ka võimalust lihtsamini vabu päevi võtta nendega tegelemiseks. Töötajate tervise hoidmiseks pakub enamik ettevõtteid sportimisvõimalusi. Silicon Valleys tegutsev Yahoo! pakub näiteks oma tehnoloogialembelistele töötajatele innovaatilisi kiibiga randmevõrusid, millega oma liikumisstatistikat jälgida, nõudes neilt vastu 30 päeva jooksul vähemalt 62 km läbimist joostes või jalutades.

Kui oma teenuste või toodete müümisel on oluline, et kliendid teid täielikult usaldaksid, uurige välja, mis on tähtis teie klientidele, ning toetage neid selles.

Näiteks turvateenuste äris paluvad turvafirmad oma klientidel usaldada nende kätte oma elu ja vara. Selle sammu astumiseks aga peavad kliendid ettevõtet usaldama, ja seetõttu võibki mitmeid turvafirmasid näha kogukonnaga suhtlemas näiteks enesekaitsekoolituste või laste ürituste ja suvelaagrite vormis. Sarnast käitumist võib näha ka panganduses, kus pangad keskenduvad klientide finantsalaste teadmiste suurendamisele.

Kuid algatuseks peaks mõttetööga jõudma selge arusaamiseni, mis elemendid on teie organisatsioonile olulised ning missugust mõju nad võivad avaldada.

Kõlab lihtsalt. Sellele vaatamata on võrdlemisi lihtne kaotada jätkusuutliku planeerimise puhul silmist siht ning jõuda oma tegevusega järeldusele, et väljaminekud, mis vastutustundliku ettevõtte kuvandi loomiseks tehakse, ei ole otseselt seostatavad ettevõtte tulemuste ja arenguga.

Kooskõla. Vastutustundlik ettevõtlus ei peaks olema eraldiseisev kõrvaltegevus, vaid peaks arvestama organisatsiooni eesmärkide, strateegia ja muude oluliste teguritega.

Jätkusuutliku positsiooni tugevdamiseks peaks iga ettevõtte juht välja selgitama välis- ja sisekeskkonnast tulenevad riskid ja võimalused; kaardistama oma  sidusrühmade vajadused ja väärtused ning ühendama oma ja sidusrühmade vajadused vastutustundlike tegevuste kaudu. Tähtis on selle kaudu luua väärtust ühiskonnale, kuid samas silmas pidada enda huve.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. April 2014, 18:45
Otsi:

Ava täpsem otsing