Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas juubel ettevõtte kasuks tööle panna?

15. aprill 2014, 00:00

Firma juubelit saab kasutada edukalt ettevõtte turundamiseks. Kui üldiselt korraldatakse sünnipäevapidu ning mõni kampaania, siis reisibüroo Estravel ja tema koostööpartnerid läksid isegi nii kaugele, et organiseerisid Eestisse suure reisilennuki.

Estraveli asutamisest täitus mullu veerand sajandit. “Juubeliaastat kasutasime kommunikatsioonis terve aasta jooksul, kuna 25 aastat on Eesti ettevõtlusajaloo kontekstis oluline verstapost. Rõhusime kommunikatsioonis oma pikale kogemusele ja usaldusväärsusele reisiasjade ajamisel,” rääkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektor Janika Ritson.

Juubel – pilt minevikku ja tulevikku. Eraklientidele tegi firma mitu sooduskampaaniat ning spetsiaalsed juubelipakkumised olid ka äriklientidele. Samuti korraldati juubelikonverents, kus räägiti lennunduse ja turismi tulevikust. “See toimus meie valdkonna jaoks strateegiliselt olulises kohas – lennujaamas, ning jätkus lennuki pardal. Koostöös partnerite Finnairi ja Aurinkoga tõime Tallinnasse ühe suurimatest reisilennukitest, mis eelmise aasta jooksul Eestit külastas – Finnairi Airbus A340,” selgitas Ritson.

Mullu 13. detsembril tähistas juubelit ka Põltsamaa Felix – firma sai 20aastaseks. Turundusdirektor Marek Viiloli sõnul peeti sel puhul meeleolukas pidu töötajaskonnaga. Ettevõtte endistele ja praegustele juhtidele ning pikaajalistele klientidele korraldati samuti tänuüritus koos 10. korda toimunud Felix Cupi golfivõistlusega. Juubelisõnumi edastamiseks kasutati ka oma suurimat toodet, Felixi Tomatiketšupit, mille etiketil ja tarbijamängus rõhutati 20 aasta möödumist ettevõtte loomisest. Toimunu oli siiski vaid soojendus 2015. aastale, mil tähistatakse 95. aastapäeva (Felixi eelkäia asutati 1920. aastal).

Lipuvabrikul täitus 25 aastat asutamisest selle aasta alguses. Turundusjuht Karina Tõeleid ütles, et sellega seotud mitmed kampaaniad on alles tulemas. Sünnipäevapidu peeti aga ühes koostööpartneritega juba vabrikus kohapeal ära. “Näitasime oma niinimetatud köögipoolt – kus ja kuidas valmib toodang, mida teeme ja müüme. Võib öelda, et oli meeleolukas ja kandis igati vilja,” sõnas ta.

Värvikad olid ka mullu Baltika ja ASi Flora täht­­päevad. Esimene neist tähistas eelmisel suvel 85. sünnipäev. Rõivatootja Baltika kommunikatsioonijuhi Tiina Urmi sõnul on neil traditsiooniks kaks korda aastas, kevadsuvise ja sügistalvise hooaja alguses, võtta hetkeks aeg maha ja saada kokku oma olulisemate koostööpartnerite ja klientidega, et veidi pidulikumas õhkkonnas koos tutvuda algava hooaja kollektsioonidega. “85. tegevusaasta andis põhjuse ja võimaluse teha seda tavapärasest säravamal ja suuremal moel,” selgitas ta.

14. augusti õhtul muudeti Lutheri kvartali parkimismaja moemekaks, kus kolme tunni vältel näidati Baltika minevikku, olevikku ja tulevikku.  Vaadata sai arhiivikaadreid  moeettevõte sünni- ja arenguloost, laval olid aga uusimad hooajakollektsioonid Baltika brändidelt.

Põhjus imagoloogiliseks uuenduskuuriks. 125 aasta juubelit tähistab tänavu ka AS Flora, mille sünnidaatum on 5. juuli 1889. Traditsiooniliselt on ettevõte tegelenud kodu- ja tarbekeemiaga, kuid üle 20 aasta ollakse tegevad ka  kinnisvara­valdkonnas. Suure juubeli puhul toimub töötajatele, äripartneritele vastuvõtt, kavas on kampaaniad ja telemees Mati Talvik pühendab neile ka ühe osa oma saatesarjas “Ajavaod”.

Juubelipidustused on võimalus imagolooliste muudatuste tegemiseks. Näiteks Lipuvabrik tähistab ümmargust tähtpäeva värskendatud visuaali ja logoga.

“Uus logo on tasapisi juba käibel, aprillikuu jooksul tahame täielikult uuele identiteedile üle minna,” ütles ettevõtte turundusjuht Karina Tõeleid.  Janika Ritson Estravelist sõnas, et ka nemad töötasid välja juubeliaasta identiteedi ning kõik aasta reklaamitegevused kandsid 25. sünnipäeva sõnumeid ja sümboolikat.

Kokkuvõttes osutus aasta Estraveli jaoks edukaks. “Võrreldes aasta varasemaga kasvatasime müügikäivet pea 12 protsendi võrra. Meie käive on sama suur nagu kuuel järgmisel konkurendil kokku,” märkis Ritson. “Ainuüksi juubelikonverents tõi kaasa 44 tasuta meediakajastust, sealhulgas jõudsime kõikide suuremate telekanalite õhtustesse uudistesse. Estraveli juubeliaasta sõnumit nägid ürituse kajastuste kaudu hinnanguliselt 752 000 kontakti.”

  • Baltika: positiivne tagasiside olulisim

Kui suuri kampaaniaid ei korraldata, võib rahaliselt olla juubeliürituste tasuvust mõõta keeruline. Küll aga aitab tähtpäev firmale taas tähelepanu tõmmata.
Eelmisel aastal moeõhtuga oma 85 aasta juubelit tähistanud Baltika Grupi kommunikatsioonijuhi Tiina Urmi sõnul saadi ürituse kohta palju positiivset tagasisidet – see oli ka kõige olulisemaks tasuks. “Rahaliselt on sellise ürituse tasuvust raske mõõta – pileteid me moeõhtule ei müünud, küll aga aitas kaasnenud meedia tähelepanu, video ja pildimaterjal kindlasti laiema publiku ette tuua meie uue hooaja kollektsioonid ning anda seeläbi impulsi ka uue hooaja vaimus tehtavateks garderoobiuuendusteks.”
AS Flora loodab oma tegemistega jõuda tänavu aga enam noorema tarbijaskonna teadvusse, kes ehk ei teagi, kust on legendaarne pesupulber BioEst pärit.

 

Taust

  • Sünnipäevakampaaniad on ajast ja arust?

Juubeli puhul tasub teha midagi, mis kannab edasi ettevõtte tegemisi ja väärtusi ning näitab, et ettevõttes on asjad korras.
Ära korraldada juubeliüritust ürituse enda pärast. Kui seda kord 10 aasta jooksul teha, siis korralikult ja läbimõeldult. Kui ettevõtte omanik/juht ei taha ennast ürituse korraldamisse kaasata, siis tegelikkuses tuleks seda teha, sest tema on n-ö ettevõtte nägu.
Mõtle hästi läbi, mida ettevõtte klientidele/töötajatele soovid pakkuda ja millisena ennast sellel üritusel näidata.
Kui ettevõtte tooted ja teenused on suunatud lõpptarbijale, siis mõtle läbi, mis lõpptarbijale mõjub. Kummaline on vaadata ja kuulda, kui ettevõtted korraldavad oma sünnipäeva puhul kampaaniaid. See aeg sai mõni aeg tagasi läbi, aga ometigi üritatakse sünnipäeva najal müüki teha. Selle asemel võiks veidi nutikama kampaania planeerida või oma digikanalid tööle panna ja selle arvel meediakulutusi vähendada.
Kümnendi möödumisel on alati lihtsam ka enda imagot muuta kui niisama. Alati saab tuua oma logo juurde märgi: 10 aastat, 20 aastat jne.
Vajadusel kaasa juubelisündmuste või -aasta ettevalmistamisse professionaalid, kes oskavad nõu ja jõuga aidata.

Allikas: Margo Kütt, reklaamiagentuuri Imagine strateegiajuht

 

Kommentaar

  • Iga üritus vajab n-ö kriisijuhti

Tiina Urm, Baltika Grupi kommunikatsioonijuht
Ürituse korraldajana tuleb ennast panna eeskätt külalise rolli – aeg on täna kallis ressurss ning kui kutsume oma kliente, töötajaid või koostööpartnereid meile mitmeks tunniks oma aega pühendama, siis peab see olema seltskonna vääriline.
Kõik praktilised küsimused, mis võivad tekkida, kõik ohukohad, mis võivad ürituse eel ja kestel külalise head äraolemist mõjutada, tuleks kohe alguses läbi mõelda.
Oluline on pöörata tähelepanu detailidele ning püüda kõiki külalisi positiivselt üllatada. Otsa lõppenud tualettpaber või garderoobist kadunud mantel ei kuulu kindlasti nende hulka.
Positiivset emotsiooni võimendab ka see, kui jagad peol talletatud pilte ning muusikat või leiad kohapeal mõne muu loova tee kohalolnute rõõmu jäädvustada.
Alati arvesta sellega, et ükskõik, kui palju ja korralikku eeltööd teed, siis midagi ootamatut juhtub ka kõige paremini korraldatud peol. Hea korraldaja püüab kaardistada kõik võimalikud ootamatused ning nendeks valmis olla, siis suudab ka vajadusel kohe tegutseda.
Määra korraldusmeeskonda üks kriisijuht, kes saab aidata selliseid ootamatusi lahendada ega ole koormatud plaanipäraste ülesannetega.
Kuid mis iganes juhtub – ole heatujuline ning püüa lihtsalt anda endast parim, et olukord lahendada. Sel juhul ei pruugi külalised tähelegi panna, et midagi viltu läks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. April 2014, 12:36
Otsi:

Ava täpsem otsing