Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Müts maha Tallinna Sadama juhtide ees"

    Ettevõtja Urmas Sõõrumaa sõnul on ainuõige, et riigifirmad toetaksid sporti ja ise ta peab selles osas enda suureks eeskujuks Tallinna Sadamat ja selle juhte.

    "Mina kui spordilembene inimene ja isiklikult sporti kümneid miljoneid eurosid panustanud inimene, võtan igal juhul mütsi maha Tallinna Sadama juhtide ees, kes on seda pikaajaliselt teinud. Osaliselt olen ka mina teinud seda tänu sellistele ettevõtetele nagu Tallinna Sadam. Kui neist keegi ei oleks sporti toetanud, siis ma ei oleks üksinda ka see rumal olnud," rääkis Sõõrumaa spordi toetamisest.
    Raha saab Sõõrumaa hinnangul sporti tulla ainult sponsorluse või reklaami korras ja seal ettevõtja arvates väga suurt vahet ei ole, kes on firma omanik, kas riik või erafirma. Sõõrumaa on ka ise riigiettevõtte Eesti Raudtee nõukogu liige. 
    Kuna Eesti riik on nii väike, siis ei tule Sõõrumaa hinnangul sporti pandud raha reklaamina tagasi ja spordi toetamine on täies ulatuses heategevuslik.
    Suurtes riikides on tema sõnul olukord parem, sest auditoorium on suurem ja reklaam toimib, aga Eesti turg on nii väike, et sporti paigutatud raha reklaamina reeglina tagasi ei tule, kui just sportlane ei ole maailmameister või olümpiavõitja.
    Sõõrumaa sõnul peaks riik riigifirma omanikuna näitama erafirmadele eeskuju, sest muidu ei ole ka neil motivatsiooni sporti toetada. Ta tõi näiteks selle, kuidas ta turvafirma parematel aegadel toetas kõiki suuri spordiüritusi sellepärast, et näidata isiklikku eeskuju väiksematele firmadele. "Muidu Eesti ühiskond ei oleks näinud kunagi maailma tippe ei kergejõustikus ega tihtipeale ka kunsti vallas. Turuloogika siin ei kehti," märkis Sõõrumaa.
    Allar Levandi pakkus täna välja, et tippspordi raha võiks tulla riigiettevõtetest. Tema sõnul ei jõua Eestis eraettevõtjad piisavalt sporti toetada ja kui riigifirmadelt tuge ei tule, ei ole Eestis võimalik tippspordiga tegeleda, sest see on väga kulukas.
    Eesti Raudtee nõukogus ei ole konkreetsete sportlaste toetamist arutatud, nagu ka Eesti Energia nõukogus, kus Sõõrumaa on varem liige olnud. Küll aga on Eesti Energia laiemalt sportimisse panustanud. 
    Sõõrumaa leidis, et riigil peaks toetamiseks olema kindel rahastamisskeem ja reeglid konkreetselt paigas. "Sellisel kujul Eesti sport sureb välja," oli Sõõrumaa resoluutne. Ta meenutas, et tegelikult riik otsustas mõni aeg tagasi, mitu protsenti riigifirmade kasumist tuleks suunata sponsorluseks ja sellega on platvorm iseenesest olemas.
    Sõõrumaa märkis veel, et kui kõigil on hambus olnud Tallinna Sadam, siis tema arvab, et kui sadam on enne sporti toetanud, ei tahtnud ta eelmisel aastal teha midagi erakorralist, vaid korrata seda, mida on enne teinud.
    .
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.