Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Roviol ei ole enam parimad ajad
Roviole puhus 2013. aastal tugev vastutuul, kuna käibe kasv kadus ning kasum kahanes. Samas üritab firma kohanduda uute trendidega sektoris ja hajutada enda sissetulekuid.
Läinud aastal teenis firma käibena 156 miljonit eurot, mis on väike kasv võrreldes aasta varasema 152,2 miljoni euroga, vahendab MarketWatch. Puhaskasumina teenitud 26,9 miljonit eurot on vähem kui pool võrreldes 2012. aastal teenitud 55,5 miljoni euroga.
Rovio sõnul oli 2013 vundamendi ehitamise aasta, keskendudes uutele äriharudele, litsentsistrateegia muutustele ja üleminekule n-ö freemium ärimudelile. Lisaks suurendati töötajate arvu mulluselt 500 inimeselt enam kui 800 inimesele.
Rovio sai rahvusvaheliselt tuntuks 2010ndate alguses, kui tõi turule mängu Angry Birds, mis oli pikka aega enim allalaetud rakendus. Teised mängutootjad, sealhulgas Rovio põhjamaised konkurendid, on järele jõudnud pakkudes tasuta allalaetavaid mänge, mis nõuavad või eeldavad mängu sees ostude sooritamist kiiremaks edenemiseks. Selliseid mänge nimetatakse freemium-mängudeks ja on praeguseks sektori standard.
Rovio algselt küsis raha allalaadimise eest, kuid hakkas seda strateegiat muutma 2013. aasta käigus. Firma tegevjuht Mikael Hed ütles, et see samm oli vältimatu, kuid tunnistas, et üleminek uuele mudelile on oodatust rohkem aega võtnud.
Kuigi Rovio on endiselt kasumlik firma, siis tulemused viitavad, et nad on jäänud sörkima mobiilmängude sektoris, kus plahvatuslik areng on norm. Mängu Candy Crush Saga tootja King Digital Entertaiment käive kasvas 2013. aastal üle kümne korra 1,88 miljardi dollarini.
Rovio kodumaine konkurent Supercell tõusis samal ajal oma kodumaa suurimaks mängudetootjaks. 2012. aastal teenitud umbes 70 miljonilt eurolt kasvas käive mullu umbes 650 miljoni euroni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.