Kuidas mõõta sündmusturunduse tulemuslikkust?

30. aprill 2014, 00:00

Eesti sündmusturundusfirmad korraldavad sisekommunikatsiooniüritusi, samuti jõulupidusid, suvepäevi ja firmade sünnipäevi.

Tähtsal kohal on ka kliendi soovidele vastavad kontserdid ning erilised sündmused. Kuidas mõõdavad aga Eesti sündmusturundajad oma töö efektiivsust?

Edukatel firmadel ja andekatel sündmusturundajatel tööst puudust ei ole, kuid oluline nende töös on efektiivsuse mõõtmine. Kõige tähtsam punkt, mis tasub välja tuua, on kommunikatsioon.

Nimelt on Eesti riigi väiksuse tõttu sündmusturundajatel kõige paremaks tagasiside saamise võimaluseks pidev kontakt oma klientidega. Ometi ei ole see üks kindel reegel, mis kehtiks absoluutselt iga sündmuse puhul.

Efektiivsuse mõõtmiseks eri meetodid. Paljud keerulised mudelid ja vaatlusmeetodid ei ole leidnud Eestis laialdast kasutust, sest sündmusturundusfirmad väidavad, et Eesti on selleks liiga väike.

Mitte ükski agentuur ei nimetanud, et nad arutleksid iga väikese sündmuse aspekti üle eraldi või et kasutaksid maailmas laialdast kasutust leidnud küsimustikke. Eestis on siiski kõige tähtsam olla kliendiga vahetus kontaktis.

Parim viis näidata kliendile, et agentuur hoolib neist, on kliendile oma aega pühendada. Enamik vastajaid tõdes, et küsimustikud on parim viis saada tagasisidet ning mõõta efektiivsust, kuid nad eelistavad neid ise koostada.

Eesti sündmusturunduse arvamusliidreid intervjueerides ning praeguse turuseisu kohta uurides selgus, et kõigil neil firmadel on tulevikuks erinevad väljavaated ja ideed.

Sündmusturundajad nõustusid, et majanduskriis reguleeris turgu aastaid tagasi, kuid tundub, et sealtmaalt edasi on iga firma püüdnud arendada oma suunda. See on põhjus, miks need firmad on nii pikalt tugevana seisnud, sest nad on keskendunud oma nišile ja teinud selles valdkonnas oma parima.

Tihe rebimine. Hea, et sündmusturundajate vastused tulevikuvaadete kohta erinevad, sest on rõõmustav teada, et nii väikeses riigis nagu Eesti jagub nii palju andekaid inimesi ühes valdkonnas tegutsema ning lisaks on kõigil oma unikaalsed plaanid.

See kindlasti rikastab turgu ning loob ideaalse pinnase turu kasvuks.

Eestis on enam kui kakskümmend sündmusturundusfirmat, mis on üsna suur arv, arvestades riigi suurust.

Tänu firmade rohkusele on konkurents tihe, sündmus­turundajad peavad tegema oma tööd tipptasemel kogu aasta, kui soovivad konkurentsis püsida.

Kui firma on saavutanud juba hea maine ning töö kvaliteeti ei lasta madalale, võib firma julgelt sündmusturunduse turul kanda kinnitada.

Mida paremat kogemust suudab firma oma kliendile pakkuda, seda paremat tasuta reklaami sellest saadakse, sest n-ö suust suhu reklaamil on Eesti riigi suuruse tõttu väga tähtis roll.

 

Mis on mis

  • Meetodid, mida Eesti sündmusturundajad kõige rohkem kasutavad

Sündmustel, kus on palju meeskonnatööd, analüüsitakse meeskonnaliikmete võimet koos töötada (eelnevalt ja sündmusele järgnevalt) ja võimet koos ülesandeid lahendada, samuti jälgitakse meeskonnatöös osalejate arvu.
Konverentside tarbeks koostatakse osalejatele subjektiivsed­ tagasiside vormid küsimustega sündmusega rahulolu kohta.
Võrreldakse osalejate arvu kutsutute arvuga, uuritakse, kas konverentsi teema oli kasulik, ning analüüsitakse osalejate arvu kasvu aastate lõikes.
Avalike ning televisioonisündmuste puhul mõõdetakse külastajate arvu ja reitingute kasvu, kuna tulemused tulevad aastase hilinemisega, on lihtsam mõõta reitinguid aasta-aastalt.
Personali- ja kliendisündmuste puhul mõõdetakse tulemusi agentuuri abiga.
eelarves püsimine.
Kasutatakse kvalitatiivseid meetodeid osalejate emotsioonide mõõtmiseks.
Kampaaniate, promotsioonide ja degustatsioonide puhul kasutatakse kvantitatiivseid meetodeid, et jälgida müüki ning meedia kajastust.
Kliendist tuleb hoolida.

 

Pane tähele

  • Kokkuvõte efektiivsuse mõõtmisest

Neli agentuuri viiest kasutab efektiivsuse mõõtmiseks tagasiside ankeete.
Neli agentuuri viiest märkis, et nende jaoks on parim efektiivsuse mõõtmise meetod olla vahetus kontaktis kliendiga.
Kaks agentuuri viiest vaatles, kui hästi toimisid meeskonnatööd.
Kaks agentuuri viiest võrdles osalejate arvu kutsutute arvuga.
Kaks agentuuri viiest märkis, et nad jälgivad sündmuste meediakajastust.
Kaks agentuuri viiest rõhutas emotsioonide tähtsust.

 

Tasub teada

Uurimistöö on koostatud Balti Filmi- ja Meediakooli bakalaureuse taseme lõputöö raames. Töös on kasutatud kvalitatiivset uurimismeetodit, süvaintervjuud on tehtud nelja sündmusturundajaga ning informatsiooni on vahetatud tegevate sündmusturundusfirmadega Eestis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. April 2014, 18:19
Otsi:

Ava täpsem otsing