Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas mõõta sündmusturunduse tulemuslikkust?

    Eesti sündmusturundusfirmad korraldavad sisekommunikatsiooniüritusi, samuti jõulupidusid, suvepäevi ja firmade sünnipäevi. Tähtsal kohal on ka kliendi soovidele vastavad kontserdid ning erilised sündmused. Kuidas mõõdavad aga Eesti sündmusturundajad oma töö efektiivsust?

    Edukatel firmadel ja andekatel sündmusturundajatel tööst puudust ei ole, kuid oluline nende töös on efektiivsuse mõõtmine. Kõige tähtsam punkt, mis tasub välja tuua, kommunikatsioon. Nimelt on Eesti riigi väiksuse tõttu sündmusturundajatel kõige suuremaks tagasiside saamise võimaluseks pidev kontakt oma klientidega. Ometi ei ole see üks kindel raudreegel, mis kehtiks absoluutselt iga sündmuse puhul.
    Erinevad agentuurid mõõdavad efektiivsust eri meetoditega. Paljud keerulised mudelid ja vaatlusmeetodid ei ole leidnud laialdast kasutust Eestis, sest sündmusturundusfirmad väidavad, et Eesti on selleks liiga väike. Mitte ükski agentuur ei nimetanud, et nad arutleksid iga väikese sündmuse aspekti üle eraldi või et kasutaksid maailmas laialdast kasutust leidnud küsimustikke. Eestis on siiski kõige tähtsam olla kliendiga vahetus kontaktis. Parim viis näidata kliendile, et agentuur hoolib neist, on kliendile oma aega pühendada. Enamik vastajaid tõdes, et küsimustikud on parim viis saada tagasisidet ning mõõta efektiivsust, kuid nad eelistavad neid ise koostada.
    Eesti sündmusturunduse arvamusliidreid intervjueerides ning praeguse turuseisu kohta uurides selgus, et kõigil neil firmadel on tulevikuks erinevad väljavaated ja ideed. Sündmusturundajad nõustusid, et majanduskriis reguleeris turgu aastaid tagasi, kuid tundub, et sealtmaalt edasi on iga firma püüdnud arendada oma suunda. See on põhjus, miks need firmad on nii pikalt tugevana seisnud, sest nad on keskendunud oma nišile ja teinud selles valdkonnas oma parima. Hea, et sündmusturundajate vastused tulevikuvaadete kohta erinevad, sest on hea teada, et nii väikeses riigis nagu Eesti jagub nii palju andekaid inimesi ühes valdkonnas tegutsema ning lisaks on kõigil oma unikaalsed plaanid. See kindlasti rikastab turgu ning loob ideaalse pinnase turu kasvuks.
    Eesti sündmusturundusmaastikul käib tihe rebimine
    Eestis on enam kui kakskümmend sündmusturundusfirmat, mis on üsna suur arv, arvestades riigi suurust. Tänu firmade rohkusele on konkurents tihe, sündmusturundajad peavad tegema oma tööd tipptasemel aasta ringi, kui soovivad konkurentsis püsida. Kui firma on saavutanud juba hea maine ning töö kvaliteeti ei lasta madalamale, võib firma julgelt sündmusturunduse turul kanda kinnitada. Mida paremat kogemust suudab firma oma kliendile pakkuda, seda paremat tasuta reklaami sellest saadakse, sest n-ö suust suhu reklaamil on Eesti riigi suuruse tõttu väga tähtis roll.
    Meetodid, mida Eesti sündmusturundajad enam kasutavad:"sündmustel, kus on palju meeskonnatööd, analüüsitakse meeskonnaliikmete võimet koos töötada (eelnevalt ja sündmusele järgnevalt) ning võimet koos ülesandeid lahendada, samuti jälgitakse meeskonnatöös osalejate arvu;"konverentside tarbeks koostatakse osalejatele subjektiivsed tagasiside vormid küsimustega sündmusega rahulolu kohta;"võrreldakse osalejate arvu kutsutute arvuga, selgitatakse, kas konverentsi teema oli osalejatele kasulik ning analüüsitakse osalejate arvu kasvu aastate lõikes;"avalike ning televisiooni sündmuste puhul mõõdetakse külastajate arvu ning reitingute kasvu, kuna tulemused tulevad aastase hilinemisega, on lihtsam mõõta reitinguid aasta-aastalt;"personali- ja kliendisündmuste puhul mõõdetakse tulemusi tihti agentuuri abiga. See on kas kliendi sisekommunikatsiooni juhi või personalijuhi ülesanne;"eelarves püsimine;"kasutatakse kvalitatiivseid meetodeid osalejate emotsioonide mõõtmiseks;"kampaaniate, promotsioonide ja degustatsioonide puhul kasutatakse kvantitatiivseid meetodeid, et jälgida müüki ning meedia kajastust.
    Kokkuvõte efektiivsuse mõõtmisestNeli agentuuri viiest kasutavad efektiivsuse mõõtmiseks tagasiside ankeete.Neli agentuuri viiest mainisid, et nende jaoks on parim efektiivsuse mõõtmise meetod olla vahetus kontaktis kliendiga.Kaks agentuuri viiest vaatlesid, kui hästi toimisid meeskonnatööd.Kaks agentuuri viiest võrdlesid osalejate arvu kutsutute arvuga.Kaks agentuuri viiest mainisid, et nad jälgivad sündmuste meediakajastust .Kaks agentuuri viiest rõhutasid emotsioonide tähtsust.
    Uurimustöö on koostatud Balti Filmi- ja Meediakooli bakalaureuse taseme lõputöö raames. Töös on kasutatud kvalitatiivset uurimusmeetodit, süvaintervjuud on läbi viidud nelja sündmusturundajaga ning informatsiooni on vahetatud tegevate sündmusturundusfirmadega Eestis.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.